Lightroom 6 is uit

Started by Erik, April 22, 2015, 12:28:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Om eerlijk te zijn zie ik eigenlijk weinig tot geen reden om de upgrade van 75 euro uit te voeren. 
Gezichtherkenning gebruik ik niet, panorama ook niet, hdr ziet er altijd nep en kunstmatig uit. De gpu wordt meer gebruikt mits hij wordt ondersteund maar ik heb nu al geen problemen met snelheid alles gaat al realtime. Alleen een import van 600 foto's niet. Denk ik dat ik maar een versie oversla of iemand anders moet nog wat leuks zien wat ik gemist heb.

http://www.digifotopro.nl/content/adobe-introduceert-lightroom-6-en-lightroom-cc-2015

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Ik heb er gisterenavond even mee zitten spelen. Ziet er goed uit. Upgrade vanaf LR5 is een eitje en vliegensvlug.

Panorama werkt behoorlijk goed, ziet er fraai uit. HDR nog niet geprobeerd.,

Ondersteuning van de grafische kaart versnelling werkt alleen in de Develop module. Importeren zal dan ook niet sneller gaan verwacht ik. Wellicht zelfs langzamer indien je een 4k monitor hebt en de previews daarvoor laat klaarmaken (dit is overigens instelbaar).

Face recognition werkt vrij goed.

Ik denk dat ik straks wel ga aanschaffen of zelfs overstap op CC.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RZeemering

Vanmiddag op het werk geïnstalleerd. Is tegenwoordig onderdeel van CC pakket. Dus stroomde het zomaar binnen :P
Overzetten van de bibliotheek ging lig goed. Vanwege een klus morgen laat ik de oude versie op mijn laptop nog maar even staan ;)

Heb nog niet snelheidsverschil kunnen bemerken. De rest zijn functies die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rob Eric Blank

Het GPU gebruik is erg fijn. Op mijn 4 jaar oude MBP gaan mutaties stukken sneller en ook het exporteren naar JPEG verloopt veel vlotter. Zit gewoon in mijn CC pakket, vandaar de upgrade.

J.A.F._Doorhof

Gewoon als advies koop niet los, maar ga gewoon voor het fotografie abbo, net iets meer dan een tientje en je hebt Lr en Ps.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik zou best iets met OPS willen doen foto's nog mooier maken maar PS is niet iets wat je even snel leert wil je echt mooie dingen doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

PS is erg makkelijk (hoewel veel mensen anders beweren).
Ik geef regelmatig beginners cursussen en in feite is het met Photoshop als volgt, als je lagen, maskers en brushes snapt is de rest simpel en puur ervaring.

Als je denkt in 2 dagen HEEL photoshop te kennen tja.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 23, 2015, 12:19:47
PS is erg makkelijk (hoewel veel mensen anders beweren).
Ik geef regelmatig beginners cursussen en in feite is het met Photoshop als volgt, als je lagen, maskers en brushes snapt is de rest simpel en puur ervaring.

Als je denkt in 2 dagen HEEL photoshop te kennen tja.....
Inderdaad wel leuk om eens te doen, ook al zit je zo ver weg. Wel een leuk idee eigenlijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Op mijn oudere mac loopt LR6 vaak vast. Heeft te maken met de GPU die de rekenkracht overneemt. Bug is te omzeilen door de GPU uit te schakelen. Dat was juist het belangrijkste voordeel van LR6 tov zijn voorganger.

BuSpu

Ik heb het ook bij de bundel maar wat biedt het nou? Heb al iPhoto en Photoshop, dus wat kan je ermee?

Rob Eric Blank

Quote from: BuSpu on May  4, 2015, 11:48:46
Ik heb het ook bij de bundel maar wat biedt het nou? Heb al iPhoto en Photoshop, dus wat kan je ermee?
Lightroom vind ik een meerwaarde hebben. Hiermee doe ik 90% van mijn bewerkingen. Zeker wanneer ik veel vergelijkbare bewerkingen doe (wat in mijn tak van fotografie vaak voorkomt) kun je deze synchroniseren. Scheelt enorm veel werk. iPhoto zie ik dit niet doen.