3D films op HTPC (Kodi)

Started by Kersie, April 25, 2015, 21:38:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kersie

Zijn er gebruikers op dit forum dit werken met Kodi (versie niet zo belangrijk) en een projector hebben die 3D ondersteund en die vanuit Kodi dan een 3D film kunnen starten en dat de projector dit herkent en overgaat tot de weergave van de film in 3D? Het is mij namelijk nog nooit gelukt.

Tot ik vorige week aan het pielen was met Kodi op een Raspberry Pi 2 en verdomd als het niet waar was, de projector speelde zowaar een film in 3D af! Ik kreeg er bijna tranen van in mijn ogen en niet eens omdat het 3D was ;-).

Ik moet er wel bijzeggen dat ik in Kodi op de Pi2 wel eerst handmatig de resolutie moest veranderen van 1080p naar 720p:SBS. Ik kon dus apart kiezen voor 720p, 720p:SBS en nog een 3D-variant. Mijn projector is een Epson TW8100 en die speelt 3D alleen af op 720p terwijl regulier materiaal op 1080p afgespeeld kan worden.

Op de Windows 7 HE doos waar ik Kodi op draai heb ik die opties niet, niet in Kodi tenminste. In het verleden heb ik me suf gezocht naar manieren om 3D werkende te krijgen. Ik heb Nvidia kaarten geprobeerd, AMD kaarten, het mocht allemaal niet baten. Ik gebruik momenteel een Nvidia GT640 en als ik de 3D mode activeer met de NVidia software dan doen de voorbeeldfilmpjes in die instel-app van Nvidia het prima. Het werkt dus wel, maar films niet.

Is er iets dat ik over het hoofd zie waarom het niet werkt vanuit Kodi? Kunnen jullie aangeven of het bij jullie altijd werkt, of dat het soms ook een beetje klooien is, of...?

Dank alvast voor jullie tijd en ik hoop het ook werkend te krijgen op mijn pc.
Epson TW8100 - Marantz SR7007 - XBMC 12 on Windows 7 - Apple TV - iPad

skank1

Kodi ondersteund geen 3d iso (mvc) enkel sbs
Het kan wel mits gebruik v een externe speler als tmt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Jarvis / Kodi 16 beta op de Raspberry Pi2 doet nu ook 3D iso.

skank1

Quote from: hdnoob on November 24, 2015, 13:42:44
Jarvis / Kodi 16 beta op de Raspberry Pi2 doet nu ook 3D iso.

Dat is niet kodi die dat doet (kodi doet geen 3d) maar de hardware in de pi2
Ook geen complete hd-audio met pi2 (enkel lpcm), dus maw geen atmos en geen dts:x
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Quote from: skank1 on November 24, 2015, 14:00:51
Dat is niet kodi die dat doet (kodi doet geen 3d) maar de hardware in de pi2
Ook geen complete hd-audio met pi2 (enkel lpcm), dus maw geen atmos en geen dts:x

Ah ok. Bedankt voor je uitleg. Dit wist ik niet.