Jazzman’s stereo set

Started by Deleted User, December 31, 2022, 18:43:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Quote from: Xander32 on February 17, 2023, 11:25:34Goed bezig, je bent voortvarend te werk gegaan, hebt ze in eigen ruimte kunnen luisteren 🎶 Waarin verschillen de mk ii van de mk i ?

Tja, ik koop niet iets waar ik niet 100% achter sta. Dus de zeker weten factor is groot  ;D

Volgens de website een newly optimized Serial crossover...

Deleted User

Daar staan ze dan:

Totale set.jpg


En wat detail foto's:

Spatial Europe No7 MKII (1).jpg

Spatial Europe No7 MKII (2).jpg

Spatial Europe No7 MKII (3).jpg

   

Deleted User

#27
Spatial Europe No7 MKII (4).jpg


En het nieuwe seriële filter:

Spatial Europe No7 MKII (5).jpg 

En volgens de leverancier:

New! SPATIAL Europe No7 MKII
By using the 15 inch Acoustic Elegance dual voice coil bass with Faraday Copper bushing in the magnet around the voice coil makes any absorption circuit superfluous. The result is a significant increase in efficiency and a superb midrange. In combination with our newly optimized Serial crossover, the Nº 7 is a new milestone in terms of dynamics, stage imaging and timbre in Spatial Europe development.

Special Features: Dipole AMT with waveguide and optimized aluminium covering for rear sound dispersion; Duelund cabling; serial switch for extremely easy operability at single ended tube concepts; Jantzen copper foil wax coils; Jantzen air coils; Jantzen MKP capacitors; Jupiter copper foil beeswax capacitors; Mundorf Supreme resistors; Oyaide Phosphor Bronze flat bed connectors; WBT next gen copper loudspeaker connectors; SPATIAL Europe fire bronze ball spikes – optionally SPATIAL Europe Isolation feet; tailored to the weight of the speaker.

Recommend placement: Distance from loudspeaker leading edge to rear wall from 65cm; listening distance from 3 m; listening room size from 20 sqm.

vanzomereng

Ziet er fraai uit, veel luisterplezier  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Is het ook dat ls met dit concept juist ook relatief veel conusoppervlakte en krachtige versterking nodig hebben om goed te presteren?

Er is geen kast waardoor druk opbouw etc 🙄

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Geen druk opbouw? Ik heb gisteravond naar Kodo drummers geluisterd, griezelig echt gewoon. Yello? check, Hammond B3 orgel? check, de bas van Rob Wasserman? check, en zo kan ik nog wel even doorgaan...  :worship:

Ben ik even blij dat ik vrijstaand woon? ;D

De ThivanLabs Gold Lion 805A met zijn over bemeten voeding doet natuurlijk ook een enorme duit in de zak...
Volledig hardwired gebouwd
Single Ended eindtrap met 805A buis, aangestuurd door een 6V6 buis.
Enorm dynamisch, krachtig, detailrijk en ruimtelijk
Ongekend mooi midden gebied
Hoogwaardige EI kern uitgangstransformatoren (11 kg per stuk!) en voor de voeding ringkerntransformatoren
Zorgvuldig geselecteerde componenten van top kwaliteit
Ingangen 1x XLR; 2 x RCA
Luidsprekers 4, 6, 8, 16 ohm
Uitgangsbuizen: 2 x 805A
Voorversterker en stuurbuizen: 1 x 12AU7 ; 1x6SN7; 2x 6V6
Uitgangsvermogen KLASSE A 40 W RMS, piek 80 W (per kanaal)
Frequentiebereik 15 Hz – 38 kHz (-3dB)
Stroomverbruik 500 W
Afmetingen H 29cm x B 45cm x D 50cm
Gewicht 54 kg

ThivanLabs (1).jpg

ThivanLabs (2).jpg 

Xander32

... drukopbouw bij jou in de ruimte, dat mag ik hopen ja  ;D  Maar geen kast om de driver waarin druk opbouw. Jouw ls werken zoals vroegâh in mijn auto twee bass drivers los in een (verstevigde) hoedenplank, het free-air principe (?). De druk opbouw is dan in de ruimte.

Omdat te bewerkstelligen heb je dan veel vermogen en/of veel conusoppervlak nodig (?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Vandaar ook 2 drivers van 15 inch....

kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Deleted User

#36
DANK!

Ik zal zo nog even foto's maken van het bronmateriaal, want zonder dat, kom je niet ver, muziekaal gezien...

Deleted User

Hardware.jpg

Op de bovenste plank, natuurlijk, de ThivanLabs Gold Lion 805A

Daaronder de Yamaha CD-S3000 SACD speler

Daaronder de Aurender X100L gekoppeld aan de Ayre QB9 DSD DAC

En op de onderste plank een Audes ST-900 Power Conditioner.

Dit alles in een Bassocontinuo Lyra 2.1 XL4 Audiorack

Xander32

Fraaie, hoogwaardige componenten 👌🏻
Indien het dan ook nog een mooie match geeft moet het wel heerlijk muziek genieten zijn 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Aangezien ik met de Ayre Acoustics QB-9 DSD speel, heb ik ergens vorig jaar via mijn dealer de volgende upgrade besteld:

https://www.ayre.com/2019/10/11/ayre-qb-9-twenty-update/

https://www.ayre.com/2019/12/11/qb-9-usb-dac-twenty-upgrade/

Vanwege onderdelen schaarste enz.. enz... niet uitvoerbaar... Het lijkt er nu toch van te gaan komen....

Deleted User

Ik schijn een waarschuwing gekregen te hebben, en de persoon in kwestie ken ik niet. Ik probeer er op te reageren, maar dat kan ook niet. Zo wens ik niet behandeld te worden dus bij deze... suc6.. Bij deze ga ik mijn lidmaatschap opzeggen.

kappa9

Quote from: Jazzman on July 31, 2023, 22:12:08Ik schijn een waarschuwing gekregen te hebben, en de persoon in kwestie ken ik niet. Ik probeer er op te reageren, maar dat kan ook niet. Zo wens ik niet behandeld te worden dus bij deze... suc6.. Bij deze ga ik mijn lidmaatschap opzeggen.
Huh!? Wat is er gebeurd? Bedoel je op t forum hier?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat voor waarschuwing dan, waarvoor? Of bedoel je een notification?

Quote from: Jazzman on July 31, 2023, 22:12:08Ik schijn een waarschuwing gekregen te hebben, en de persoon in kwestie ken ik niet. Ik probeer er op te reageren, maar dat kan ook niet. Zo wens ik niet behandeld te worden dus bij deze... suc6.. Bij deze ga ik mijn lidmaatschap opzeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Perfectionist

#43
Quote from: Jazzman on July 31, 2023, 22:12:08Ik schijn een waarschuwing gekregen te hebben, en de persoon in kwestie ken ik niet. Ik probeer er op te reageren, maar dat kan ook niet. Zo wens ik niet behandeld te worden dus bij deze... suc6.. Bij deze ga ik mijn lidmaatschap opzeggen.

Het is slechts een waarschuwing. Ondanks het duidelijke verzoek van ons te stoppen met off topic reageren, en te stoppen met herhaaldelijk bekritiseren van een medelid, in een verkooptopic deed je dat wederom. Even de metafoor dat aangegeven wordt niet meer door rood te rijden en het toch alsnog doen. Dat je dan een "bekeuring" krijgt lijkt me vrij logisch.

De conclusie die je trekt is je eigen keuze, maar lijkt me niet nodig. Waarschuwing blijft wel gewoon staan, en is de meest lichte waarschuwing die we hier kunnen geven.
Ik geef dit even als toelichting, als je verder nog vragen hebt of een reactie kun je me benaderen per PB.
Een beter forum begint bij jezelf.