AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Sterker nog, het patent is uit 1986. Volgens mij was de ontwikkeling door Philips nog veel eerder. Dus echt nieuw is het niet. Net zoals DSD.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kingpin

idd, DSD was al in 1954 gepatenteerd  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

Ok oude meuk dus, maar zo klinkt het niet  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

cable-guy

Quote from: Isflicka on May 19, 2015, 21:31:17
Het is altijd moeilijk vergelijken tijdens een beurs maar ik had zondagochtend even een moment om zelf tussen de ARIES VEGA en ARIES MINI te schakelen en dat viel beslist niet tegen. Als je de ARIES MINI aan een mooie voeding hangt heb je een serieus mooie bron.
Interessant! Dus jij hebt al een mini? Ik dacht dat ze pas in Juli leverbaar waren....
Heb je een suggestie voor een goede voeding?
Of komt er wellicht een Best Of Both Worlds voor de Mini?
Gaaf, oude Squeezebox tijden herleven!

Deleted User

Quote from: cable-guy on May 31, 2015, 12:19:37
Interessant! Dus jij hebt al een mini? Ik dacht dat ze pas in Juli leverbaar waren....
Heb je een suggestie voor een goede voeding?
Of komt er wellicht een Best Of Both Worlds voor de Mini?
Gaaf, oude Squeezebox tijden herleven!

Deze vergelijking heeft op de beurs in Munchen plaatsgevonden..

Isflicka

Quote from: jazzman on May 31, 2015, 12:25:58
Deze vergelijking heeft op de beurs in Munchen plaatsgevonden..
Klopt helemaal. Overigens krijg ik wel één van de eerste productieexemplaren thuisgestuurd.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: cable-guy on May 31, 2015, 12:19:37
Of komt er wellicht een Best Of Both Worlds voor de Mini?
Die is er al:
SBooster compatibiliteitslijst BOTW P&P ECO 15V - 16V
SBooster Ultra

Auralic Aries Femto 15/16V SBooster Ultra 15V
Auralic Aries LE 15/16V SBooster Ultra 15V
Auralic Aries Mini 15/16V SBooster Ultra 15V
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

cable-guy

Quote from: Isflicka on June  1, 2015, 11:49:31
Die is er al:
SBooster compatibiliteitslijst BOTW P&P ECO 15V - 16V
SBooster Ultra

Auralic Aries Femto 15/16V SBooster Ultra 15V
Auralic Aries LE 15/16V SBooster Ultra 15V
Auralic Aries Mini 15/16V SBooster Ultra 15V

Dat klinkt als een goed plan! Ik weet nog hoe indertijd de SB Duet en de onvolprezen maar werkelijk fenomenaal goed klinkende Styleaudio Carat Sapphire daar beide van verbeterde. Enorme sprongen vooruitgang werden er geboekt.

Ga jij die ook nemen of heb je alternatieven?

Staaled

Zou ik niet aanraden.Ik heb mijn BOTW's allemaal weggedaan.
Tov een Teradak presteren ze matig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Isflicka

Quote from: cable-guy on June  1, 2015, 21:42:11
Dat klinkt als een goed plan! Ik weet nog hoe indertijd de SB Duet en de onvolprezen maar werkelijk fenomenaal goed klinkende Styleaudio Carat Sapphire daar beide van verbeterde. Enorme sprongen vooruitgang werden er geboekt.

Ga jij die ook nemen of heb je alternatieven?
Nee, ik heb nog een originele AURALIC Pure-Power liggen van een vergelijk tussen de Aries en de Aries LE.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: Staaled on June  1, 2015, 22:26:33
Zou ik niet aanraden.Ik heb mijn BOTW's allemaal weggedaan.
Tov een Teradak presteren ze matig.
De BOTW's zijn inderdaad niet de absolute top in voeding maar al een stuk beter dan de meegeleverde schakelvoeding.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Na het inbouwen van een 2,5 inch SSD/HDD wordt automatisch de LightningServer[Auralic] gestart en is de Mini ook als muziekserver te gebruiken. Via de netwerkverbinding (ook draadloos) kun je de SSD/HDD benaderen om er muziek op te zetten. Het indexeren verloopt overigens supersnel.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zoldar

Mooi. Laat ons weten of het verder mooie muziek maakt over usb. Ik hoor nooit echt grote verschillen tussen loopwerken maar hoor graag je opvattingen
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Isflicka

Quote from: zoldar on June  2, 2015, 08:37:05
Mooi. Laat ons weten of het verder mooie muziek maakt over usb. Ik hoor nooit echt grote verschillen tussen loopwerken maar hoor graag je opvattingen
Uiteraard laat ik dat weten zodra ik een exemplaar thuis kan luisteren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Had begrepen dat de BoTW voeding een stuk duurder gaan worden. Of?

