Problemen met NAS in netwerk

Started by Crownfire, May 5, 2015, 21:53:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Ik heb mijn netwerk iets aangepast thuis en ik doe vast iets ongelofelijk doms fout. Maar ik heb er helaas niet genoeg kaas van gegeten.
Ik heb een modem waarop ik een hub heb aangesloten en waarop vervolgens een router (Engenius ECB350), ps4, receiver en NAS heb aangesloten. Ik had alles op een andere router aangesloten, de hub ook aangesloten op de router. Maar aangezien de Engenius (welke ik heb zodat ik meer bereik heb) maar 1 netwerkingang heeft heb ik de hub voor de router moeten zetten.
Nu kan ik helaas via mijn computer mijn NAS niet meer vinden. Wat doe ik hierin nu verkeerd? Kan het niet zoals ik de apparaten heb aangesloten of moet ik ergens een instelling veranderen?

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen  ;D.

Siddartha

Weet je zeker dat het een router is en geen accesspoint?
Lijkt me een vreemde configuratie zo
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CZ79

Ik snap hem ook niet helemaal, normaliter sluit je de router op je modem aan en de hub (switch) vervolgens weer op de router, de router doet dan het uitdelen van ip adressen en het routeren van het verkeer en de switch of hub zorgt er voor dat er volodoende aansluitingen zijn.

Engenius senao is volgens mij idd een access point
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Siddartha

Ik zou de oude router laten voor het routen, daar de switch op zetten en daar alles, inclusief de Engenius, op aansluiten. Zorgen dat de Engenius en de router hetzelfde ssid hebben en dan moet het werken. Of de WiFi op de router uitschakelen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

br@m

Om te beginnen moet je modem direct aangesloten worden op de WAN poort van je router.

De rest kan dan ook aan de router (LAN poorten), evt met een hub ertussen om extra LAN poorten te hebben.

Het engenius AP kan je aan de hub koppelen, of direct aan de router, dat maakt geen verschil.

Je NAS sluit je ook aan de hub aan, of direct aan de router.

Een en ander afhankelijk van het aantal poorten op je router (meestal te weinig :-) )
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Crownfire

Duidelijk. Ik dacht dat het zo kun. Wilde de router ertussenuit halen en de Engenius als router laten functioneren. Dat kan je wel in de instellingen aanpassen namelijk. Maar die is dus eigenlijk alleen als accespoint te gebruiken kennelijk. Moet lukken dan. Bedankt.

CZ79

Je kunt de Engenius instellen met bepaalde router functies maar dat geldt dan alleen voor de wireless clients, niet voor de bekabelde apparaten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Crownfire

Quote from: cz79 on May  6, 2015, 09:12:03
Je kunt de Engenius instellen met bepaalde router functies maar dat geldt dan alleen voor de wireless clients, niet voor de bekabelde apparaten

Duidelijk. Ik ga vandaag weer alles terug omgooien. Bedankt.

Rainesh

Laat even weten als het gelukt is.

Voor de zekerheid:

Modem--> router--> Switch (NAS, ps4, overige etc) + Engenius

Crownfire