2x JL Audio 12W3v3...

Started by WilcoL, May 11, 2015, 11:56:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: knubbe on June  5, 2015, 17:31:54
Crown is voor de subs, hypexxen voor de speakers (hoog&laag van de speakers apart aangestuurd). Duurt nog wel even voor het allemaal speelt maar heb geen haast :)
Oh zo....dat word mooi  ;D

WilcoL

Quote from: knubbe on June  5, 2015, 17:31:54
Crown is voor de subs, hypexxen voor de speakers (hoog&laag van de speakers apart aangestuurd). Duurt nog wel even voor het allemaal speelt maar heb geen haast :)

Serieuze plannen!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Vandaag zaagopdrachtje bij de houzagerij afgegooid. 25mm MDF persing 700.

Ik heb ook nog 2x QED Reference subwoofer kabel besteld, dus aansluiten kan straks ook ;D.

Even met mijn dame kritisch naar de uiteindelijke look gekeken en eiken fineer wirdt het toch niet: voor de rust, worden ze toch RAL9010 mat of zijdeglans gespoten. Misschien doe ik dat ook zelf, wellicht laat ik dat aan een pro over.

Zit ik nog met de basis: ik heb goede ervaringen met subs op de Auralex plateau's, maar vind plaatsing op Soundcare Superspikes er veel mooier uit zien. Keuzes, keuzes!

Wat drukke dagen in het verschiet, maar hoop zodra het MDF gezaagd is toch snel aan het bouwen te kunnen beginnen.

Groeten!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear



WilcoL

Quote from: morca on June 16, 2015, 21:58:20
:popcorn: ...... ;D

Ja, nog weinig tijd gevonden om in de weer te gaan. MDF ligt klaar, het is nog wachten op wat onderdelen maar eigenlijk zou ik wel aan de gang kunnen als ik even tijd zou vinden.

Ik moet gewoon wat freeswerk verrichten en ze dan in elkaar zetten. Zoveel werk is dat ook weer niet. Afspraak met spuiterij staat ook al (ze worden gestraald, in de epoxy gezet en dan afgespoten in RAL9010 mat of zijdeglans) en de RVS sierringen zijn ook in de maak...

Komt goed, foto's volgen tzt zeker!

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


WilcoL

Quote from: morca on June 16, 2015, 23:57:51
Succes met klussen,we zien ze wel verschijnen  :popcorn:

Thanks! Ik ben net al wat aan het meten en aftekenen geweest op het MDF. Kleine jongen doet zijn dutje, dus na alle huishoudelijke klusjes had ik even tijd.

En ik zal je verder kietelen met een pic (excuses voor de crappy iPad-fotokwaliteit): daarop zie je de woofers en amps al als je goed kijkt  ;D :tongue2::



Wanneer ze klaa zijn, komen ze gewoon links en rechts van de linker- en rechterspeaker te staan...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

larsonator

Dat is verdorie een mooi achterwandje WilcoL  :clapping:
Hoe heb je dat gefixt? Zie ik daar ook een opening voor een beamerscherm?

WilcoL

Quote from: larsonator on June 17, 2015, 14:25:05
Dat is verdorie een mooi achterwandje WilcoL  :clapping:
Hoe heb je dat gefixt? Zie ik daar ook een opening voor een beamerscherm?

Dank, dank! Beetje DHZ-en hè  ;)

Boven een koof gemaakt waar mijn Kingpin uit komt rollen ja. Dan krijg je dus dit:



Wand staat 10 cm van de daadwerkelijke muur, RGBW strip rondom en de middelste meter (totale breedte is 3 meter) is er uit te halen om kabels etc achter weg te werken. Erg tevreden, maar de panelen zijn lastig: aangebracht met lijmspray en tacker, geplamuurd en vervolgens in zijn geheel gelatexed. Alleen zijn ze van geperste bamboe (kartonachtig) en door de natte latex zijn de naden weer zichtbaargeworden omdat ze juist daar opbollen!

Het is een warme kamer (flinke schuifpui en ramen van plafond tot de grond) en vol op het zuiden, dus randen komen alweer wat los. Het strakke waarmee ze adverteren is helaas niet gelukt.

Afwerken is erg lastig, maar ik kijk er altijd met genoegen naar. Als ik dichtbij ga kijken, zie ik wel behoorlijk wat imperfecties. Het is niet anders...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


WilcoL

Eindelijk wat tijd gevonden voor het frezen van mijn baffles. RVS randen zijn ook al binnen en passen netjes (ze zijn wat dun dus je ziet hem wat op bollen, maar komt goed wanneer ze vast zitten natuurlijk):





Langzaamaan komt het vanzelf goed  ;D ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

XtrmB

strak werk, wat kosten die ringen nu ongeveer?
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

WilcoL

Quote from: XtrmB on June 29, 2015, 12:53:45
strak werk, wat kosten die ringen nu ongeveer?

Dank!

2x 345mm buiten en 280mm binnen, RVS 304-geslepen 1mm dik. Inclusief verzending een ronde 35,- Viel me alles mee!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


WilcoL

Quote from: morca on July  5, 2015, 23:00:10
Dat word mooi Wilco  :thumbs-up:
Ik heb vd week ook nog geklust met wat JL woofers,had ik meteen wat te doen  ;D

Ik zag het...

Kistjes zijn al een heel eind:



Beide zijn al zover. Nu moet ik alleen de achterkant waar de DS4.0 gemonteerd wordt nog 2x frezen. Mooi verzonken, dus dat wordt nog een aardig werkje. Dan nog wat bitumen op de wanden en dan kunnen de kistjes naar de spuiter.

Ik heb alleen één echt probleempje: toen de woofers binnen kwamen, heb ik ze even rap geïnspecteerd. Dozen waren allemaal netjes, woofers zagen er goed uit. Maar met het paswerk, kwam er bij één van de 2 woofers een probleem aan het licht:





Zoals je ziet is de stalen rand van die ene woofer flink gedeukt! Is absoluut niet bij mij gebeurt en het spuitwerk van de korf is ook nog netjes dus ik vermoed dat er bij de fabricage iets fout is gegaan. Op zich niet zo heel spannend, maar de winkel waar ik hem gekocht heb reageert totaal niet meer op mijn mails (??). Ik heb de west-Europese distributeur ook al een berichtje gestuurd, wellicht kunnen ze me helpen...

Ach ja: de kistjes moeten toch afgewerkt worden en het spuitwerk zal ook wel wat wachttijd met zich mee brengen. Een oplossing komt er vast!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

morca

Ah jij schiet ook al weer iets op  :thumbs-up:

Dat van die woofer is zuur man,hopelijk word dat netjes verholpen.
Importeur zit in Belgie toch?
Succes ermee man niet leuk zo beginnen.

WilcoL

Quote from: morca on July  5, 2015, 23:18:31
Ah jij schiet ook al weer iets op  :thumbs-up:

Dat van die woofer is zuur man,hopelijk word dat netjes verholpen.
Importeur zit in Belgie toch?
Succes ermee man niet leuk zo beginnen.

Marco,

Importeur zit in België maar ook in Duitsland. Beiden gemaild, maar nog helemaal niets gehoord. Slechte zaak...

Inmiddels via PayPal klacht opgesteld en daar werd door de leverancier wel binnen een kwartier op gereageerd. Beetje jammer... Bovendien een l*lverhaal om z'n eigen straatje schoon te vegen terwijl ik gewoon een productiefoutje te pakken heb. Ik wil gewoon m'n garantie claimen en dat wordt me onmogelijk gemaakt...

Denk niet dat dit netjes wordt afgehandeld...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Ik weet het: het gaat erg langzaam. Maar dat komt omdat ik niet veel tijd heb en het netjes wil doen. Ik ben dichtbij, hier nog wat pics van de voortgang:

De randen heb ik dichtgesmeerd met autoruitenkit (kliedergoedje: belachelijk hoge viscositeit, valt niet te kitten. Dus maar prutten met een ijsstokje  ;)): luchtdicht is het nu zeker (was het al dankzij de houtlijm, maar toch). Overigens heb ik de inslagmoeren vastgezet met polyesterhars en glasvezelmatjes zodat ze nooit kunnen gaan bewegen als de bout erin wordt gedraaid:



Onder zie je ook de aparte ruimte waar de Hypex-module in komt te zitten:



Hier de achterkant van de panelen waarin de Hypexen komen te zitten. Ik heb hier de inslagmoeren ook voorzien van een goede klodder autoruitenkit, die komen dus ook nooit meer los. Zie ook mijn freesfout op beide panelen, gelukkig kon ik de panelen nog simpelweg omkeren en opnieuw beginnen):



Hier de verzonken rand voor de plate-amp aan de buitenkant van het paneel:



En toen kreeg ik vanavond nog 2 mooie verrassingen uit Vlaanderen bezorgd:





Wat een schitterende kabels zeg! Bedankt MichelDW!!! Die gaan het straks prima doen met mijn zelfbouw woofers...

Nu ben ik alle binnenwanden van de behuizingen aan het beplakken met 4mm bitumen. Daarna worden deze en alle naden nogmaals ingesmeerd met ExVibration. Dat is een met glasvezel verstevigde dempingspasta die nog wat meer massa toevoegt aan de panelen en alles nog eens extra goed vastzet. Heerlijk middel om te verwerken en wat ik eigenlijk sinds jaar en dag al in elke auto waarin ik iets ingebouwd heb gebruik...

De kisten kunnen daarna afgemaakt worden en dan breng ik ze hopelijk volgende week naar de spuiter.

Slowly but steadily!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

morca

Je hebt geen half werk vd afdichting gemaakt  :clapping:
Worden strakke kistjes zo te zien.

Nog nieuws over de driver met de vervorming in het frame?

WilcoL

Quote from: morca on July 29, 2015, 22:22:53
Je hebt geen half werk vd afdichting gemaakt  :clapping:
Worden strakke kistjes zo te zien.

Nog nieuws over de driver met de vervorming in het frame?

Yup, toevallig nieuws ja. Ge-escalleerd bij Paypal, want webshop bleef doodstil. Gelijk gekregen, defecte woofer teruggestuurd en geld retour. Nu alleen nog een woofer bestellen.

Dus uiteindelijk goed geregeld, dankzij Paypal!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


WilcoL

En weer een stukje dichterbij: alle wanden (behalve de achterwand) voorzien van 4mm bitumen en helemaal dichtgesmeerd met de geweldige ExVibration pasta. Dat blijft heerlijk spul om mee te werken. Kisten zijn inmiddels dicht, baffles helemaal gemonteerd. Kistjes zijn behoorlijk zwaar: dan komt de woofer (6,6kg) en de plate-amp (4,1kg) er nog bij...

Nu ben ik nog wat verzonken schroefgaten aan het vullen met 2-komponenten vuller, daarna schuren en dan kunnen ze naar de spuiter. Daar worden ze nog gestraald, in de epoxy gezet en vervolgens afgelakt. Ik twijfel nog tussen RAL9010 mat of zijdeglans.

Pics:

Lekker de bitumen aan het insmeren met de dempingspasta:


Alles besmeert met pasta:


Voorproefje van de baffle (happy; dat wordt mooi!):


De broeders naast elkaar:


Kan niet heel lang meer duren!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear