Mijn stereo luisterruimte

Started by audio_stabilo, May 4, 2015, 12:15:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hierbij mijn set:

Denon PMA 880 (Wordt een keer vervangen voor een zwaardere)
Front speakers: Infinity Delta 70

Ik vind de infinity Delta 70 heerlijke matchen met Denon. Mooi in het laag (zelfs voelbaar) en mooi in het hoog. Zelf heb ik ook een keer andere merken er tussen gehad, NAD, Pioneer, Onkyo. Ik vond Denon nog het mooist. Ik denk zelfs dat er nog meer uit deze speakers te halen is met een zwaardere versterker.
Er liggen 3,5 mm speakerkabels tussen van Monster.

Mijn muziek die ik luister is heel breed.
Van: Dire Straits, Pink Floyd, Katie Maluea, Norah Jones. Ook af en toe licht klasiek, blues. Ook hou ik van dance muziek. Deze speakers kunnen dit allemaal prima weergeven.

De speakers heb ik +/- 1 meter van de muur en 3 meter breed uit elkaar staan en ik heb ze iets ingedraaid staan voor een mooie sweetspot.

audio_stabilo

en next:


yorkie13


audio_stabilo

Als iemand hem kan verplaatsen graag :)

VlisChris

Bij deze ;)
En omdat er al een Showcase-board op het forum is pas ik meteen even je titel aan, zodat mensen zien dat je hier je eigen stereo mooi kunt showen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Wat is de toegevoegde waarde van dit topic tov de stereo showcase-topics?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

audio_stabilo

Quote from: Jumping Jack on May  4, 2015, 13:58:25
Wat is de toegevoegde waarde van dit topic tov de stereo showcase-topics?

Ik maakte een foutje. MIsschien stom maar ik had deze showcase nog nooit gezien :P dus nu blijft het alleen mijn eigen setup hihi

audio_stabilo

Iemand commentaar of opmerkingen? Altijd leuk een reactie te krijgen [emoji6]

Bas Akkerman

Wat gebruik je eigenlijk als bron? Ik zie de Humax, maar ook nog iets helemaal beneden in het rack.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

audio_stabilo


Quote from: Bas Akkerman on May  5, 2015, 09:38:53
Wat gebruik je eigenlijk als bron? Ik zie de Humax, maar ook nog iets helemaal beneden in het rack.

Op dit moment gewoon een pc met een x fi creatieve soundblaster. Ik draai met xbmc mijn muziek zodat ik het ook via mijn tablet en telefoon kan regelen met een app.

In de toekomst zou ik een platenspeler nog willen en een netwerkspeler

erik s.

De salontafel lijkt mij een groot reflecterend vlak, vlak voor de luisterplaats, niet ideaal.
Daar je er ook wilt wonen, snap ik wel dat hij er staat.
Je zou er tijdens het luisteren wat overheen kunnen leggen.
Is de moeite om eens uit te testen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

audio_stabilo


Quote from: erik s. on May  5, 2015, 10:36:36
De salontafel lijkt mij een groot reflecterend vlak, vlak voor de luisterplaats, niet ideaal.
Daar je er ook wilt wonen, snap ik wel dat hij er staat.
Je zou er tijdens het luisteren wat overheen kunnen leggen.
Is de moeite om eens uit te testen.

Dankje wel voor de tip. Zou dat zoveel uitmaken?

erik s.

Quote from: audiogek on May  5, 2015, 11:00:10
Dankje wel voor de tip. Zou dat zoveel uitmaken?
Dat zou zo maar een flink verschil kunnen maken, uitproberen kost gelukkig niets.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Iig. een mooi vrije opstelling van de ls. :thumbs-up:, dat zie je met regelmaat ook heel anders.

En die salontafel is idd. niet het meest ideale, maar dat is geen enkele living. Een living is er om in te leven, het betreft geen luisterstudio. Dan heb je altijd met een compromis van doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Deze Delta's heb ik ook ooit nog gehad. Ik speelde er een klein beetje achterover gekanteld mee, dat klonk bij mij toen net iets lekkerder. Nog een gratis probeeroptie dus.
NAD M10 V2
Elac FS247

Siddartha

heb je de indeling iets aangepast? Kan me in andere topics herinneren dat het allemaal wat krapper was?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

audio_stabilo


Quote from: BJF on May  5, 2015, 15:52:02
Deze Delta's heb ik ook ooit nog gehad. Ik speelde er een klein beetje achterover gekanteld mee, dat klonk bij mij toen net iets lekkerder. Nog een gratis probeeroptie dus.

Wat voor verschil merkte je

audio_stabilo


Quote from: Siddartha on May  5, 2015, 17:10:57
heb je de indeling iets aangepast? Kan me in andere topics herinneren dat het allemaal wat krapper was?

Klopt. Alles een slag gedraaid :D

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

audio_stabilo


audio_stabilo

Nog meer mensen met verbeterpunten of aanraders? Of natuurlijk iets wat jullie wel al goed vinden

remco320


Quote from: audiogek on May  5, 2015, 23:36:46
Nog meer mensen met verbeterpunten of aanraders? Of natuurlijk iets wat jullie wel al goed vinden
Ja een neus spray naast de kaarsen is levensgevaarlijk...[emoji6]

audio_stabilo


Quote from: remco320 on May  6, 2015, 17:56:59
Ja een neus spray naast de kaarsen is levensgevaarlijk...[emoji6]

Hahaha Dankje wel voor de tip!!! :D

HappySound

Quote from: audiogek on May  5, 2015, 23:36:46
Nog meer mensen met verbeterpunten of aanraders?

Alle kabels van de vloer  ;)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

audio_stabilo


Quote from: HappySound on May  7, 2015, 10:07:53
Alle kabels van de vloer  ;)

Enige kAbel die je ziet zijn de speaker kabels. Die ga en kan ik niet in een plint doen. Mooie kabels mogen gezien worden vind ik.