A poor man's JL F113 (x2) - klaar!

Started by knubbe, May 3, 2015, 18:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Thanks voor de duidelijke uitleg!  :pompom:

Smoothing alleen maar aan omdat het een full range meting betrof.
Inderdaad goede tip met de voorgestelde stukjes, werkt ook heel eenvoudig met de minidsp.
Iets aanpassen en even luisteren en weer aanpassen en weer.. etc.

Morgen gaat er nog weinig gemeten worden! Woensdag staat op de planning  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#276
OK, meten was even een uitdaging.
Na enig pluiswerk kwam dit door de amp. Deze springt uit stand-by en mist daardoor een deel van de sweep.

Nu staat er op internet een mod, maar kan iemand me uitleggen wat ik hier nog precies moet doen?
Even jip&janneke modus; begrijp ik het goed dat ik de 2 witte gaatjes/rondjes met elkaar moet verbinden? Dat is toch wat een jumper doet?

QuoteAlso should you want it never to sleep, next to the R-15 space is an open space marked Z-1, a jumper installed here defeats the standby mode entirely.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

'k ben geen elektronicus en heb geen idee waar die mod/advies precies vandaan komt, maar je interpretatie/vertaling van wat er in de quote staat is iig 100% correct, de 2 soldeer eilanden moet je dmv een draadbrugje met elkaar verbinden. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Wijx wondere wereld

of mooier een klein schakelaartje
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

knubbe

Thanks Dirk ! Wilde het even zeker weten ;D

Quote from: Wijx wondere wereld on July  1, 2016, 14:20:43
of mooier een klein. schakelaartje

Ben bang dat mooier alleen opgaat met enige soldeerervaring ;D
Moet even kijken of ik uberhaupt dit met mijn Gamma soldeerbout voor elkaar ga krijgen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Wijx wondere wereld

pas op dat het niet te warm wordt. Dunne punt op de soldeerbout en kort verwarmen.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Raymond187

Gij bent lekker bezig Tom.

Maar geen WOW effect bij film kieken??... dah klopt niet. Stekker er wel in?

2 profielen gebruik ik ook. Music and movie. Movie mag de sub wat meer werken, en voor music subtiel aanwezig.

knubbe

De woofers sloegen ook weinig uit films, ook bij muziek maar daar wellicht beter :D

Ondertussen het laag wat omhoog gezet (gain van de sub versterker vol open) en dan zie je de woofer duidelijk wat meer slag maken en daarmee ook wat meer indruk :D
Kan geen filmpjes attachen geloof ik?

Volgende stap is eerst de MOD uitvoeren op de K2 zodat deze standbymodus overslaat. Dan ga ik de 2 pre-sets afregelen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Ik dacht al,dan heb je iets niet goed staan.
Gain van je reveiver gewoon op 0db/open zetten en dan die crown opendraaien tot ze beginnen te wapperen.
Ik heb gisteren nog film gekeken,zet ik dat LT filter op 4 db ipv 2 en dan rammen ze toch aardig.
Bij een Xmax van 38 bij jouw moeten je broekspijpen wapperen
Niet te voorzichtig,ze kunnen wat hebben  ;)