clicks uit front speaker bij het veranderen van volume.

Started by aapkoko, May 8, 2015, 15:17:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aapkoko

Hola,

Ik heb afgelopen week het geluid van mijn home cinema upgegrade :) Van een 5.0 naar een trotste 7.1 setup. Nieuwe amp (harman kardon avr 335) en 2 nieuwe
side speakers (morthaunt short MS-906). Mijn pc is mijn bron, een oude geluidskaart die gelukkig nog wel 7.1 geluid kan uitspugen. 6 mini jacks als output. Na
even puzzelen gevonden welke output bij welk kanaal hoort. Ik heb de minijack outputs verbonden met de directe analoge input op de amp. Als ik een test signaal
van mn pc stuur naar allee kanalen krijgt elke speaker nu het correcte signaal binnen. So far so good. Als ik een film aanzet dan werkt alles ook prima. Maar
als ik het volume harder of zachter zet, hoor ik irritante ticks door mn front speakers. Hoe harder ik het volume zet hoe harder de ticks worden. Heb al andere
kabels (door de kabel van de side speaker te ruilen met de front speakers).

Mn speaker kabels zijn wel vrij diverse. Voor de 2 front speakers (en de center) heb ik super twin kabel (10tje de meter oid). Voor de side en rear speakers flut spul
van een bouw markt.

Heeft iemand enig idee?  Als ik trouwens mn pc gewoon een stereo signaal laat geven, en ik sluit hem aan op de analoge cd input..dan zijn er geen ticks, maar obv ook
geen surround. optisch en hdmi zijn geen optie voor me.

thebest106

Even ter verduidelijking, tick hoor je constant of alleen op het moment dat je het volume aanpast?.
En waar pas je het volume aan op pc (dit is not sone altijd volume in pc en mediaplayer software op 100% zetten) of op de receiver?

Sjaak_Banaan

Op het werk hebben we een soortgelijk probleem gehad, na wat googlen werd er aangeraden de audio van je frontpaneel van de pc los te maken en nog eens te testen.
Ook de driver updaten werd genoemd, aan de vele reacties te zien wil dat ook wel eens helpen.
Bij ons helaas allebei niet, maar je kunt het proberen.

Waarom is hdmi trouwens geen optie? Is volgens mij het makkelijkste en hoeft niet duur te zijn...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

aapkoko

@thebest106 Volume op mn pc staat vaak op 80-90%. Dat laat ik constant. Als ik dan aan het volume draai op de versterker (of op de afstandsbedieding) hoor ik de tikjes alleen per volume eenheid omhoog of omlaag. Dus niet constant.

hdmi geen optie omdat de harman kardon versterker geen hdmi ingangen heeft helaas :( Wel een optische. Maar ik dacht gelezen te hebben op een forum dat full hd
geluid qua bandbreedte niet over een optisch kanaal past.

EDIT: de cd en dvd ingangen op de verterker hebben dit getik overgens niet. Is het ook mogelijk om op die ingangen een full hd surround signaal te krijgen (op een ingang met
2 tulpjes dus) of kan daar louter stereo signaal over lopen?