AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Hier hangt n teddy pardo aan de mini, ik heb de sbooster of de kingpin niet gehoord. Wel is de verbetering tov de standaard voeding hoorbaar , gelukkig.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

take5

Quote from: Spijkie on October 15, 2017, 07:28:25
Hier hangt n teddy pardo aan de mini, ik heb de sbooster of de kingpin niet gehoord. Wel is de verbetering tov de standaard voeding hoorbaar , gelukkig.

Gr Spijkie
Is de keuze voor specifiek die voeding gebaseerd op het feit dat die andere niet werken met de SSD die je gebruikt? Zit zelf ook nog een beetje te dubben over een externe voeding. Wat hier ook meespeelt is dat het dan wel weer kastje nr. 6 op het dressoir zou betekenen..

Kingpin

#577
Quote from: Spijkie on July 24, 2017, 19:39:24
Ik snap er betere zullen zijn maar de ingebouwde ssd gooit kennelijk roet in het eten. Er moet dus een voeding komen die dit wel aan kan en op dit moment is dat alleen sbooster .

Gr Spijkie
Even wat toelichting van mijn kant. De beste voedingen die ik bouw kunnen 1A aan. Ik raad dan ook aan om niet hierboven te gaan zitten. Al ben ik om persoonlijke redenen geen voorstander van interne of externe drives maar een interne ssd zou waarschijnlijk wel kunnen zoals al eerder aangegeven is alhoewel ik denk dat een externe drive hier wel eens roet in het eten kan gooien of je moet een data-only kabel gebruiken en de drive extern voeden.
Ik heb helaas geen exemplaren tot m'n beschikking om daar aan te meten hoeveel deze verbruikt om daar een oordeel over te geven.
Dus mocht iemand het zeker willen weten zouden we er eens aan kunnen meten.

Aan de andere kant als de streamer met ssd/externe drive veel meer als 1A verbruikt is dat ook geen probleem om daarvoor een zeer goede voeding te bouwen zoals deze gegarandeerde 5A voeding.




Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nosferatu

Een Samsung 850 EVO neemt onder load nog geen 2W dus da's weinig. Heb in ieder geval geen enkel probleem met deze interne drive en de Kingpin voeding. Die 5V is overigens wel een indrukwekkend kastje Kingpin.  ;D

Hmmmmm..... met een beetje passen en meten kan een Aries Mini misschien wel ingebouwd worden.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Spijkie

Quote from: take5 on October 15, 2017, 10:59:04
Is de keuze voor specifiek die voeding gebaseerd op het feit dat die andere niet werken met de SSD die je gebruikt? Zit zelf ook nog een beetje te dubben over een externe voeding. Wat hier ook meespeelt is dat het dan wel weer kastje nr. 6 op het dressoir zou betekenen..

Dit was wel de reden inderdaad, had het zojuist even moeten vermelden. Maar de uitleg van kingpin is nu wel duidelijk en kan er kennelijk voor een 5v versie gekozen worden. Omdat ikzelf hier niet goed genoeg in zit kwa technische kennis heb ik voor t zekere gekozen en ben voor de teddy gegaan.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Quote from: Kingpin on October 15, 2017, 11:26:01

Aan de andere kant als de streamer met ssd/externe drive veel meer als 1A verbruikt is dat ook geen probleem om daarvoor een zeer goede voeding te bouwen zoals deze gegarandeerde 5A voeding.

Welke regelaar gebruik jij in deze 5A voeding?

Spijkie

Hebben meer mensen last van dat t zolang duurt voordat er connectie via de app en de mini is via een iPad of iPhone?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

StereoMike

Quote from: Spijkie on October 21, 2017, 16:08:10
Hebben meer mensen last van dat t zolang duurt voordat er connectie via de app en de mini is via een iPad of iPhone?

Gr Spijkie
Nee, heb ik geen last van.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Ik ook niet. Wat ik wel eens heb is dat hij zijn bibliotheek opnieuw gaat opbouwen. Daar neemt ie aardig zijn tijd voor...

Spijkie

Zou dat t mb zijn waarom het redelijk lang duurt.....ff kijken of ik daar iets aan kan doen
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

take5

Quote from: Spijkie on October 21, 2017, 16:08:10
Hebben meer mensen last van dat t zolang duurt voordat er connectie via de app en de mini is via een iPad of iPhone?

Gr Spijkie
Heb ik ook. Het duurt vaak ook een tijdje voordat ik het volume kan aanpassen in de app.

take5

Quote from: Spijkie on October 15, 2017, 07:28:25
Hier hangt n teddy pardo aan de mini, ik heb de sbooster of de kingpin niet gehoord. Wel is de verbetering tov de standaard voeding hoorbaar , gelukkig.

Gr Spijkie
Gebruik je de Aries eigenlijk als ook als DAC, of alleen als streamer?

Vhond

Wat zou er te verbeteren zijn aan de huidige mini (wat zou er in een MK2 versie kunnen terechtkomen)?

StereoMike

Quote from: Vhond on October 31, 2017, 14:01:07
Wat zou er te verbeteren zijn aan de huidige mini (wat zou er in een MK2 versie kunnen terechtkomen)?
Meer geheugen!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond

En qua voeding? Of is de upgrade die Auralic aanbied de enige optie?

Het valt me op dat er verder geen mods te vinden zijn voor deze streamer/dac (qua componenten)

StereoMike

Quote from: Vhond on November  1, 2017, 11:25:55
En qua voeding? Of is de upgrade die Auralic aanbied de enige optie?

Het valt me op dat er verder geen mods te vinden zijn voor deze streamer/dac (qua componenten)
Nee, de voeding hoeft geen upgrade (gelijk weggooien). Dat maakt de Aries MK2 alleen maar onnodig duur.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Nosferatu

Quote from: Vhond on November  1, 2017, 11:25:55
En qua voeding? Of is de upgrade die Auralic aanbied de enige optie?

Het valt me op dat er verder geen mods te vinden zijn voor deze streamer/dac (qua componenten)
Ik zou dit forumdraadje nog eens goed doorlezen, dan kom je erachter dat er op voedingsgebied heel wat mogelijk is.  :angel:
En een MUST DO actie; de standaard bijgeleverde 'voeding' doet de Mini geen recht. Een SBooster is een goed begin om van een (gehoormatig) klein 6-je een dikke 9 te maken.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Vhond

@Nosferatu: er zijn meerdere mogelijkheden qua voeding (niet alleen wat in dit topic besproken wordt die ik zeker al gelezen had ; )

StereoMike

#593
Quote from: Nosferatu on November  1, 2017, 12:00:44
Ik zou dit forumdraadje nog eens goed doorlezen, dan kom je erachter dat er op voedingsgebied heel wat mogelijk is.  :angel:
En een MUST DO actie; de standaard bijgeleverde 'voeding' doet de Mini geen recht. Een SBooster is een goed begin om van een (gehoormatig) klein 6-je een dikke 9 te maken.
Wel goed blijven lezen  ;D. Volgens mij schrijf ik juist de bijgeleverde voeding weggooien. Overigens ben ik ook fan van de kingpin voeding.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

De Mini heeft geen bijgeleverde voeding...


Nosferatu

#595
Quote from: Vhond on November  1, 2017, 11:25:55
En qua voeding? Of is de upgrade die Auralic aanbied de enige optie?

Het valt me op dat er verder geen mods te vinden zijn voor deze streamer/dac (qua componenten)

Quote from: Vhond on November  1, 2017, 12:16:07
@Nosferatu: er zijn meerdere mogelijkheden qua voeding (niet alleen wat in dit topic besproken wordt die ik zeker al gelezen had ; )

Ah, ik interpreteerde jouw eerdere opmerking als 'voor zover jouw bekend Aurelic enigste optie voor een andere voeding'. Onjuist dus. Excuus. :smile:

Quote from: StereoMike on November  1, 2017, 12:23:42
Wel goed blijven lezen  ;D. Volgens mij schrijf ik juist de bijgeleverde voeding weggooien. Overigens ben ik ook fan van de kingpin voeding.

Weggooien is een prima optie voor de bijgeleverde ehhhhh stroombron. Kingpin RULEZ !  :worship:

Quote from: Leeuwarden on November  1, 2017, 12:41:31
De Mini heeft geen bijgeleverde voeding...

In theorie misschien wel ('muurblokje' zet 230V om in voor de Mini een bruikbaar voltage) maar wat StereoMike al zei, weggooien. Wel netjes bij het chemisch afval natuurlijk.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Leeuwarden

Oh ja, die theorie klopt natuurlijk wel  ;D

(Ik heb een genetisch aangelegde afkeer van muurwratten...)

Spijkie

Quote from: take5 on October 21, 2017, 22:44:55
Gebruik je de Aries eigenlijk als ook als DAC, of alleen als streamer?

Late reactie, maar alleen als streamer. M'n lyngdorf dac klinkt prima.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

naish123

Ik ben op zoek naar een streamer. Heb nu een Raspberry Pi maar ben dat geklooi zat. Dan kan ik 'm niet benaderen, dan is er weer wat anders. In het verleden een Bluesound Node gehad en dat was lekker probleemloos.

Is deze mini nog steeds een goede keus of is er op de markt al iets beter..?

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Leeuwarden

Is nog steeds een goede keus. Voor het geld wordt het m.i. lastig om beter te vinden...