Welke (tv)provider kiezen

Started by Cobraatje, April 23, 2015, 09:22:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Ik ben na het samengaan van Ziggo en UPC zeer ontevreden over de beeldkwaliteit en zoek nu een andere provider.

Alles in 1 zou het handigste zijn, maar is geen voorwaarde.
Wel zou ik graag de CI+ module blijven gebruiken, maar goede beeldkwaliteit staat voorop.
Helaas is in de wijk waar ik woon er nog geen glasvezel, dat valt dus af.

Ik kan in het 7900 gebied waar ik woon kiezen uit:

KPN
Vodafone
Telfort
XS4ALL
Solcon

Graag advies welke te kiezen


chansig

Ik heb al een jaar of 5 Telfort. Ik kan me niet herinneren dat ik een klacht heb gehad.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Dat is dus TV kijken via ADSL. Kijk of je niet te ver weg woont van de centrale anders mooi op de kabel blijven. Wij hadden bet geluk achteraf dat we verplicht werden om over te stappen op caiway. Deze geeft een aanmerkelijk beter TV beeld dan ziggo, zelfs voor de kanalen wissel. Ik had hier laatst snowmaster op bezoek en die vroeg na het bekijken of hij ook geen caiway in Hengelo kon krijgen. (Ik heb op hdd nog opnamen staan van ziggo en van caiway, zelfde programma s zodat je goed het verschil kunt zien.) ook het geluid is beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Cobraatje

@Hans
Hoe is de beeldkwaliteit en weet je toevallig in wat voor bitrates ze doorgeven.

@frank2
Hier helaas geen Caiway en nog geen glasvezel, ik moet het doen met bovengenoemde providers.

jasjenl

Kan het mis hebben maar volgens mij is tv kijken via ADSL zo ongeveer per definitie inferieur aan kabel. Dus zo lang je geen glasvezel kunt krijgen zou ik toch maar bij Ziggo blijven...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Cobraatje

#6
Quote from: jasjenl on April 23, 2015, 13:53:33
Kan het mis hebben maar volgens mij is tv kijken via ADSL zo ongeveer per definitie inferieur aan kabel. Dus zo lang je geen glasvezel kunt krijgen zou ik toch maar bij Ziggo blijven...

Ook als via ADSL, HD beeld zoals bij Solcon met 12MB wordt doorgegeven?
Heeft iemand ervaring met Solcon?

Inmiddels ook antwoord van Telfort gehad, dat wordt hem niet.
Die geven het tv signaal via ADSL niet in 12MB HD kwaliteit door maar in SD kwaliteit.
SD kwaliteit kijken is op mijn 65 inch tv niet echt geweldig.

Zou fraai zijn Ziggo en UPC mogen fuseren, mindere kwaliteit leveren en overstappen kan bijna niet omdat die nog mindere kwaliteit leveren >:(.

Inmiddels zijn alle extra tv pakketten opgezegd, moest ik voor bellen omdat via inloggen op de Ziggo website er niets van mijn gegevens klopte en ik niet kon opzeggen.
Moet trouwens zeggen dat de technische mensen bij de helpdesk echt hun best doen om je te helpen.
Gisteren alles gecheckt wat van invloed op het beeld zou kunnen zijn. Router herstart, updates gecheckt etc. etc.
Conclusie alles werkt perfect en is up to date.
Er werd zelfs toegegeven nadat ik had aangegeven dat ik het idee had dat 's nachts de beeldkwaliteit wat beter is, dat de hoeveelheid mensen die tv kijken van invloed is op de beeldkwaliteit.
Ook hier werd aangeven, dat de laatste optie dan is om een mediabox ipv CI+ cam uit te proberen.

Toen ik hiervoor naar de administratieve afdeling belde zakte mijn broek af :crazy:, wat een onfatsoen zit daar aan de telefoon.
Je krijgt geen antwoord op je vragen, het standaard riedeltje wordt afgedraaid en overleg is geen woord waarvan zij gehoord hebben.
Kon eerst het hele verhaal weer doen en kreeg toen als antwoord welk nieuw abonnement ik wilde als ik een mediabox wilde uitproberen.
Ik van huhh, leg net uit dat de fout niet in mijn apparatuur en kabels zit en dit door jullie monteur en technisch helpdesk is bevestigd, maar duidelijk bij jullie en nu moet ik gaan betalen voor jullie fout.
Korte samenvatting van het antwoord: JA.
Wel werd aangegeven dat ik gebruik kan maken van de 14 dagen zichttermijn, dus ondanks dat ik Ziggo inmiddels een k##bedrijf vind toch maar besteld.







Siddartha

Ik weet waar Ziggo haar klantcontact heeft geoutsourced en dat is niet fantastisch inderdaad...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jasjenl

Quote from: Siddartha on April 23, 2015, 23:59:37
En glasvezel tov kabel?
Zou in theorie even goed moeten kunnen zijn, maar in de praktijk schijnen de glasvezel providers toch nog een mindere bitrate te gebruiken. Ik heb zelf alleen ervaring met KPN glasvezel en dat vind ik minder dan UPC, alhoewel ik wel de indruk heb dat KPN glasvezel recentelijk beter is geworden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Siddartha

Ja, daar ben ik ook bang voor. Daarnaast wil ik mijn eigen router kunnen gebruiken en das nog een uitdaging bij veel providers. Bij ziggo heb ik dat wel nu.
Maar mijn  beeld is prima hoor, ook geen storingen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Cobraatje

Lucky basterd 8).
Welk gebied zit je?

Mmhhzz, het begint er steeds meer op te lijken dat ik geen (overstap)kant op kan en maar moet leven met de mindere beeldkwaliteit.


Rowdy


LuPo

Quote from: Cobraatje on April 24, 2015, 09:24:14
Inmiddels ook antwoord van Telfort gehad, dat wordt hem niet.
Die geven het tv signaal via ADSL niet in 12MB HD kwaliteit door maar in SD kwaliteit.
SD kwaliteit kijken is op mijn 65 inch tv niet echt geweldig.


Hoe bedoel je dat? Ze geven de HD zenders door in SD kwaliteit? En wat zijn dan de SD zenders bij Telfort?

jasjenl

Quote from: Rowdy on April 24, 2015, 12:55:11
En satelliet?
Da's volgens mij tegenwoordig helemaal niet meer interessant, tenzij je in the middle of nowhere woont.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Cobraatje

Quote from: Rowdy on April 24, 2015, 12:55:11
En satelliet?

Word lastig, woon in een appartement en zit met plaatsing schotel, Vereniging van Eigenaren e.d.
Mocht ik geen andere goede provider vinden, kijk ik of dat een optie is.

Quote from: LuPo on April 24, 2015, 13:27:45
Hoe bedoel je dat? Ze geven de HD zenders door in SD kwaliteit? En wat zijn dan de SD zenders bij Telfort?

Telforts HD zenders hebben via ADSL een bitrate van max. 8MB, dat is 720P resolutie.
De SD zenders zullen nog minder zijn.

Ziggo geeft nu HD zenders door in 9-12MB, dat is 1080i en dat is bij mij al behoorlijk mindere kwaliteit dan toen de HD zenders een vaste bitrate van 12MB hadden.

LuPo

Quote from: Cobraatje on April 24, 2015, 15:22:43

Telforts HD zenders hebben via ADSL een bitrate van max. 8MB, dat is 720P resolutie.
De SD zenders zullen nog minder zijn.

Ziggo geeft nu HD zenders door in 9-12MB, dat is 1080i en dat is bij mij al behoorlijk mindere kwaliteit dan toen de HD zenders een vaste bitrate van 12MB hadden.

Dat is dus geen SD kwaliteit. 720p is HD ready. ;)

Cobraatje

Er zijn volgens Ziggo geen problemen in ons gebied, maar ze gaan deze week wel 2 dagen bezig met werkzaamheden aan het netwerk.
Fingers crossed dat dit beter beeld geeft.

Overstappen naar een andere provider wordt ook erg lastig, kan er geen vinden die kwalitatief aan mijn eisen voldoet.
Alleen Solcon zou eventueel kunnen, maar daar kan ik bijna geen ervaringen van vinden mbt de beeldkwaliteit.



Raphie

Nou, ik vind digitale TV op de kabel sowieso ALTIJD beter dan digitenne / ADSL
Enige alternatief is schotel maar daar is de bitrate sowieso lager.
JBL PRX Power!

Siddartha


Quote from: Cobraatje on April 24, 2015, 12:20:18
Lucky basterd 8).
Welk gebied zit je?

Mmhhzz, het begint er steeds meer op te lijken dat ik geen (overstap)kant op kan en maar moet leven met de mindere beeldkwaliteit.

Limburg...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Cobraatje

#19
Ik heb sinds deze week beter beeld.

Niet helemaal zoals het voor de omzetting was, maar echt een stuk beter dan ik had en hier is mee te leven.
Er waren volgens Ziggo geen problemen :o, maar ze zijn deze week 2 dagen buiten bezig geweest met het netwerk en voilá.
Ik heb er een broertje dood aan voorgelogen te worden en het is dat ik geen goede overstapmogelijk heb.

De mediabox verwacht ik volgende week, ik ga zowel met de box als met de CI+ cam kijken en checken of dat nog beeldverschil geeft.


Cobraatje

Net de mediabox aangesloten, zie geen enkel beeldverschil tav de CI+ cam.

Blijf dus de CI+cam gebruiken, scheelt weer een kastje en kabelprut.

millon

Ik heb straks alleen glasvezel in mijn nieuwe huis.

Nu twijfel ik tussen Telfort en Vodafone, wat zouden jullie kiezen?

Beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en service vind ik het belangrijkste.

Volgens de kenners heeft Vodafone bij glasvezel het beste HDbeeld omdat ze het signaal 1op1 doorgeven

Vhond

Quote from: Cobraatje on April 23, 2015, 09:22:37
Ik ben na het samengaan van Ziggo en UPC zeer ontevreden over de beeldkwaliteit en zoek nu een andere provider.

Alles in 1 zou het handigste zijn, maar is geen voorwaarde.
Wel zou ik graag de CI+ module blijven gebruiken, maar goede beeldkwaliteit staat voorop.
Helaas is in de wijk waar ik woon er nog geen glasvezel, dat valt dus af.

Ik kan in het 7900 gebied waar ik woon kiezen uit:

KPN
Vodafone
Telfort
XS4ALL
Solcon

Graag advies welke te kiezen

Wat zijn je problemen met het Ziggo signaal? Storingen vanwege hun switchen naar andere kanalen en bandbreedtes? Mijn storingen heb ik uiteindelijk verholpen door beter afgeschermde coaxkabel...

Die CI+ modules zijn niet voor elke provider te gebruiken... Verder zou ik ook opletten wat je allemaal zelf zou kunnen instellen in het gebruikte modem en of gebruikte decoder. De ene provider zet alles potdicht (wat voor te zeggen als je niet weet waar je mee bezig bent) en bij de ander is bijna alles in te stellen. en wat te denken over het aantal aan te sluiten tv's (wil ook nog wel verschillen per provider)

HereIsTom

Quote from: millon on February 27, 2016, 12:57:46
Ik heb straks alleen glasvezel in mijn nieuwe huis.

Nu twijfel ik tussen Telfort en Vodafone, wat zouden jullie kiezen?

Beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en service vind ik het belangrijkste.

Volgens de kenners heeft Vodafone bij glasvezel het beste HDbeeld omdat ze het signaal 1op1 doorgeven

Ik heb nu ruim een jaar Vodafone Thuis alles in één via glasvezel en heeft perfect HD beeld.
Installatie is ook in één keer goed gegaan.
Afkloppen, maar heb nog geen storing gehad.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

millon

#24
Ik heb nu 3 weken glasvezel van Telfort en ben wel onder de indruk, het beeld is toch weer wat beter dan de schotel.
Telfort heeft bij de Nederlandse zenders een hogere bitrate. NPOhd glasvezel 661 t/m 670.

De onafhankelijke monteur melde mij dat hij afgelopen jaar maar 1x bij een glasvezelstoring is geweest :colgate:

Kijk jij Interactieve Televisie via glasvezel van KPN? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Vanaf 2 december a.s. biedt KPN namelijk nog beter HD beeld op de zenders van de NPO, RTL en SBS. Doordat glasvezel meer bandbreedte biedt kunnen we beelden aanbieden met meer details en kunnen snel wisselende.
http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/KPN-introduceert-betere-HD-kwaliteit-voor-glasvezel-klanten/td-p/298659