Logitech Harmony Ultimate Hub?

Started by WilcoL, April 23, 2015, 20:49:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Iemand hier reeds ervaring mee?

http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-ultimate-hub

Ik ben nooit een fan van de fysieke Harmony remote's geweest, maar deze hub klinkt bijna té goed om waar te zijn!!!

Iemand al hands-on ervaring?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

keeszondag

ik heb een harmony hub sinds enkele maanden in gebruik en ben er bijzonder tevreden over. De installatie, bediening en mogelijkheden zijn bijzonder goed en de overdracht van de signalen is goed. Zelf heb ik de apparaten (reciever, UPC box, RBpi met Kodi en Bluray speleri) in een gesloten kast onder de TV. De hub stuurt de apparaten zonder problemen aan en met de transmitter achter de TV levert dat ook geen problemen op.
Kortom, een tevreden gebruiker.
muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

WilcoL

Quote from: keeszondag on April 23, 2015, 21:06:47
ik heb een harmony hub sinds enkele maanden in gebruik en ben er bijzonder tevreden over. De installatie, bediening en mogelijkheden zijn bijzonder goed en de overdracht van de signalen is goed. Zelf heb ik de apparaten (reciever, UPC box, RBpi met Kodi en Bluray speleri) in een gesloten kast onder de TV. De hub stuurt de apparaten zonder problemen aan en met de transmitter achter de TV levert dat ook geen problemen op.
Kortom, een tevreden gebruiker.

Hey Kees,

Tof dat je reageert! Als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om macro's/taken te programmeren (net als bij een echte Harmony remote) toch?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

keeszondag

Yep, dat is mogelijk. Via de app op de iPhone, iPad of het programma op de pc lukt dat prima.
muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

WilcoL

Quote from: keeszondag on April 23, 2015, 21:28:27
Yep, dat is mogelijk. Via de app op de iPhone, iPad of het programma op de pc lukt dat prima.

Thanks, ik ga er maar eens eentje bestellen!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

tonv

 Daar ga je geen spijt van krijgen!
Hier ook een hele tevreden gebruiker :headbanging:

WilcoL

Quote from: tonv on April 23, 2015, 22:17:21
Daar ga je geen spijt van krijgen!
Hier ook een hele tevreden gebruiker :headbanging:

Thanks: besteld & vanmiddag even ophalen in Eindhoven...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Paul H.

Een tip van een tevreden gebruiker. Al je app heeft een opstart tijd. Tel deze eerst. Zo kan je de juiste vertragingen instellen van je verschillende app. Ivm macro's maken. Anders is je tv bijvoorbeeld nog niet gereed om naar een bepaalde uitgang te gaan en geeft de hub standaard al een signaal af naar een ander app. en daardoor gaat de tv in deze niet op de juiste ingang etc...

Mocht je een pc binnen een macro mee laten opstarten, dan werkt dat t beste met een bluetooth dongle in de pc. Wake on lan doet de hub niet. Via bluetooth alleen vanuit pc standby. Instellen in de hub alsof je pc een playstation is. Die werkt namelijk via bluetooth en haalt daarmee de pc uit standby. Werkt perfect dan.

Hopelijk is t duidelijk en wellicht kan je er wat mee!

Succes.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

Jacco33

Hier ook een tevreden gebruiker. Echter, hopelijk gebruik je het wel op de laatste iPads of iPhones (en Android toestellen natuurlijk), want mijn ervaringen met de iPhone 4 & 5 zijn vele malen beter dan met de iPad 2. De iPad 2 heeft namelijk erg veel tijd nodig om de app te laden met de juiste instellingen op het moment dat je iets hebt lopen (TV aan enzo en je wilt het volume zachter zetten). Initiële start gaat nog wel, al laadt het minder snel dan bij de iPhone 4 en 5.
Samsung PS50C6500 (ISF gecalibreerd via ITC) - CA Azur 640R - CA Azur 650BD - Sound Column II (front) - Sound Column III (rear) - KEF Q10c (center) - B&W ASW650 (sub) - Auralex Gramma - Apple TV2 & 3 - Squeezebox Classic (wekkerradio) - Ipad (ab. via SQ Blaster & remote) - http://www.e-me-marketing.com

Paul H.

Quote from: Jacco33 on April 25, 2015, 08:29:30
Hier ook een tevreden gebruiker. Echter, hopelijk gebruik je het wel op de laatste iPads of iPhones (en Android toestellen natuurlijk), want mijn ervaringen met de iPhone 4 & 5 zijn vele malen beter dan met de iPad 2. De iPad 2 heeft namelijk erg veel tijd nodig om de app te laden met de juiste instellingen op het moment dat je iets hebt lopen (TV aan enzo en je wilt het volume zachter zetten). Initiële start gaat nog wel, al laadt het minder snel dan bij de iPhone 4 en 5.

