AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Isflicka

Vandaag eens een kijkje nemen bij AURALiC (Munich HIGHEND show). Deze mini lijkt mij uitermate leuk streaming speelgoed.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zoldar

Dat is heel heel goed nieuws.
Pcm en dsd streaming, kan een hdd in, tidal. 400 dollar.

De nieuwe squeezebox is hier.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Hans47

Lijkt mij een aankomende topper, en persoonlijk heb ik veel interesse in deze: http://www.hifi.nl/artikel/22834/Devialet-Phantom-radicale-techniek.html
misschien dat ik toch eens van mijn zelf opgelegde budget grens afstap als dit echt zo goed is als in de previews te lezen valt, vormgeving vind ik echt geweldig ....

Hans47

de prijzen voor de Phantom zijn:

rond de 1700 per stuk voor de 99 db uitvoering
rond de 2000 per stuk voor de 105 db uitvoering
bijpassende stands en een netwerk ding ook in het assortiment, ik voel een investering aankomen :-)

(2 nodig voor stereo overigens)

cable-guy

#4
Wow dat is een killer! Ga ik vanaf nu iedereen aanbevelen die in wil stappen.



http://www.audiostream.com/content/auralic-ariesmini

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

Hoewel ik net een Bluesound Node gekocht heb met een i2s uitgang modificatie lijkt mij deze ook niet verkeerd, volg mode aan!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mijkie

Deze ga ik ook in de smiezen houden [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Barry32

Dit is een topper in wording.. ben ontzettend benieuwd naar de eerste praktijk ervaringen.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Brammus

Quote from: cable-guy on May 15, 2015, 10:37:57
Wow dat is een killer! Ga ik vanaf nu iedereen aanbevelen die in wil stappen.



http://www.audiostream.com/content/auralic-ariesmini
Bij mij thuis staat gewoon nog een dvd speler op dit moment. Van downloaden heb ik ook nog niet veel kaas gegeten. (Ik ben een fossiel, ik weet het) Aangezien mijn desktop beneden staat zit ik erover na te denken deze via hdmi aan mijn reciever te hangen. Maar dit is misschien niet altijd practisch in het gebruik. Daarom ben ik aan het kijken naar een goede mediaspeler maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik had een Asus mediaspeler gekocht maar vanwege de trage werking en regelmatig vastlopen teruggebracht.

Het gebruiksgemak van een goede streamingservice zoals bv. Tidal spreekt mij wel aan. Dan hoeft ook de desktop niet elke keer aan en hoef ik niet internet af te struinen naar kwaliteitsopnames.

Daarom vraag ik me af of dit iets is om met streaming te beginnen.

Op dit moment heb ik een apple tv 3 voor Netflix en mijn reciever is een Anthem mrx 710.

Advies wordt op prijs gesteld.

Gr. Bram.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

road rebel

Is die aries mini niet een standalone versie van de oppo upgrade board?

Isflicka

Quote from: road rebel on May 15, 2015, 18:17:16
Is die aries mini niet een standalone versie van de oppo upgrade board?
Nee, hoe kom je erbij?  :)
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

advr

Die Mini hou ik ook even in de gaten. Leuk ding voor erbij, :popcorn:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

holco

#13
Alles staat of valt bij de interface en ondersteuning wat iig bij Bluesound goed geregeld is, lekker klein kassie dat wel.

Zit hier nu ook i2s uit op?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Zodiac


Quote from: Brammus on May 15, 2015, 18:10:54
Bij mij thuis staat gewoon nog een dvd speler op dit moment. Van downloaden heb ik ook nog niet veel kaas gegeten. (Ik ben een fossiel, ik weet het) Aangezien mijn desktop beneden staat zit ik erover na te denken deze via hdmi aan mijn reciever te hangen. Maar dit is misschien niet altijd practisch in het gebruik. Daarom ben ik aan het kijken naar een goede mediaspeler maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik had een Asus mediaspeler gekocht maar vanwege de trage werking en regelmatig vastlopen teruggebracht.

