A poor man's JL F113 (x2) - klaar!

Started by knubbe, May 3, 2015, 18:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

knubbe

Thx. Wat was jij uiteindelijk kwijt voor je 2 kistjes?
Ben bang dat ik ook te perfectionistisch ben en het liever in eigen hand neem :)

Overigens heel leuk natuurlijk 2 subwoofers, maar het blijkt dat je alles x2 moet doen..

Bracing zit nog niet vast overigens.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

WilcoL

Quote from: knubbe on October 20, 2015, 19:15:53
Thx. Wat was jij uiteindelijk kwijt voor je 2 kistjes?
Ben bang dat ik ook te perfectionistisch ben en het liever in eigen hand neem :)

Overigens heel leuk natuurlijk 2 subwoofers, maar het blijkt dat je alles x2 moet doen..

Bracing zit nog niet vast overigens.

Ja, bracing heb je zeker nodig! Allemaal zelf gefreesd? Top hoor, dikke duim!

Ik was 270,- kwijt voor m'n beide kistjes van 41x41x41cm.
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Bracing wordt nog iets aangepast. Zie op de foto de rechtse kist. Bracing daar doorgezaagd omdat ik liever niet van die kleine openingen in mn bracing heb zoals op de linkse. Binnenring wordt ook nog geplaatst.

Heb nog alles lekker kunnen doen met de decoupeer :) Komt uiteindelijk maar weinig freeswerk aan te pas aan deze kisten. Driver kan ook niet verzonken gemonteerd worden.

Ga nog eens goed nadenken over de afwerking... :D



-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

cccp

Quote from: knubbe on May  7, 2015, 08:35:07
Zal vanavond een een sommetje proberen te maken :)

Geloof dat ik wel een geschikte amp heb gevonden.
De welbekende Crown K2.

2-ohm Stereo (Per Channel): 1250W
4-ohm Stereo (Per Channel): 800W
8-ohm Stereo (Per Channel): 500W
4-ohm Bridged-Mono: 2500W
8-ohm Bridged-Mono: 1600W

Op 6Ohm gebrugd kom je dan op een mooie 2000W.


Deze amp is eigenlijk ook ideaal voor mijn 10W3's op 2 Ohm, maar voorlopig 1 exemplaar gekocht. Kunnen we hem ook eens vergelijken met de inuke.

Wow... hoeveel verbruikt dat apparaat wel niet idle?

knubbe

In idle +-200W maar er zit een power save op, dan schakelt ie naar +-12W
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Quote from: knubbe on October 20, 2015, 19:48:14
Bracing wordt nog iets aangepast. Zie op de foto de rechtse kist. Bracing daar doorgezaagd omdat ik liever niet van die kleine openingen in mn bracing heb zoals op de linkse. Binnenring wordt ook nog geplaatst.

Heb nog alles lekker kunnen doen met de decoupeer :) Komt uiteindelijk maar weinig freeswerk aan te pas aan deze kisten. Driver kan ook niet verzonken gemonteerd worden.

Ga nog eens goed nadenken over de afwerking... :D



Wat een kunstwerkjes weer, mooi werk!

mijkie

ziet er goed uit Knubbe, als dit verlijmt is, zit er weinig leven meer in het kastje !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

morca

Quote from: knubbe on May  7, 2015, 08:35:07
Zal vanavond een een sommetje proberen te maken :)

Geloof dat ik wel een geschikte amp heb gevonden.
De welbekende Crown K2.

2-ohm Stereo (Per Channel): 1250W
4-ohm Stereo (Per Channel): 800W
8-ohm Stereo (Per Channel): 500W
4-ohm Bridged-Mono: 2500W
8-ohm Bridged-Mono: 1600W

Op 6Ohm gebrugd kom je dan op een mooie 2000W.


Deze amp is eigenlijk ook ideaal voor mijn 10W3's op 2 Ohm, maar voorlopig 1 exemplaar gekocht. Kunnen we hem ook eens vergelijken met de inuke.
PS je gaat de drivers L_R aansluiten neem ik aan.
ook ivm inregelen.

Worden echt mooie sub,s,heb je de buren al gewaarschuwd wat je aan het doen bent  :clapping: :headbanging:

Martijnst1990

Wauw, dat ziet er weer goed uit zeg! Mocht je je ooit vervelen, mag je ook wel zo'n kistje voor mijn 12W7 bouwen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Dankje heren.

Inderdaad gewoon in stereo Marco, dus ongeveer 1000w per sub. Heeft die UcD2k toch net wat meer ;)

Martijn, jouwe heeft toch een prima kistje?? Ik heb nog ietsie teveel projecten op mn plank haha.

Verder niet de meest spannende update.. Bezig met het verlijmen van de bracing en de frontpanelen zijn bijna klaar.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

De mijne heeft een kistje, maar daar is alles wel mee gezegd eigenlijk :P Was een leuk projectje, maar heel mooi is het niet geworden. Wil er ooit is een echt strak kistje om en hem dan door een echte spuiter laten spuiten in hoogglans zwart. Maar heel begrijpelijk dat je al veel te veel projecten hebt hoor :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Kan me ook voorstellen dat als het eenmaal speelt dat het wel prima is :)
Maar is ie niet meer strak te krijgen door wat schuurwerk? Of wellicht heel dun mdf er omheen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Quote from: knubbe on October 27, 2015, 06:42:03
Kan me ook voorstellen dat als het eenmaal speelt dat het wel prima is :)
Maar is ie niet meer strak te krijgen door wat schuurwerk? Of wellicht heel dun mdf er omheen?
Dun laagje MDF goed op maat eromheen is wel een optie ja. Hij is vast wel een stuk strakker te krijgen nog, zeker met een goede afwerking, alleen is het neit iets wat ik zelf moet doen  :P  :laugh:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

N1v3K


knubbe

Beetje bij beetje komen we iets verder..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187


knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Hoe wordt het hout vast gezet? Houtlijm en ?

Speciale schroeven?

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Lijkt me erg leuk om zoiets te maken. Ik heb de gereedschap er niet voor...en zou ook niet weten hoe je die bracing moet maken  :blush:

knubbe

Uiteindelijk stelt het niet zo gek veel voor hoor.
Deze bracing is alleen een kwestie van decoupeerzagen :D

Qua tools (als je het hout op maat laat zagen) heb je niet veel meer nodig dan een decoupeerzaag, bovenfrees en wat lijmklemmen.
Welke allemaal ook prima te lenen zijn natuurlijk :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Frees en klemmen moeten ook wel te huur zijn. Leuk project voor als ik met pensioen ben :D

Ben 39 dus heb nog ffies :P

knubbe

Mooie plannen Ray ;) haha

Hoor het wel als ik ergens mee kan helpen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Zo, even 1.5 week geen updates. Rij morgen weer naar Nl en blijft dan een weekje.

Bracing is nu klaar. Heb wat bitumen te kort dua daar straks mee verder en het verlijmen van het kistje.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase