HTPC aansluiten op stereo versterker

Started by KayaRahnee, May 3, 2015, 12:53:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Mijn Zotac HTPC is via HDMI aangesloten op de TV.

Om het geluid van de TV uit m'n speakers te krijgen gebruik ik een scartkabel (scart op de TV) en aan versterkerzijde zitten er 2 cinch stekkertjes.

Moet ik voor geluid de Zotac ook nog appart koppelen of maakt deze gebruik van de reeds aanwezige scart to cinch kabel?

Versterker heeft geen digi aansluitingsmogelijkheden, op de DAC zijn nog USB en OPTICAL vrij.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

notoxus

Hoi
Als ik je verhaal goed begrijp zou ik het volgende doen.

Zotac via USB aan de dac koppelen

Televisie wanneer mogelijk met de optisch uit aan de dac koppelen

Ik weet niet of je tv het signaal wat van de zotac af komt door geeft aan de scart kabel.
Je zou het even kunnen proberen maar ik verwacht van niet.

Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

KayaRahnee

#2
Quote from: notoxus on May  3, 2015, 19:39:47
Hoi
Als ik je verhaal goed begrijp zou ik het volgende doen.
Zotac via USB aan de dac koppelen
Televisie wanneer mogelijk met de optisch uit aan de dac koppelen
Ik weet niet of je tv het signaal wat van de zotac af komt door geeft aan de scart kabel.
Je zou het even kunnen proberen maar ik verwacht van niet.
Groeten

Zoals reeds vermeld is de Zotac reeds via HDMI aan de TV verbonden.
Mag ik vragen waarom je de Zotac via USB en niet via optische s/pdif op de DAC zou aansluiten?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

notoxus

  :pompom:

Dan zou je zomaar wat winst kunnen halen door het via de USB te koppelen met de zotac.

Heb je al wat geƫxperimenteerd met het wisselen van de opamps of buis?
Ik heb hier nog wat opamps liggen. Misschien kunnen we eens wat uitwisselen.
Ik heb de dac al een tijdje en het apparaat bevalt me eigenlijk prima maar om een of andere reden wil ik deze wel eens gaan omwisselen voor wat anders..
Ik luister voornamelijk met de buis momenteel. Een ecc81 van Philips gebruik ik nu in combinatie met een burr brown model opamp. Welke precies zou ik moeten nakijken omdat ik nogal eens gewisseld heb.  Ik vind dat echt een top feature van de dac trouwens.
Ik heb vaak gelezen dat de dac zonder de buis gebruikt werd en dan kon je ook de single opamps eruit laten als ik me niet vergis.   Voor mij was dat vaak van korte duur. De sound was me dan te klinisch maar de soundstage kon me wel bekoren.  Zoals ik al zei..een top feature :satisfied:

Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx