Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Started by holco, May 5, 2015, 14:52:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

holco

Heb je één van de twee wel eens gehoord?

Quote from: Leeuwarden on September 26, 2021, 12:51:16
Laat ik het dan anders vragen: is het naar jouw bescheiden mening mi-fi, hi-fi of zelfs high end (om er maar eens wat termen in te gooien...)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Het zou leuk zijn als je hier je bevindingen deelt.

Rob

Leeuwarden

Quote from: holco on September 27, 2021, 12:46:43
Heb je één van de twee wel eens gehoord?

Ik heb een setje C1's gehad, ben erg nieuwsgierig naar de Lii varianten...

holco

Ik heb er een paar gehoord, maar Leon draaide met een 2a3 tube versterker en ook nog eens flink (te) hard, geen idee of het aan het beperkte vermogen van de 2a3 lag of dat het toch een beetje bij dit soort speakers hoort maar het kwam mij erg schreeuwerig en zeer vermoeiend over, het zal vermoed ik gezien de populariteit best wel goed moeten kunnen klinken maar dat heb ik die middag iig totaal niet zo ervaren.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Mag ik vragen waarom je de C1's weggedaan hebt?

Quote from: Leeuwarden on September 27, 2021, 21:00:04
Ik heb een setje C1's gehad, ben erg nieuwsgierig naar de Lii varianten...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Quote from: holco on September 28, 2021, 09:05:04
Mag ik vragen waarom je de C1's weggedaan hebt?

Ik kreeg ze in de woonkamer niet bevredigend aan de praat. Te weinig laag naar mijn smaak en misschien ook wel iets te neutraal. Mag wel een vleugje warmte meer in...

Contour



holco

Ik vind ze juist zeer goed in balans, alles klopt zonder enig randje van scherpte terwijl ze wel elk detail laten horen, er zit nu
wel een filter aanpassing in (AT woofers) die ik van Jeroen door kreeg waardoor het mid/hoog wat gedempt wordt zonder dat
dat consequenties heeft op het verdere filter ontwerp, en 4 van die woofers vrij in de lucht vragen ook wel flink vermogen om
het laag er echt goed uit te laten komen, het verschil tussen de FA253 Fusionamp's en nu de Purifi (dubbele vermogen) liet dat
ook duidelijk horen.


Quote from: Leeuwarden on September 28, 2021, 19:31:47
Ik kreeg ze in de woonkamer niet bevredigend aan de praat. Te weinig laag naar mijn smaak en misschien ook wel iets te neutraal. Mag wel een vleugje warmte meer in...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Dit zouden de nieuwe baffle's moeten gaan worden, tekening is nog niet helemaal klaar (moeten nog wat ronde hoeken in vwb de steun)

van achter naar voren,

Baffle voet (2 graden achterover) van zwart MDF (V313) 22 en 18mm.

Rear en front baffle van 18mm zwart MDF, deze worden op elkaar verlijmd.

RVS geborsteld 50x4mm raamwerk in verstek.

Afneembaar 12mm zwart MDF front met speakerdoek






Net ff wat anders dan de originele Daudio C1 met front doek.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pinda13

Grappig om te lezen, ik heb de crystal 10 niet beluisterd maar wel de crystal 6. Ik vond dat toen ook schreeuwerig en rommelig. Deed wel veel in detail maar pakte me niet; luistermoe werd ik er van. Ook raar dat Leon te hard met een 2a3 speelt. Dat is imo nou juist niet de kracht van de 2a3. Ik zeg niet dat die zacht moet spelen, maar er is weinig nodig om een 10'' van lii audio in beweging te krijgen dus hoeft dit zeker geen powerhouse te zijn. Daarom vind ik de 2a3 combi met lii audio zo geweldig. Maar dan heb ik het over de Silver reeks. Heb je die nog toevallig geluisterd? Zo anders dan de crystal reeks, en zo heerlijk smooth en muzikaal :inlove:. Ik heb nu de silver 10 en de silver 6, stuk voor stuk geweldig. De 10 gaat wel verder qua groots beeld in ruimte en meer kleine details, alleen kost deze ook veel meer dan de S6.
" no loss of fine detail "

holco

Als laatste hebben we de BOB (Smart-8) gehoord, dat klonk een heel stuk beter zonder dat vermoeiende, mijn broer heeft deze een dag later van Leon overgenomen (+ een Audio Research SL1) en volgens hem klinken die bij hem thuis echt goed, waarschijnlijk ook iets niet goed met die 2a3  :wacko:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

De Crystal-6 heeft veel extra energie >2kHz maar de Silver-6 een grotere shelf. Die van de Crystal-10 lijkt het meest netjes maar de impedantiecurves van de Silverserie lijkt weer minder extreem en gladder. Kan me best voorstellen dat die veel invloed heeft, vooral met een buizenvoorversterker. Luistermoe wordt ik weer niet echt van de Crystal-10. Heb de Crystal-6 nog niet gehoord. Maakt vergelijken erg lastig.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Denk dat je het niet alleen in de frequentie curve moet zoeken maar ook in de zo belangrijke vervorming curves, zijn die er?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Deze ziet er wel erg fraai uit, helaas ook geen vervorming curves.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: holco on September 29, 2021, 08:00:51
Denk dat je het niet alleen in de frequentie curve moet zoeken maar ook in de zo belangrijke vervorming curves, zijn die er?
Eens en helaas niet door de fabrikant ter beschikbaar gesteld :nopompom:. Is ook niet gebruikelijk, heb er zelf wel een aantal gepost maar die zijn in de huiskamer gemeten :angel:.

Quote from: holco on September 29, 2021, 08:06:13
Deze ziet er wel erg fraai uit, helaas ook geen vervorming curves.

Plaatje van de Lii Audio Fast-15
Let wel op dat de schaalverdeling flink vertekent, het is al 6dB over 50-14.000 Hz en nog meer als je de de gehele range.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Klopt is eigenlijk een te grove schaal, maar dat hebben ze allemaal en dan komt die 15" er niet slecht uit.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pinda13

Quote from: Tabcam on September 29, 2021, 07:47:42
De Crystal-6 heeft veel extra energie >2kHz maar de Silver-6 een grotere shelf. Die van de Crystal-10 lijkt het meest netjes maar de impedantiecurves van de Silverserie lijkt weer minder extreem en gladder. Kan me best voorstellen dat die veel invloed heeft, vooral met een buizenvoorversterker. Luistermoe wordt ik weer niet echt van de Crystal-10. Heb de Crystal-6 nog niet gehoord. Maakt vergelijken erg lastig.

Haal die silver 10 en vergeet die crystal :P.. Zie topic op zbf van leon, de silver reeks is iets bijzonders. Ze zijn trouwens nu bezig met een silver 15'' unit. Prototype is af..
" no loss of fine detail "

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: Pinda13 on September 29, 2021, 15:05:36
Haal die silver 10 en vergeet die crystal :P.. Zie topic op zbf van leon, de silver reeks is iets bijzonders. Ze zijn trouwens nu bezig met een silver 15'' unit. Prototype is af..
Eeuuhh, is duurder, als ik voor het prijsverschil" op uitprobeerbasis" is het geen probleem en verzendkosten terug betaal ik wel.

Quote from: holco on September 29, 2021, 16:54:20
Die 15"staat hierboven  ;)
Dat is de F15, ofwel de Fast-15. De Silver-15 is nog niet in de webshop voor zover ik weet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Zo zie je maar weer dat ik helemaal geen verstand heb van die breedbanders  ;D

Quote from: Tabcam on September 29, 2021, 17:45:08
Dat is de F15, ofwel de Fast-15. De Silver-15 is nog niet in de webshop voor zover ik weet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pinda13

Quote from: holco on September 29, 2021, 18:01:38
Zo zie je maar weer dat ik helemaal geen verstand heb van die breedbanders  ;D
Haha geen punt, ze brengen ook erg veel uit. F15 is niet te vergelijken met nieuwe silver reeks imo..

Quote from: Tabcam on September 29, 2021, 17:45:08
Eeuuhh, is duurder, als ik voor het prijsverschil" op uitprobeerbasis" is het geen probleem en verzendkosten terug betaal ik wel.
Dat is de F15, ofwel de Fast-15. De Silver-15 is nog niet in de webshop voor zover ik weet.

crystal 10 en silver 10 zijn zelfde prijsklasse?
" no loss of fine detail "

Tabcam

Quote from: Pinda13 on September 30, 2021, 03:50:45
...

crystal 10 en silver 10 zijn zelfde prijsklasse?
De prijzen verschillen, soms zelfs met de dag, zeker voor de flagship units :P, maar dit is het "vanochtend" in NL.

  • Crystal 6 - $499 (6.5")
  • Silver 6 - $199
  • Fast 8 - $199
  • Silver 8 - $430
  • Crystal 10 - $999
  • Silver 10 - $1199
  • Fast 12 - $299
  • Fast 15 - $520
Prijzen zijn per paar zonder BTW/douanekosten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Leeuwarden


Tabcam

Quote from: Leeuwarden on September 30, 2021, 07:58:48
Misschien handiger om de Europese website te noemen...

https://lii-audio-europe.com/
Die heeft helaas geen losse units, toont geen prijzen, voorwaarden staan er in het Spaans en is mijns inziens geen vervanging van de  webshop. De post was bedoeld hoe de Lii Audio series zich qua prijs grofweg tot elkaar verhouden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i