Maar zonder gekheid, Elke Thiel en Vandersteen eigenaar geeft aan dat ze een bepaalde beleving waarderen met hun tijd coherente speakers, noem het emotie, natuurlijkheid, betrokkenheid of wat dan maar ook maar ze vinden het iig niet bij de andere merken hoe duur dan ook, er zijn zelfs mensen die een tweede CS 3.7 of alle units als reserve hebben aangeschaft nadat Jim Thiel overleden was.
Ook is er sinds kort nu coherentsourceservice.com opgericht door Rob Gillum waar je je Thiel units kan laten reviseren en geupgrade filters/parts kan kopen, niet iets wat je doet als er geen markt voor is.
Nu ik ook Thiel's heb begrijp ik wel wat ze bedoelen en denk ook de Holy Grail gevonden te hebben wat speaker merk betreft

Ik denk ook niet dat iemand (baart wellicht wel

) kan ontkennen dat Jim Thiel hele mooie speakers ontworpen heeft die altijd lovende beoordelingen opgeleverd hebben in niet de minste reviews.
De vraag voor mij is dan ook waarom deze manier van Time Coherent ontwerpen geen vervolg ziet bij andere speaker producenten, zou het te duur zijn, of misschien toch te moeilijk om het goed te doen, of hebben alleen hoog Ohmige (>4 Ohm ) speakers nog een toekomst, etc etc?