Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Quote from: Witalik on April 26, 2018, 22:26:31
heeft zo'n kast een bluetooth afstands bediening? Het moet achter een gesloten kast.
De ultimo 4k wel. De Uno 4k en Solo 4k hebben dan de bluetooth dongle nodig. De overige modellen gaat het niet mee lukken. Maar een IR transmitter zal ook wel werken toch?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Tuurlijk zal een aparte IR werken, maar hij staat niet voor niks in de kast ;-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

pameijer

Ze hebben ook een app en via de browser kun je ook van alles doen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: frankp on April 19, 2018, 11:18:36
Is het jou uiteindelijk gelukt?
Ben vandaag ook aan het proberen maar ook hier wordt geen enkele zender herkend.
Vanmiddag maar weer eens geprobeerd. En in 1x had Stingray geautoriseerd. Luister nu naar een country zender, erg fijne app!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Even dit ouwe topic uit het slop halen. Het valt me sinds een tijdje op dat op de FM-zenders via de kabel ruis zit. Dit had ik hiervoor nooit. De cynicus in mij zegt dat Ziggo dit expres doet om het afsluiten van de analoge FM op de kabel extra te verantwoorden met de smoes dat DAB+ en hun decoder een betere radiokwaliteit bieden. Hoeft natuurlijk niet.

Meer mensen die nu ruis hebben op de FM?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Luisterd uberhaupt nog iemand radio via kabel thuis?   Ik merk trouwens niet echt wat al heb ik wel alleen Radio 10 aanstaan en dat op laag volume op de televisie.

Waar ik wel gek van wordt is dat ik telkens die volume regeling moet bijstellen naar de samsung TV. die next box blijft overspringen naar mijn 'marantz' welke een sherbourn receiver is. Maar is een lastige bug geloof ik voglens ziggo forum.

Ik kijk tv zonder receiver deze stuurt gewoon het signaal door vanuit de next naar de tv in standby.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Mokumer45

#381
Ik luister bijna alleen naar Radio 10, via de FM op een tuner en een versterker (en uiteraard speakers 😁) bij het opstaan en naar bed gaan in de slaapkamer, 's morgens bij het binnen komen in de woonkamer en het kofie zetten en ontbijt maken in de keuken via de kabel op mijn Mini systeem en daarna de rest van de dag via de audio streamer op mijn AV 7.2 systeem. Dus ja, ik luister ook nog via de kabel. Alleen als ik via de TV iets kijk, staat de muziek via de radiozender(s) uit.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Melbury

QuoteAlleen als ik via de TV iets kijk, staat de muziek via de radiozender(s) uit.

Nooit meer een stil moment dus?
Daar kan ik soms zo van genieten, maar waarschijnlijk komt dat ook door mijn vrij hoge leeftijd.  ;D

Mokumer45

#383
Nee, ik heb wel altijd of muziek of TV aan. En ik ben ook de jongste niet meer, geb. eind 1945 (dus74 jaar jong 😁).
Ook in de auto altijd muziek aan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

HereIsTom

Quote from: Melbury on May 28, 2020, 04:46:04
Nooit meer een stil moment dus?
Daar kan ik soms zo van genieten, maar waarschijnlijk komt dat ook door mijn vrij hoge leeftijd.  ;D

Ja soms is dat wel lekker, maar als ik alleen ben en het is te lang stil dan moet hier ook de radio aan.
Meestal 538 via Internetradio via de receiver, veel betere geluidskwaliteit dan FM.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

CineSmurf

Quote from: pameijer on May 27, 2020, 14:29:45
Even dit ouwe topic uit het slop halen. Het valt me sinds een tijdje op dat op de FM-zenders via de kabel ruis zit. Dit had ik hiervoor nooit. De cynicus in mij zegt dat Ziggo dit expres doet om het afsluiten van de analoge FM op de kabel extra te verantwoorden met de smoes dat DAB+ en hun decoder een betere radiokwaliteit bieden. Hoeft natuurlijk niet.

Meer mensen die nu ruis hebben op de FM?
Radio staat hier eigenlijk alleen voor (skyradio) en na (top 2000) kerst aan. Zal 'm weer eens aanzetten.  ;D

Ik vind de ziggo oplossing voor radio trouwens niet zo lekker. TV staat bij mij ergens anders dan de radio.
In de praktijk gebruik ik ook vaak tune-in via bluesound of heos. Ik heb ook nog nergens een soort kabel-radio-tuner kunnen vinden, liefst met goed display en goede audio.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

pameijer

En mijn vraag dus aan de mensen die nog wél radio luisteren via de kabel: hebben jullie ook last van ruis?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

Nee, nier meer dan normaal
JBL PRX Power!

Mokumer45

Net even via de kabel naar Radio 10 op mijn AV-receiver geluisterd. Ik hoor geen ruis, maar misschien ligt dat eventueel aan mijn gehoor. Div. andere stations nog geprobeerd, nergens ruis opgevallen. Ligt het ruisen niet aan het betreffende station of is het bij alle zenders? Bij welke zender is de ruis hoorbaar, dan kan ik het hier ook proberen?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

MaxxMark

#389
Hier in Delft. Ik zelf niet maar bij m'n ouders jaar en dag ClassicFM en alike. De fm zenders gaven ook altijd al issues. Dat andere zenders de frequentie in "driften" en opeens overnemen. Altijd het vermoeden gehad dat er meer aan de hand was omdat de frequenties nooit goed overeen kwamen. Ook inderdaad ruis. Maar dat is altijd geweest. Switchte je naar de digitale versie via decoder dan was de ruis wel minder. Maar de compressie duidelijk hoorbaar alsof je naar 22khz luisterde ipv 44. Het was dus altijd een afwegen of je kwaliteit wilde of zekerheid.  Er werd voor de eerste gegaan. Met af en toe een vloek en een zucht. Helaas niet gevonden wat de oorzaak is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Witalik

Het is ook steeds voller qua data op de kabel die je binnen krijgt. Ik kan me voorstellen dat er iets anders onder kan leiden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Arcenon

Ach jongens binnenkort verdwijnt het analoge TV signaal volledig bij Ziggo en kunnen ze de vrijgekomen ruimte benutten voor sneller internet (ook op de upload) en wie weet doen ze ook iets voor de mensen die nog radio wensen te luisteren via de kabel, aan de andere kant is dat natuurlijk wel een soort die met uitsterven bedreigd wordt..
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

CineSmurf

Quote from: pameijer on May 28, 2020, 12:23:21
En mijn vraag dus aan de mensen die nog wél radio luisteren via de kabel: hebben jullie ook last van ruis?

Geen ruis, maar geluid via (zelfde aparatuur) met computer is beter. Klinkt een beetje geknepen/dof hier via de radio.

Overigens heb ik al gigabit internet, dus snel zat  :pompom:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

pameijer

Quote from: Arcenon on May 29, 2020, 08:49:24
Ach jongens binnenkort verdwijnt het analoge TV signaal volledig bij Ziggo en kunnen ze de vrijgekomen ruimte benutten voor sneller internet (ook op de upload) en wie weet doen ze ook iets voor de mensen die nog radio wensen te luisteren via de kabel, aan de andere kant is dat natuurlijk wel een soort die met uitsterven bedreigd wordt..
Ik vind het raar dat ze de analoge radio er af gooien (wat veel mensen nog gebruiken) en nog wel de digitale zenders allemaal dubbel door de kabel gooien, zowel de HD als nog de archaïsche SD-kanalen. Ze kunnen beter die SD-zenders die dubbel zijn er uitknikkeren en de radio behouden imho.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mokumer45

@ Arcenon: hier is analoge TV al een hele tijd (maanden) bij Ziggo weg in regio Amsterdam.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Arcenon

Quote from: Mokumer45 on May 29, 2020, 13:32:20
@ Arcenon: hier is analoge TV al een hele tijd (maanden) bij Ziggo weg in regio Amsterdam.

Dat zou goed kunnen, maar landelijk gezien is het vrijwel overal nog beschikbaar. Plan is om dat na de corona tijd weer zsm af te bouwen en om te bouwen ten gunste van de andere diensten.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

pameijer

Quote from: Arcenon on May 29, 2020, 14:06:09
Dat zou goed kunnen, maar landelijk gezien is het vrijwel overal nog beschikbaar. Plan is om dat na de corona tijd weer zsm af te bouwen en om te bouwen ten gunste van de andere diensten.
Volgens mij is het al bijna overal afgeschakeld.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

CineSmurf

Het valt me op dat je tegenwoordig wat minder een decoder nodig hebt. Tot voorkort had je alleen NL 1-2-3 zonder decoder, maar nu vrijwel alle zenders. (In Utrecht althans)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Mokumer45

Als ik hier in de regio Amsterdam mijn TV op digitaal zet (volgens mij gaat het dan rechtstreeks van de kabel en dus buiten de Ziggo box om), krijg ook bijna alle zenders te zien, maar de commerciele (de SBS en RTL zenders) niet in HD en SBS9 helemaal niet. Ned 1, 2 en 3 geven dan zelfs automatisch multi kanaal audio na aanpassing in mijn TV menu. Ook vind ik de beeldkwaliteit van een hoop zenders beter op de stand digitaal.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Fox

In mijn Marantz AV-8802a zit een tuner en internet radio.
Wat me opvalt is dat veel internet stations niet alleen MP3 zijn, maar ook slechts op 128kb/s zitten waardoor ik het geluid als vlak en levenloos ervaar.
Daarom gebruik ik de FM. Zit wel een lichte ruis op, maar allen als je dicht bij de tweeter bent.

Echter de tijden met de kwaliteit uitzenden via de FM als de LP en CD show en Superclean Dreammachine waar je de verschillen tussen de soorten en de opnames direct kon horen zijn voorbij. Komst wsl ook dat alles tegenwoordig over geproduceerd word....