Er is eindelijk een Apple TV4!!

Started by LittleNinja, May 5, 2015, 18:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel


LittleNinja

#51
Quote from: road rebel on August  4, 2015, 16:21:01
Ja maar deze keer is het echt!  :pompom:


::)

Ik begrijp dat er een tegenprestatie tegenover staat indien dit niet het geval is? :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Ben blij dat ik de ATV3 vorig jaar in juli heb gekocht, puur voor de Airplay music-stream. Ik wilde toen al de ATV4 gaan kopen en had dezelfde vraag gesteld bij de Mediamarkt.

Anders zat ik nu nog steeds hopeloos en huilend te wachten op de 4 [emoji1][emoji1]
Dus je moet nooit wachten op de allernieuwste, maar meteen kopen! [emoji12] Koop nu de ATV3 en als je geluk hebt, hebben ze hem voor 85€ nu. Als je durft haha!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

ATV3 kun je nieuw kopen voor €69 inmiddels.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

road rebel

Quote from: LittleNinja on August  4, 2015, 16:57:22
Ik begrijp dat er een tegenprestatie tegenover staat indien dit niet het geval is? :P

;D ;)

Van het hardware en de specs kan je koud blijven, maar het app ecosysteem op apple TV zou wel eens grote veranderingen kunnen veroorzaken. Als het verdienmodel goed is dan zie ik tv zenders en contentaanbieders er nog wel een rechtstreeks op mikken los van traditionele TV-providers.

LittleNinja

Quote from: road rebel on September 15, 2015, 12:41:19
;D ;)

Van het hardware en de specs kan je koud blijven, maar het app ecosysteem op apple TV zou wel eens grote veranderingen kunnen veroorzaken. Als het verdienmodel goed is dan zie ik tv zenders en contentaanbieders er nog wel een rechtstreeks op mikken los van traditionele TV-providers.

Helemaal mee eens! Ik ga er dan ook voor!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TopGun2010

Erg jammer dat er geen optische digi uitgang meer op zit!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

knubbe

Wanneer ligt deze eigenlijk in de winkel?

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CineSmurf

Oktober als het goed is, wel meteen ook in NL (alhoewel hier dus zonder siri knop): http://www.macrumors.com/roundup/apple-tv/
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TopGun2010

Hij is te bestellen hoor! Maar wel voor de hoofdprijs van 179 euro! In De USA kost hij 149 dollar, 135 euro. Laat maar!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

LittleNinja

#60
Quote from: TopGun2010 on October 26, 2015, 16:25:54
Hij is te bestellen hoor! Maar wel voor de hoofdprijs van 179 euro! In De USA kost hij 149 dollar, 135 euro. Laat maar!

Apart.. En dan mis je hier zelfs de Siri knop! (Al moet ik eerlijk toegeven dat dit me eigenlijk helemaal niet zo interesseert. Maar het zou de prijs juist de andere kant op moeten beïnvloeden!)

Dus:
32GB € 179,00
64GB € 229,00

Dat zijn flinke verschillen inderdaad. Ik sla ook over.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jasjenl

Is dat niet weer gewoon het bekende in/ex btw prijsverschil?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

danielo

#62
Quote from: jasjenl on October 26, 2015, 16:56:56
Is dat niet weer gewoon het bekende in/ex btw prijsverschil?

Ja, verder is de siri knop er wel maar gaat nu nog naar zoeken toe tot dat nederlands gedeelte van siri goed genoeg is. IK vermoed dat het wel werkt als je hem in het engels zet.

Ik kom op zo'n 10 euro verschil als je daar state tax en wisselkoers meeneemt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239


Erik

Wel bizar dat een losse AB nog meer kost dan de vorige ATV + AB of je moet je ATV met een playstation controller willen besturen dan heb je geen aparte AB nodig.
Ik kijk het wel even een half jaartje aan of het wat gaat worden.
Sinds ik de CC heb aangeschaft gebruikte ik de ATV niet meer. En ik merk dat hoewel die digitale assistenten soms best goed werken ik in de praktijk toch weinig aan mn telefoon vraag en al helemaal niet op straat :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nico111

Hij ondersteund helaas geen HD audio, dus ik sla hem over. Ik had een hele kleine hoop(tegen beter weten in) dat hij Blu Ray ISO's zou kunnen afspelen met een app van externe partij.
Nu maar opzoek naar een tweede hands Mede8er 600x3d op marktplaats.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

danielo

Quote from: Nico111 on October 26, 2015, 20:44:58
Hij ondersteund helaas geen HD audio, dus ik sla hem over. Ik had een hele kleine hoop(tegen beter weten in) dat hij Blu Ray ISO's zou kunnen afspelen met een app van externe partij.
Nu maar opzoek naar een tweede hands Mede8er 600x3d op marktplaats.

Te vroeg voor die uitspraken nog, is mij niet 100% duidelijk wat door de developers gedaan kan worden de hdmi of zelfs usb-c. Voor bluray-iso's is de vraag wat programma's als plex gaan doen persoonlijk denk ik dat dit wel gaat lukken alleen moet je dan via het netwerk streamen denk ik (vanaf een nas).

De kern van de nieuwe apple tv gaan de apps worden en wat wel/niet gaat lukken weten we pas over denk 12 maanden. Het verschil met de andere oplossing zal de apps moeten zijn en daarmee wordt die of een top koop of een te dure media speler waar we er al veel van hebben.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Ben benieuwd hier de eerste besteld om eens mee te spelen. Wordt met beetje geluk de 30ste geleverd.

TopGun2010

Hou ons op de hoogte, ben vooral benieuwd naar de Netflix ervaring t.o.v. ATV3.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Passion4Sound

Quote from: TopGun2010 on September 15, 2015, 15:56:08
Erg jammer dat er geen optische digi uitgang meer op zit!

mee eens, heel bepalend..

TopGun2010

Komt er een Kodi app voor de atv4? Kan er niets zinnigs over vinden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nico111

#71
Quote from: danielo on October 27, 2015, 00:40:54
Te vroeg voor die uitspraken nog, is mij niet 100% duidelijk wat door de developers gedaan kan worden de hdmi of zelfs usb-c. Voor bluray-iso's is de vraag wat programma's als plex gaan doen persoonlijk denk ik dat dit wel gaat lukken alleen moet je dan via het netwerk streamen denk ik (vanaf een nas).

De kern van de nieuwe apple tv gaan de apps worden en wat wel/niet gaat lukken weten we pas over denk 12 maanden. Het verschil met de andere oplossing zal de apps moeten zijn en daarmee wordt die of een top koop of een te dure media speler waar we er al veel van hebben.

Daniel.

Hier is in de specificatie te lezen dat het apparaat zelf geen HD geluid kan uitsturen, dus dan lijkt me niet dat dit via een app wel kan.
http://www.apple.com/nl/tv/specs/
Het apparaat zou het wel aan moeten kunnen, maar Apple heeft het format gewoon niet toegevoegd net zoals bij OS X.

Misschien komt er dus wel een app die blu ray iso's aan kan via stream maar dan zonder HD geluid.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

CineSmurf

Ik heb 'm besteld. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

StefaanD

Quote from: TopGun2010 on October 27, 2015, 19:17:21
Komt er een Kodi app voor de atv4? Kan er niets zinnigs over vinden.

Nog niets van vernomen. Plex waarschijnlijk wel. In ieder geval is er op het Plex forum iemand reeds bezig met een app, klik voor het draadje

Dday

Hij is binnen... straks kijken of ik tijd heb om dat ding aan te sluiten. Ben wel benieuwd, maar eerst even werken :D