A poor man's JL F113 (x2) - klaar!

Started by knubbe, May 3, 2015, 18:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

screw

Quote from: knubbe on November 30, 2015, 10:49:17
Iedereen bedankt voor de reacties ! Heel leuk om te lezen  O0

@Ray, ik heb de startpost wat aangepast !

Ik heb ze nog niet aan kunnen sluiten omdat ik geen kabel meer heb :D Die moet ik dus nog even bestellen.
Wel staan ze nu mooi op hun plek. Dan ook eens in de wondere wereld van het meten duiken  :nopompom:

welke kabel ga je gebruiken?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: Etiennevh on November 30, 2015, 09:15:56
Al vind ik dat wel erg "luguber" ;) Niets voor mij zo'n hele film. Maar een stukje kan wel voor de sub test  :worship:

Overigens strak werk zeg. Schitterend geworden!
Die hele film hoef ik ook niet te zien,echt mijn smaak niet.
Maar dat ene stukje is wel 1 van de mooiste demostukjes voor een subwoofertest  ;D

Raphie

JBL PRX Power!

morca

Ik heb je hier even toegevoegt,want dat heb ik laten verslingeren.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119769.msg2105033#msg2105033
'
Heb je de kosten van deze 2 ong,kan ik die erbij zetten voor alles bedoel ik dan.

Weet je van die duals ook de gevraagde dingen nog,zal ik die er ook even bijzetten  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Net klaar met lezen...erg mooi eindresultaat, en die Amp is natuurlijk HET gereedschap om het onderste (letterlijk en figuurlijk) eruit te halen  :pompom:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

knubbe

Dankje! Hoop deze week alles binnen te hebben om ze ook eens aan te kunnen sluiten.
Ware het alleen maar als test omdat de kabels nog te kort zijn..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Duck Twacy

#232
Poor man? met dik $1300 per unit (of wat kosten ze hier hier in Europa?)

Btw die K2 is te klein (heb er zelf ook 1). omruilen voor een Crown I-Tech

Minimaal http://www.crownaudio.com/en-US/products/i-tech-5000hd

Heb je meteen een kick ass maxi dsp  ;)


knubbe

Leuke amp maar die is aktief, daar ga ik niet meer aan beginnen.

Als ik zou gaan switchen dan weet ik wel iets leuks staan hier in de markt (de ucd2k's) :D

Poor man's is in vergelijk met de echte F113 :);)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: knubbe on December 28, 2015, 23:49:22
Leuke amp maar die is aktief, daar ga ik niet meer aan beginnen.

Als ik zou gaan switchen dan weet ik wel iets leuks staan hier in de markt (de ucd2k's) :D

Poor man's is in vergelijk met de echte F113 :);)
Leuke is dat ze imo niet onderdoen voor een echte,dus zo,n 'poor man' ben je niet imo  :clapping:

WilcoL

Hoe bevallen ze nou Tom? Heb ik even gemist...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


WilcoL

Quote from: WilcoL on December 28, 2015, 23:58:17
Hoe bevallen ze nou Tom? Heb ik even gemist...

Ik quote mezelf maar efkes  ;D

Dus: hoe, hoe, hooee!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Dit weekend de kabel pas binnen gekregen voor de 2e dus staan pas net aangesloten !

Ze lijken iig prima te functioneren  :pompom: maar heb nog niks afgesteld.
Daarmee wil ik wachten tot mijn speakers af zijn om het allemaal samen te doen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


WilcoL

Quote from: knubbe on January 18, 2016, 11:01:13
Dit weekend de kabel pas binnen gekregen voor de 2e dus staan pas net aangesloten !

Ze lijken iig prima te functioneren  :pompom: maar heb nog niks afgesteld.
Daarmee wil ik wachten tot mijn speakers af zijn om het allemaal samen te doen.

Hmmm, dat functioneren had ik wel verwacht ja  ;D Luisterervaring is het me om te doen... Ik wacht geduldig hoor!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Haha goedzo :) Kan nog wel even duren namelijk ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#243
OK, beide subs staan ondertussen beneden.
Binnenkort komt er een forumlid eens een meting doen  :pompom:

Maar nu zit ik me in te lezen in een LT (Linkwitz Transform). Deze kan ik eenvoudig toepassen via de miniDSP.
Alleen nu lees ik dat je realistisch moet zijn met de doelcurve ivm het benodigde vermogen en de limiet van de woofer.
Maar hoe weet ik nou hoeveel extra vermogen het kost? En wanneer de limieten van de woofer bereikt worden?
Hoeveel dB zou je nog kunnen boosten in het laag? Iemand hier meer kaas van gegeten?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raphie

Niet beter gewoon de subs harder zetten? EQ is maar gewoon digitale gain
JBL PRX Power!

morca

#245
Quote from: knubbe on June 20, 2016, 14:24:07
OK, beide subs staan ondertussen beneden.
Binnenkort komt er een forumlid eens een meting doen  :pompom:

Maar nu zit ik me in te lezen in een LT (Linkwitz Transform). Deze kan ik eenvoudig toepassen via de miniDSP.
Alleen nu lees ik dat je realistisch moet zijn met de doelcurve ivm het benodigde vermogen en de limiet van de woofer.
Maar hoe weet ik nou hoeveel extra vermogen het kost? En wanneer de limieten van de woofer bereikt worden?
Hoeveel dB zou je nog kunnen boosten in het laag? Iemand hier meer kaas van gegeten?
Die JL.s van jouw hoef je echt geen LT toe te passen,ik pas zelf een shelf vanaf 38 hz toe van 2 db ofzo dan is er bij mij al evenwicht tussen boven en onder 40 hz.
En ik heb mini drivertjes tov jouw.

Ik raad je aan dit ook te doen,bij een vriend die helemaal geen shelfs toepast is het zonder al heftig genoeg onder het F3 punt.
Anders gaan ze teveel wapperen bij 20 hz en klinkt het niet meer in balans met de rest.

Gewoon de meeste pieken eruit filteren en dan wat harder zetten.
Ik was ze echt graag voor je in komen regelen als ik niet ziek thuis zat !!!!!

knubbe

Of het nodig is durf ik niet te zeggen. Maar wil niet dat er meer in had gezeten zeg maar ;)

Misschien eerst inderdaad de metingen eens afwachten om te zien wat daar uit gaat komen..

Beterschap marco !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

holco

Koop een Umik-1 microfoon, kost weinig en ism REW zal je daar veel plezier aan hebben, sowieso is een LT zonder meten (close range) niet te doen en probeer ook niet te laag te gaan 20Hz 0db (15Hz -3db) is in real live afgrond diep zonder dat heel je huis staat te trillen en de buren telkens voor de deur staan  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WilcoL

Haha, ik kan er niet bij hoor. Nog lager en meer druk willen...

Mijn 2 baby JL's leveren in combinatie met de Hypexen echt zoveel laag en druk, dat ik me echt niets bij nog meer kan voorstellen...

Maar: hoe klínken ze nou Tom?!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

holco

Als je een LT toepast krijg je een veel mooiere curve, zonder heb je een piek in het laag, kan natuurlijk heel indrukwekkend zijn maar...............

Zonder LT


Met LT
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.