Wifimedia

#65
Quote from: Mordante on June  4, 2015, 16:41:38
Had begrepen dat de BoTW voeding een stuk duurder gaan worden. Of?

Klopt, maar er zijn veel verbeteringen doorgevoerd. Je kan inmiddels bij ons een pre-order plaatsen.
https://www.wifimedia.eu/advanced_search_result.php?keywords=botw&x=0&y=0
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Deleted User

Heb even op jullie site gekeken. Wat bedoelen jullie met SBooster Ultra yes/no?

Roeru117

Dat is een soort extra filter dat je wel of niet kunt toevoegen. Even een copy/paste van de website van Sbooster:

SBooster Ultra
De SBooster Ultra is een innovatieve aanvulling op de BOTW P&P ECO in de strijd tegen vervuiling. De SBooster Ultra is voorzien van een zeer effectief actief filter waarmee de eventuele rest vervuiling binnen het audio spectrum met nog eens >110dB wordt verlaagd. De zuiverheid van spanning en stroom van de BOTW P&P ECO met SBooster Ultra upgrade is het hoogst haalbare niveau wat ooit met een externe audio upgrade voeding is bereikt.

ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Mordante

Quote from: Roeru117 on June  4, 2015, 20:41:22
Dat is een soort extra filter dat je wel of niet kunt toevoegen. Even een copy/paste van de website van Sbooster:

SBooster Ultra
De SBooster Ultra is een innovatieve aanvulling op de BOTW P&P ECO in de strijd tegen vervuiling. De SBooster Ultra is voorzien van een zeer effectief actief filter waarmee de eventuele rest vervuiling binnen het audio spectrum met nog eens >110dB wordt verlaagd. De zuiverheid van spanning en stroom van de BOTW P&P ECO met SBooster Ultra upgrade is het hoogst haalbare niveau wat ooit met een externe audio upgrade voeding is bereikt.

Maar dat zegt nog niet waarom by sommige apparaten staat SDbooster NO

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roeru117

Quote from: Mordante on June  4, 2015, 21:45:54
Maar dat zegt nog niet waarom by sommige apparaten staat SDbooster NO

Misschien is die sbooster ultra niet geschikt voor elk apparaat. Geen idee eerlijk gezegd.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Isflicka

Quote from: Wifimedia on June  4, 2015, 19:26:15
Klopt, maar er zijn veel verbeteringen doorgevoerd. Je kan inmiddels bij ons een pre-order plaatsen.
https://www.wifimedia.eu/advanced_search_result.php?keywords=botw&x=0&y=0
Ze zijn best aan de prijs t.o.v. vergelijkbare producten.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

road rebel

Ik probeer alle info uit de site te halen maar om een of andere reden vind ik die mooi maar niet gebruiksvriendelijk.
Wat een Auralic aries in staat op zichzelf is dat vind ik wel terug, er wordt ook veel geschreven over de hardware (wat mij betreft totaal oninteressant bij een renderer/streamer), maar het multi-room gebruik is mij niet duidelijk:

Dus enkele vragen, misschien weet iemand het hier?

-Doet de Auralic Aries (mini) multi-room met synchronisatie zoals dat bij squeezebox het geval was?
-Kan je aan de hand van de app meerdere groepen maken en uit elkaar halen en zowel master volume als individuele volumes aanpassen?
-Hoeveel zondes kan het systeem aan?
-Kan je met meerdere iPads verbinden met het systeem?
-Klopt het dat Auralic aries werkt met elke willekeurige DLNA server (dus zowel met LMS (DLNA plugin), plex (UPnP), Linn Kazoo...)

Isflicka

Quote from: road rebel on June  5, 2015, 09:27:38
hardware (wat mij betreft totaal oninteressant bij een renderer/streamer)
Waarom dan?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Isflicka on June  5, 2015, 09:21:46
Ze zijn best aan de prijs t.o.v. vergelijkbare producten.
Vind het wel meevallen, goed 225,- voor een goede voeding. Ben er nu 2 aan het bouwen, een upgrade LiPo voeding op 5V en een netvoeding naar 12/1A met extreem goede performance.
De laatste gaat qua onderdelen al boven de 200,- en dan moet alles nog gemaakt worden.
Daarom denk ik ook niet dat de SdBooster geheel lineair is, de input, gezien de grootte zou best een goede smps kunnen zijn, met daarachter het lineaire gedeelte, anders red je het nooit in zo'n kleine behuizing.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack