Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Started by holco, May 5, 2015, 14:52:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Zonder Dirac kan ik het echt vergeten hier, durf zelfs te zeggen dat Dirac een must is voor de meeste mensen  :D

Btw, dit is het resultaat van Dirac-live alleen, verder niet mee gerommeld  ;)

LFE heb ik in het sub-laag wel wat terug geschroefd,
te bizar voor woorden (en de buren!!)

En je bent welkom om het een keer aan te horen, maar naturel zit er niet in want dan klinkt het ruk :nopompom:

Quote from: fluissie on August 11, 2019, 16:57:19
Allemaal leuk en aardig met dirac en dsp en dergelijke toegepast allemaal maar ik zou hem toch graag een keer willen horen au naturel wat zon rythmik nou doet met lfe Misschien mogelijk ? :pompom:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Ik zei toch dat het over piemels ging. :D :D

Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Het zou moeten kunnen, maar dan moet je wel een verdomd goede ruimte hebben.

Quote from: Contour on August 11, 2019, 17:06:12
Elke beetje serieuze sub loopt via DSP toch? Waarom zou je dan testen zonder, zo gebruik je hem immers niet...?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Quote from: Contour on August 11, 2019, 17:06:12
Elke beetje serieuze sub loopt via DSP toch? Waarom zou je dan testen zonder, zo gebruik je hem immers niet...?

Iedere SERIEUZE sub doet het al prima zonder dsp of wat dan ook

Over die 15 inch van Rudi werdt ook zo'n Poeh hah gemaakt en man wat viel die tegen ( gpo hoop dat je dit leest , jij was erbij ook) , laat Mario me mond maar is snoeren en me laten horen dat dit wel een beest is  :thumbs-up:

Ben net als de 99.9 procent vd bezoekers alleen maar enthousiast en dagen met onze hobby bezig , ben oprecht benieuwd.....

fluissie

#1779
Quote from: chansig on August 11, 2019, 17:15:54
Ik zei toch dat het over piemels ging. :D :D

Veel plezier ermee.

Gr. Hans

Niks met piemelotjes te maken Hans ...

En we weten allemaal dat jij de grootste heb dus chill  :tounge:

@ Mario , vriendelijk dank voor de uitnodiging , zou er graag een keer gebruik van willen maken  :thumbs-up:

holco

Ain't it always  :D

Quote from: chansig on August 11, 2019, 17:15:54
Ik zei toch dat het over piemels ging. :D :D

Veel plezier ermee.

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Een strakke 18 inch Die Antwoord....lekkuh.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Gaan we doen, ben ook wel benieuwd wat anderen er van vinden  ;)

Quote from: fluissie on August 11, 2019, 17:19:44
@ Mario , vriendelijk dank voor de uitnodiging , zou er graag een keer gebruik van willen maken  :thumbs-up:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

pameijer

Quote from: fluissie on August 11, 2019, 17:17:32
Iedere SERIEUZE sub doet het al prima zonder dsp of wat dan ook

De sub doet het meestal wel alleen wil de ruimte niet altijd meewerken. DSP gaat dus ook totaal niet over de sub maar over het corrigeren van pieken en dalen die de ruimte creëert. Maar dat wist je zelf natuurlijk ook vast wel.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Voor veel mensen is prima niet genoeg, zeker niet als ze al zo serieus bezig zijn met componenten vervangen in speakers om het allemaal hoger te tillen. Dan begrijp ik wel, als je al zo ver bent met DSP en het goed weet te vlakken etc, dan heb je veel ervaring met hoe het beter kan klinken in je eigen ruimte en dan zeg je al snel dat het ruk is zonder de DSP, dat lijkt me wel logisch.

Misschien dat deze in Fluissie's oren al wel goed klinkt maar van Holco dus totaal niet. Het is en blijft ook persoonlijke voorkeur.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Sirius666

#1785
Quote from: fluissie on August 11, 2019, 17:17:32
Iedere SERIEUZE sub doet het al prima zonder dsp of wat dan ook

Over die 15 inch van Rudi werdt ook zo'n Poeh hah gemaakt en man wat viel die tegen ( gpo hoop dat je dit leest , jij was erbij ook) , laat Mario me mond maar is snoeren en me laten horen dat dit wel een beest is  :thumbs-up:

Ben net als de 99.9 procent vd bezoekers alleen maar enthousiast en dagen met onze hobby bezig , ben oprecht benieuwd.....

Wie zegt dat de sub überhaupt goed was geplaatst bij Rudi? Verder weten we niets over de ruimte, hoe de instellingen op de sub stonden enz enz. Subwoofers zijn het meest onderhevig aan 'gebruikersfouten' en dat kunnen er nogal wat zijn.

QuoteIedere SERIEUZE sub doet het al prima zonder dsp of wat dan ook

Onzin. Alles valt en staat met de ruimte en evt. vervolgacties (dsp).

Quote from: holco on August 11, 2019, 17:26:33
Gaan we doen, ben ook wel benieuwd wat anderen er van vinden  ;)


Leuke 1e test:

https://www.youtube.com/v/UJ4Nel-aHZM

morca

Quote from: fluissie on August 11, 2019, 16:57:19
Allemaal leuk en aardig met dirac en dsp en dergelijke toegepast allemaal maar ik zou hem toch graag een keer willen horen au naturel wat zon rythmik nou doet met lfe Misschien mogelijk ? :pompom:
A naturel moet je hem buiten zetten ;D
Inroom zonder dsp luister je meer roomode dan sub  ;)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fluissie

#1789
Quote from: Sirius666 on August 11, 2019, 22:24:20
Wie zegt dat de sub überhaupt goed was geplaatst bij Rudi? Verder weten we niets over de ruimte, hoe de instellingen op de sub stonden enz enz. Subwoofers zijn het meest onderhevig aan 'gebruikersfouten' en dat kunnen er nogal wat zijn.

Onzin. Alles valt en staat met de ruimte en evt. vervolgacties (dsp).

Leuke 1e test:

https://www.youtube.com/v/UJ4Nel-aHZM

Jij weet misschien niets daarvan nee maar gpo en ik zijn er geweest dus wij weten iets meer , stond de sub optimaal ?
Nee niet echt , perfect afgesteld ? Nee ook niet
Maar we konden wel allebij horen dat de ophef over de sub AM sich zwaar overated werd.

Dus een subwoofer is pas goed als er dsp of correctie op geweest is en anders niet  , dat is pas ONZIN

Je corrigeert 1 en ander om een GOEDE sub fantastisch te laten klinken zo mogelijk ,maar wat uiteindelijk de sub kan is niet afhankelijk van dsp of zou daar niet van afhankelijk moeten zijn

En wat een discussies zeg goedendag dan..

Ben zeer benieuwd wat de rythmik doet van Mario al dan niet met of zonder dsp om hierop ZELF een conclusie te maken en voor al onze rythmik lovers ; als ie echt zo goed is zal ik dat ook gewoon zeggen....


chansig

Fluissie heeft natuurlijk wel een punt dat een sub in bv een dode ruimte of buiten gewoon goed moet meten. Dat is ook met speakers zo. In de ruimte heb je DSP nodig...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mancaver

Quote from: chansig on August 12, 2019, 08:09:07
Fluissie heeft natuurlijk wel een punt dat een sub in bv een dode ruimte of buiten gewoon goed moet meten. Dat is ook met speakers zo. In de ruimte heb je DSP nodig...

Gr. Hans
Of heeeeeeel veel kaasdoek ;)

fluissie

Quote from: chansig on August 12, 2019, 08:09:07
Fluissie heeft natuurlijk wel een punt dat een sub in bv een dode ruimte of buiten gewoon goed moet meten. Dat is ook met speakers zo. In de ruimte heb je DSP nodig...

Gr. Hans

Jij begrijpt me , dank u

Quote from: mancaver on August 12, 2019, 08:26:25
Of heeeeeeel veel kaasdoek ;)

:laugh:

holco

Een subwoofer is gewoon niet makkelijk te beoordelen als de condities niet gelijk zijn, een mindere sub die goed geplaatst en ingeregeld is zal de best of the best subwoofer gewoon weg spelen als deze geen goede plaatsing heeft en slecht (of niet) ingeregeld is, je zal ook altijd de hele procedure opnieuw moeten doen bij een sub wissel omdat de ruimte per sub verschillend aangesproken wordt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

Quote from: holco on August 11, 2019, 22:48:05
Met en zonder DSP in mijn ruimte  ;)


Daar kunnen we kort over zijn : hard nodig. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from:  chansig on August 12, 2019, 08:09:07
Fluissie heeft natuurlijk wel een punt dat een sub in bv een dode ruimte of buiten gewoon goed moet meten. Dat is ook met speakers zo. In de ruimte heb je DSP nodig...

Gr. Hans
Maareuh. Nee hij heeft het over Mario zijn kamer nu.
En Rudi ze ruimte
Niet over een dode ruimte.  ;D

fluissie

#1796
Reageer nu is zonder alleen te willen reageren

Heb fluissie het helemaal niet over , je mist het hele punt en vrijwel de enigen die reageren en me begrijpt is oa Hans

RvD

Quote from: fluissie on August 11, 2019, 17:17:32
Iedere SERIEUZE sub doet het al prima zonder dsp of wat dan ook

Over die 15 inch van Rudi werdt ook zo'n Poeh hah gemaakt en man wat viel die tegen ( gpo hoop dat je dit leest , jij was erbij ook) , laat Mario me mond maar is snoeren en me laten horen dat dit wel een beest is  :thumbs-up:

Ben net als de 99.9 procent vd bezoekers alleen maar enthousiast en dagen met onze hobby bezig , ben oprecht benieuwd.....

In mijn opstelling staat de sub sowieso niet perfect dit kan helaas niet. De F15HP is leuk voor muziek maar is geen HT monster waar jij liefhebber van bent. De F18 gaat jou ook zeker niet bekoren dat kan ik nu al voorspellen. Als we de cijfers er even bin pakken heeft de F18 maar 2db meer output dan de F15HP.

F12: 0db (baseline)
F15HP: +5.5db
F18: +7.5db
FV15HP: +11db

Die FV15HP is wel een beest van een sub heeft de dubbele output van een F15HP, maar deze heb je ook gehoord heb je al eens beweerd maar op de vraag bij wie blijft het stil...

Ga zeker eens in op de uitnodiging van Mancaver om zijn dual setup van de FV15HP te beluisteren. De afstand tussen jullie is niet al te ver geloof ik en altijd leuk toch een meet & greet.  :music:

Prijs kwaliteit is Rythmik gewoon zeer goed wil je een mooiere afwerking en iets beters dat kost gewoon extra, maar dat is met alles zo toch.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

fluissie

#1798
Hey Rudi

Ik denk dat ik dan een misverstand de wereld in heb geholpen en ik bedoelde de f15hp van jou oa en niet de fv15hp... Die heb ik idd nog niet gehoord.
Ik heb die 2 modellen door elkaar gehaald

Ik heb idd de afspraak staan met mancaver dat ik zijn rythmiks kom bewonderen en verwacht er veel van
En idd altijd leuk om mede fanaten te ontmoeten

FIJN dat je je bericht deelt en ook zelf al zegt dat de f15hp
Geen echte ht sub is , true voor muziek staan de zaken heel anders

Wil rythmik ook echt niet onderuit halen , gewoon goede zo niet de betere subs echter zijn er nogal wat leden die er luid over roepen ZONDER dat ze er überhaupt ooit 1 gehoord hebben en brullen dat het je van het is ook voor HT terwijl dat dus nogal meevalt ( even de fv15hp erbuiten gelaten)

Als de F18 idd 'maar' 2 DB boven op de f15hp doet dan zullen de grafieken bruter lijken dan dat hij klinkt ben ik idd bang maar dat zullen we hopelijk binnenkort mee gaan maken


Cobraatje

Via Databass.com kun je zien dat Rythmik qua output zeker net zo goed als niet beter is dan SVS, JL Audio, JTR etc. etc.
https://data-bass.com/#/systems?sort=16Hz%3A1%2C20Hz%3A1%2C10Hz%3A1&activetab=max_output&_k=8ye3hr
Subguru Jim Wilson heeft veel subs vergeleken, waaronder ook Rythmiks. Dat zijn interessante vergelijkingen.

Rythmik klinkt anders; clean, snel en veel detail. Dat moet maar net je smaak zijn.
Net zo arbitrair is wat een HT sub is; de één wil veel output en van zijn sokken geblazen worden, de ander wil redelijke output, perfecte integratie en bij films ook alle details perfect horen.