Het gebruiksgemak van een goede streamingservice zoals bv. Tidal spreekt mij wel aan. Dan hoeft ook de desktop niet elke keer aan en hoef ik niet internet af te struinen naar kwaliteitsopnames.

Daarom vraag ik me af of dit iets is om met streaming te beginnen.

Op dit moment heb ik een apple tv 3 voor Netflix en mijn reciever is een Anthem mrx 710.

Advies wordt op prijs gesteld.

Gr. Bram.

Lekker met Sonos beginnen.......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Isflicka

De Aries mini kan voor Auralic wel eens de definitieve doorbraak betekenen. Het kastje stelt natuurlijk niet zo heel veel voor maar wat een geweldige performer voor het geld. Het is natuurlijk lastig waar te nemen maar in de luisterruimte klonk de mini maar iets minder dan de Aries Vega combinatie. Vooral door de mindere voeding is de mini iets scherper minder analoog/relax (dat is natuurlijk makkelijk op te lossen). Verder hoop ik dat de Lightning DS app wordt aangepast zodat je ook de parameters van de DAC filters naar smaak kunt aanpassen. Er worden orders genoteerd maar levering kan nog wel even duren (volgens de pers juli maar september is realistischer).
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: holco on May 16, 2015, 12:33:51
Zit hier nu ook i2s uit op?
Neen geen i2s, de interface en ondersteuning zit wel goed.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Brammus

Quote from: Zodiac on May 16, 2015, 12:38:15
Lekker met Sonos beginnen.......
Ok thx, ik zal het eens bekijken.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

holco

Quote from: Isflicka on May 16, 2015, 13:24:24
Neen geen i2s, de interface en ondersteuning zit wel goed.
Gemiste kans dus :wacko:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Dit kon indserdaad wel eens de Touch opvolger worden.



24/384 PCM files, quad rate DSD, en Tidal's lossless streaming service, en een ingebouwde ESS 9018-based DAC !
En dat voor die prijs.
Ik zie een aparte Switching Adapter erachter hangen die voor de DIY ook nog eens kunt upgraden naar een lineaire voeding of nog beter een batterij voeding.
Denk dat ze heel goed hebben gekeken naar de aanhang/liefhebbers van de Touch qua prijs/performance ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

road rebel


Quote from: Isflicka on May 16, 2015, 12:17:36
Nee, hoe kom je erbij?  :)

Oei ik zie het al de streamer die je als mod kan gebruiken is aria :-) lastig al die namen

roadblock

Quote from: Isflicka on May 15, 2015, 08:19:06
Vandaag eens een kijkje nemen bij AURALiC (Munich HIGHEND show). Deze mini lijkt mij uitermate leuk streaming speelgoed.
Volgens mij hebben wij elkaar tijdens de show gezien. Uiteindelijk heb ik de € 399 pre-orderbon voor de mini ingevuld.

Isflicka

Quote from: roadblock on May 17, 2015, 15:15:16
Volgens mij hebben wij elkaar tijdens de show gezien. Uiteindelijk heb ik de € 399 pre-orderbon voor de mini ingevuld.
Was dat bij de Kef Blade Two demo? Volgens mij was de pre-orderbon alleen geldig via de noordduitse leverancier. Bij contante betaling/bankoverschrijving ging er nog extra 3% af. Heb ik uiteraard niet gedaan  :angel:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: holco on May 16, 2015, 13:40:48
Gemiste kans dus :wacko:
Dat valt nog te bezien. Voor korte afstand verbindingen is i2s prima maar ik betwijfel of meer merken het gaan ondersteunen. We zullen zien.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

holco

Quote from: Isflicka on May 19, 2015, 15:46:24
Dat valt nog te bezien. Voor korte afstand verbindingen is i2s prima maar ik betwijfel of meer merken het gaan ondersteunen. We zullen zien.

Het is maar net wat je wil ;)

i2s heeft de minste conversies oftewel beter gaat het niet worden!! met een goede geschikte DAC, en 1M HDMI kabel is prima te doen dus ik zie het probleem niet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.