Klopt zeker. Sinds kort een iPhone 6 en zelfde situaties. Beetje jammer.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

keeszondag

wij gebruiken naast de app op de iPhone (5 en 6) ook de meegelverde AB van Logitech. Ik heb CEC daarom niet uitgezet op de reciever, TV en RBpi (Kodi). de AB is tijdens het gebruik zonder vertraging en stuurt alles correct aan.
muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

jossie

Ik heb bij twee installaties de Harmony Smart toegepast. De meegelverde RF AB hoeft niet op een oplader en kan voor de meeste situaties genoeg. Kom je tekort, kun je nog je phone/pad pakken, de app is hetzelfde (net als de hub). Die AB werkt prettig, is klein en voor de meeste dingen hoef je er niet op te kijken.
Omni !

Paul H.

Die basis rf ab heb ik ook. De meest voorkomende functies prog je en dan af en toe de Iphone pakken voor specifieke functies. Die rf ab doet t erg goed en lang op een grote knoopcel batt. Als je in de tuin zit doet ie t nog goed  :clapping: voor mijn een must have.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

WilcoL

Nou, het black gloss steentje staat hier heerlijk zijn werk te doen hoor!



Erg tevreden, het werkte allemaal vloeiend zonder glitch of wat dan ook. Bediening via HTC's, Galaxy S5 en iPad 4 verloopt ook probleemloos.

Eén dingetje: dit is dus het enige Logitech product in de lijn (ik heb geen remote oid) en ik dacht dat de hub óók RF ondersteunde, maarmijn Kingpin scherm heb ik nog niet aan de diverse activities kunnen koppelen.

Maar dus meer dan tevreden!


@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

r_flagg

Quote from: WilcoL on April 26, 2015, 20:49:29

Maar dus meer dan tevreden!


Klinkt allemaal erg goed. Was al een tijdje op zoek naar een universele ab / hub
Is deze ook makkelijk te programmeren voor een leek?
Hebben jullie nog eventuele tips?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

jossie

Als je geen apparaten hebt die niet in de database voorkomen gewoon kopen.
Omni !

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

WilcoL

Quote from: jossie on April 27, 2015, 08:54:37
Als je geen apparaten hebt die niet in de database voorkomen gewoon kopen.

En dit kun je makkelijk voordat je iets koopt online checken...



@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

r_flagg

Quote from: WilcoL on April 27, 2015, 09:40:43
En dit kun je makkelijk voordat je iets koopt online checken...

Had ik idd al gedaan. Lijkt me allemaal geen probleem.
En als instellen ook voor dummies met 2 linker progammeerhanden net als ik goed te doen is komt dat helemaal goed.
Lang leve de plug and play  ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

clicquot

Quote from: Jacco33 on April 25, 2015, 08:29:30
Hier ook een tevreden gebruiker. Echter, hopelijk gebruik je het wel op de laatste iPads of iPhones (en Android toestellen natuurlijk), want mijn ervaringen met de iPhone 4 & 5 zijn vele malen beter dan met de iPad 2. De iPad 2 heeft namelijk erg veel tijd nodig om de app te laden met de juiste instellingen op het moment dat je iets hebt lopen (TV aan enzo en je wilt het volume zachter zetten). Initiële start gaat nog wel, al laadt het minder snel dan bij de iPhone 4 en 5.

bij het opstarten van de app gewoon het inladen/downloaden van de configuratie annuleren en manueel de hub kiezen om de download te starten. Duurt 2 seconden deze actie en de app laadt de configuratie dan in zonder wachten... is niet echt een issue vind ik, maar wel een extra korte handeling tov de nieuwere toestellen. Enfin, zo werk ik ermee op de ipad2

Jacco33

Quote from: clicquot on April 28, 2015, 13:08:37
bij het opstarten van de app gewoon het inladen/downloaden van de configuratie annuleren en manueel de hub kiezen om de download te starten. Duurt 2 seconden deze actie en de app laadt de configuratie dan in zonder wachten... is niet echt een issue vind ik, maar wel een extra korte handeling tov de nieuwere toestellen. Enfin, zo werk ik ermee op de ipad2

Hmm, ik heb het gisteravond eens geprobeerd, maar kreeg meteen een vastloper op de iPad. Ik zal het later vandaag nog eens proberen. Het komt er eigenlijk op neer dat wij meestal de iPhones gebruiken.

Ik wacht overigens nog steeds op het moment dat Logitech de eerste generatie hubs geschikt maakt (firmware) voor macro's i.c.m. bijvoorbeeld Hue. Als ik mij niet vergis, heette het voorheen Ultimate Hub en nu Ultimate Home of iets dergelijks. In ieder geval, ik kan nog steeds niet Hue combineren met bijvoorbeeld film kijken.
Samsung PS50C6500 (ISF gecalibreerd via ITC) - CA Azur 640R - CA Azur 650BD - Sound Column II (front) - Sound Column III (rear) - KEF Q10c (center) - B&W ASW650 (sub) - Auralex Gramma - Apple TV2 & 3 - Squeezebox Classic (wekkerradio) - Ipad (ab. via SQ Blaster & remote) - http://www.e-me-marketing.com