A poor man's JL F113 (x2) - klaar!

Started by knubbe, May 3, 2015, 18:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

knubbe

Quote from: WilcoL on October 13, 2015, 23:27:10
Een sandwichconstructie heeft voordelen ten opzichte van één dikkere plaat. Levert meer dpong en dus een akoestisch dodere behuizing op...

^^ Plus ik wilde toch wel minimal 35mm dikke wanden hebben, als ik dan toch 2 platen moet verlijmen..
Het is wellicht wat overdreven, 36mm wanden met 3x bracing maar met deze drivers liever safe than sorry :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ik zit heel erg in dubio wat betreft de afwerking.
Ik zoek eigenlijk een minder tijdrovende oplossing als spuiten/verven. Om dat vervolgens strak te krijgen ben ik teveel tijd kwijt.
Alternatief is natuurlijk laten doen maar dat wordt weer vrij prijzig.

Zit met een schuin oog te kijken naar dat Warnex structuurspul, maar heb daar geen ervaring mee en ben bang dat als ik niet tevreden ben het weer een flinke klus is de kist strak te krijgen.

Iemand hier wellicht nog alternatieven?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

knubbe

Wrappen is niet echt mogelijk vanwege de constructie.

Dippen zou kunnen maar is de ervaring die ik daarmee heb is dat je nog alles ziet wat eronder zit.
Ik zie met dippen niet echt een voordeel ten op zichte van een gewone spuitbus lak.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Fineren en afwerken met hardwax is het minste werk.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

In deze situatie ben ik bang van niet. Het is niet een simpel kubusje maar een beetje zoals de F113.
In mijn geval dus met een demonteerbare voorplaat. Neig toch wel naar warnex, is er ook in t wit :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

N1v3K

Nu heb je zulke vette units... En je hebt met extra zorg ook de bekisting zwaarder gemaakt...

Doe dan nu ook het juiste en zet dat spul mooi in de lak  ;) Dat verdienen ze dan ook wel vind ik.
Als je daar nu even geen trek in hebt, kun je daar ook mee wachten en later doen.

Ik zou m.b.t. definitieve afwerking geen concessies doen.

dre73

Quote from: knubbe on October 15, 2015, 18:38:23
In deze situatie ben ik bang van niet. Het is niet een simpel kubusje maar een beetje zoals de F113.
In mijn geval dus met een demonteerbare voorplaat. Neig toch wel naar warnex, is er ook in t wit :)

Warnex is wel makkelijk te verwerken en het geeft een prima resultaat........
Maar het Het visueel niets met fraai te maken. :D

Het blijft altijd lastig......


Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Quote from: N1v3K on October 15, 2015, 18:45:34
Nu heb je zulke vette units... En je hebt met extra zorg ook de bekisting zwaarder gemaakt...

Doe dan nu ook het juiste en zet dat spul mooi in de lak  ;) Dat verdienen ze dan ook wel vind ik.
Als je daar nu even geen trek in hebt, kun je daar ook mee wachten en later doen.

Ik zou m.b.t. definitieve afwerking geen concessies doen.

Daar heb je een punt.

Mijn huidige subs zijn hoogglans zwart maar dat doe ik niet nog een keer :)
Met een tweede kleine op komst en vaak een huis vol kids is ook in dat opzicht warnex geen verkeerde optie.

Quote from: dre73 on October 15, 2015, 18:52:02
Warnex is wel makkelijk te verwerken en het geeft een prima resultaat........
Maar het Het visueel niets met fraai te maken. :D

Het blijft altijd lastig......




Is het echt zo lelijk? Heb je er ervaring mee?
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben, maar heb het nog nooit in het echt gezien ;/
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Mijn collega heeft het toevallig laats op een setje speakers gedaan.
Het eind resultaat is wel prima,mooi egaal en het is echt heel snel droog.
Maar het is natuurlijk niet de meest fraaie afwerking voor een huiskamer.



Dit is trouwens wel erg grof,met de juiste roller kan het een stuk fijner er uit zien.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Ja zag op het zba forum ook een mooi resultaat (alleen die was gaan scheuren door grondlak).

Voor een speaker zou ik het ook niet vlug uitkiezen maar voor een subje wat toch maar een beetje weggestopt staat.. Hoef ik ook geen zorgen te maken over de kleintjes :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Hij had zo'n roller gebruikt:



Ik wil wel een plaatje vragen als je wil.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Je collega?

Ben wel benieuwd hoe je minder grove structuur krijgt. Zal een kwestie van het juiste rolletje vinden. Wellicht eerst wat testen, sowieso wel verstandig volgens mij :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Ja,van de Action. :D

Kwestie van een paar testjes zetten inderdaad.
Een blik zal wel genoeg zijn voor 2 kasten.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Gaan we proberen! Blikkie is 20euro zag ik, dat is goed te hebben :)

Vanavond druk bezig met de bracing aftekenen..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Twijfel nog :) wellicht 1 wit 1 zwart. Thuis even overleggen haha
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Wit maakt het visueel wel wat kleiner.........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Idd, 1 komt waarschijnlijk in het zicht, ander in een wat donker hoekje. Dus wellicht 1 wit 1 zwart :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#95
Dubbel..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

WilcoL

Erg netjes! En ik zou ze gewoon laten spuiten Tom...

Veel moeite en geld er in steken, dan is het mooi laten spuiten toch wel te doen? Je kijkt we jaren tegenaan hè...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear