Mijn stereo luisterruimte

Started by audio_stabilo, May 4, 2015, 12:15:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappySound

#25
Quote from: audiogek on May  7, 2015, 11:56:56
Enige kAbel die je ziet zijn de speaker kabels. Die ga en kan ik niet in een plint doen. Mooie kabels mogen gezien worden vind ik.
Ze hoeven niet uit het zicht, maar je kan er wel houten blokjes of kabellifters onder zetten.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

audio_stabilo


Quote from: HappySound on May  7, 2015, 15:39:30
Ze hoeven niet uit het zicht, maar je kan er wel houten blokjes of kabellifters onder zetten.


Qua storing? Merk je dat zo goed?

HappySound

#27
Quote from: audiogek on May  7, 2015, 16:11:50
Qua storing? Merk je dat zo goed?
Ja, dat kan je goed horen! je kan ook het stekkerblok liften met redelijk zachte rubbers zoals vibrapods.
Daar heb ik ook goede ervaringen mee. 
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

audio_stabilo


Quote from: HappySound on May  7, 2015, 17:16:54
Ja, dat kan je goed horen! je kan ook het stekkerblok liften met redelijk zachte rubbers zoals vibrapods.
Daar heb ik ook goede ervaringen mee.

Ik heb het wel eens getest maar hoorde geen verschil. Kan het nog eens proberen. Met een paar boeken er tussen om te testen. Of werkt dat niet? Wat hoorde jij voor verschil?

HappySound

#29
Zo te zien heb jij ook laminaat op de vloer? Laminaat is een kunststof wat statisch wordt en dus heel veel invloed heeft op het audiosignaal.
Boeken hebben vaak een plastiek beschermhoesje over de kaft, wat dus ook statische afgifte heeft, geen aanrader dus.
Boeken hebben ook een te groot oppervlak waardoor ze trillengen makkelijk doorgeven.
Wat ik ook kan bedenken is dat het gewicht van een boek niet evenredig verdeeld wordt.

Het verschil bij mij was meer detail en de lage tonen die wat mooier en sneller uit de woofers kwamen.
De hoge tonen klinken dan een stuk schoner en frisser.
Het grootste verschil hoorde ik toen ik het stekkerbok ontkoppelde met vibrapod`s. 


   
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

Probeer het eens met toilet rollen....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Quote from: HappySound on May  7, 2015, 18:23:46
Zo te zien heb jij ook laminaat op de vloer? Laminaat is een kunststof wat statisch wordt en dus heel veel invloed heeft op het audiosignaal.
Boeken hebben vaak een plastiek beschermhoesje over de kaft, wat dus ook statische afgifte heeft, geen aanrader dus.
Boeken hebben ook een te groot oppervlak waardoor ze trillengen makkelijk doorgeven.
Wat ik ook kan bedenken is dat het gewicht van een boek niet evenredig verdeeld wordt.

Het verschil bij mij was meer detail en de lage tonen die wat mooier en sneller uit de woofers kwamen.
De hoge tonen klinken dan een stuk schoner en frisser.
Het grootste verschil hoorde ik toen ik het stekkerbok ontkoppelde met vibrapod`s. 




Misschien dat ik als nuchtere Groninger er vreemd tegen aan kijk wat je hier allemaal verkondigt.
Maar meen je dit allemaal echt? Ik heb een hoop dingen op audio gebied geprobeerd en getest, maar dit gaat me toch echt te ver! Maar goed, ieder z'n ding.

HappySound

Quote from: Alex Groningen on May  7, 2015, 19:07:08
Misschien dat ik als nuchtere Groninger er vreemd tegen aan kijk wat je hier allemaal verkondigt.
Maar meen je dit allemaal echt? Ik heb een hoop dingen op audio gebied geprobeerd en getest, maar dit gaat me toch echt te ver! Maar goed, ieder z'n ding.
Dan heb je er waarschijnlijk ook de installatie niet voor  ;)
Even voor de goede orde: Ik ontwerp en test bepaalde dingen voor de audiowereld.


Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

BJF

Quote from: audiogek on May  5, 2015, 18:59:12
Wat voor verschil merkte je
Ik zat beter in het geluid(sbeeld) voor mijn gevoel.
NAD M10 V2
Elac FS247

Alex Groningen

#34
Quote from: HappySound on May  7, 2015, 20:15:50
Dan heb je er waarschijnlijk ook de installatie niet voor  ;)
Even voor de goede orde: Ik ontwerp en test bepaalde dingen voor de audiowereld.

:D

Dat is hier zolangzamerhand de grootste dooddoener ;)

Hoe slecht moet een dure set dan wel niet zijn als die zoveel beter gaat presteren met een stekkerdoos die op Vibrapods staat?

Quote from: HappySound on May  7, 2015, 18:23:46

Het verschil bij mij was meer detail en de lage tonen die wat mooier en sneller uit de woofers kwamen.
De hoge tonen klinken dan een stuk schoner en frisser.
Het grootste verschil hoorde ik toen ik het stekkerbok ontkoppelde met vibrapod`s.


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

cccp

Quote from: chansig on May  7, 2015, 18:37:52
Probeer het eens met toilet rollen....

Gr. Hans

Minder bruin geluidsbeeld?  :P

Dirk

Quote from: Jumping Jack on May  7, 2015, 21:42:03
Frank3 est arrivé...
ik dacht al...ben ik nou de enige die dit vindt?  :crazy: :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HappySound

Quote from: Alex Groningen on May  7, 2015, 21:39:41
:D



Hoe slecht moet een dure set dan wel niet zijn als die zoveel beter gaat presteren met een stekkerdoos die op Vibrapods staat?

Misschien een set die meer laat horen dan dat jij gewend bent  ;)
Heb je het trouwens weleens geprobeerd?
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

HappySound

Quote from: Dynky on May  7, 2015, 22:01:00
ik dacht al...ben ik nou de enige die dit vindt?  :crazy: :D

spuit 11?
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

tompj

Quote from: HappySound on May  7, 2015, 18:23:46
Zo te zien heb jij ook laminaat op de vloer? Laminaat is een kunststof wat statisch wordt en dus heel veel invloed heeft op het audiosignaal.
Boeken hebben vaak een plastiek beschermhoesje over de kaft, wat dus ook statische afgifte heeft, geen aanrader dus.
Boeken hebben ook een te groot oppervlak waardoor ze trillengen makkelijk doorgeven.
Wat ik ook kan bedenken is dat het gewicht van een boek niet evenredig verdeeld wordt.

Het verschil bij mij was meer detail en de lage tonen die wat mooier en sneller uit de woofers kwamen.
De hoge tonen klinken dan een stuk schoner en frisser.
Het grootste verschil hoorde ik toen ik het stekkerbok ontkoppelde met vibrapod`s. 



:laugh:
Dit kan alleen maar een grapje zijn...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

erik s.

De werking van cablelifters wordt verklaard door het gegeven dat de isolatie van een kabel een grote rol speelt.
Die isolatie verandert als het op bv een statische ondergrond ligt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cccp


Alex Groningen

Quote from: HappySound on May  7, 2015, 22:02:16
Misschien een set die meer laat horen dan dat jij gewend bent  ;)

:D

Nu even serieus en niet alleen af gaan op een onderschrift. Zo zwak!

Quote from: HappySound on May  7, 2015, 22:02:16
Heb je het trouwens weleens geprobeerd?

Zo makkelijk kom je hier niet mee weg. Eerst iemand zijn vraag beantwoorden en dan een wedervraag stellen. Wel zo netjes toch?

Quote from: Alex Groningen on May  7, 2015, 21:39:41

Hoe slecht moet een dure set dan wel niet zijn als die zoveel beter gaat presteren met een stekkerdoos die op Vibrapods staat?

HappySound

Quote from: erik s. on May  7, 2015, 22:12:40
De werking van cablelifters wordt verklaard door het gegeven dat de isolatie van een kabel een grote rol speelt.
Die isolatie verandert als het op bv een statische ondergrond ligt.
Tenminste 1 die het snapt  ^^
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Henrie

Quote from: erik s. on May  7, 2015, 22:12:40
De werking van cablelifters wordt verklaard door het gegeven dat de isolatie van een kabel een grote rol speelt.
Wat voor rol dan precies? En hoe groot is die rol, 'in the grand scheme of things'?

Quote
Die isolatie verandert als het op bv een statische ondergrond ligt.
Zijn die kabellifters dynamisch dan? En hoe verandert de isolatie eigenlijk? En ten opzichte van wat?
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

erik s.

Zonder van een showcase een discussietopic te maken, de filters moeten de kabels isoleren van de ondergrond, vaak wordt er een keramisch materiaal voor gebruikt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

stardust

Quote from: HappySound on May  7, 2015, 15:39:30
Ze hoeven niet uit het zicht, maar je kan er wel houten blokjes of kabellifters onder zetten.

Mooi dat je high-end speakers en bijhorende kabels plus kabelbruggen ertussen hebt staan.
Maar die "subwoofer" van u?  :nowink:

Alex Groningen

Quote from: erik s. on May  7, 2015, 22:47:47
Zonder van een showcase een discussietopic te maken, de filters moeten de kabels isoleren van de ondergrond, vaak wordt er een keramisch materiaal voor gebruikt.

Ben ik met je eens. Ben er zelf ook debet aan.

Ik ga de discussie verder ook niet aan, Erik, krijg er toch geen antwoord op na 2 x vragen. Maar vind het ontzettend jammer dat iemand met een leuke set zoveel onzin verkondigd krijgt van HappySound. Ben het totaal niet met hem eens en denk dat de topic starter meer heeft aan serieus advies, dan waar HappySound mee komt.

HappySound

Quote from: Alex Groningen on May  7, 2015, 23:23:54
Ben ik met je eens. Ben er zelf ook debet aan.

Ik ga de discussie verder ook niet aan, Erik, krijg er toch geen antwoord op na 2 x vragen. Maar vind het ontzettend jammer dat iemand met een leuke set zoveel onzin verkondigd krijgt van HappySound. Ben het totaal niet met hem eens en denk dat de topic starter meer heeft aan serieus advies, dan waar HappySound mee komt.

Ja, jij zal het wel beter weten.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding