Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Hoe komt bij jou het signaal de meterkast binnen ?   Anders dan een ongesplitte coax (groene kabel)?

Vhond

Ben benieuwd hoe zie die Humax daar toch aan de praat hebben gekregen... weet je hoe?

frankp

Quote from: pameijer on April 17, 2018, 21:15:10
Ben aan het proberen om via de radiozenders van Stingray te verifiëren met de app op mijn iphone. Geen enkele zender wordt herkend. Meer mensen hier last van?

Is het jou uiteindelijk gelukt?
Ben vandaag ook aan het proberen maar ook hier wordt geen enkele zender herkend.

br@m

#353
Quote from: raindog on April 18, 2018, 21:24:21
Na bijna tien jaar problemloos Ziggo gebruiker te zijn geweest ben ik een aantal weken geleden verhuisd en nu niks dan ellende. Volgens mij is het allemaal terug te voeren op die verschrikkelijk Mediabox XL rommel die ze door je strot duwen  :hmmm:

Eerst werd mij beloofd dat ik mijn Humax ook in mijn nieuwe postcode kon blijven gebruiken. Eenmaal alles geinstalleerd bleek dat toch niet zo te zijn en kreeg ik een Mediabox XL. Nu, twee monteurbezoeken en twee van die mediaboxen later, werkt TV nog steeds niet behoorlijk in mijn nieuw woning. Met wat tips en trucs van één van die monteurs heb ik vreemd genoeg wel weer mijn oude Humax aan de praat gekregen, en dat ondanks de verzekering van Ziggo dat deze echt niet zou werken. Nou hij werkt perfect hoor, probleemloos en prima beeld.

De Mediabox XL alsnog omruilen voor een Humax willen ze niet doen, er komt nu verplicht een derde monteur om het allemaal op te lossen want het ligt vast en zeker aan mijn netwerk. Yeah right... ik wacht maar weer af. Fijn he, Ziggo..

Ik heb mijn mediabox opgezegd samen met movies xl. Ik kijk alleen GoT en dan is 12 euro per maand wat veel. De mediabox was ik niet erg tevreden over. Ding is traag, en de fan maakt een irritant zoemend geluid ook in standby. Dat kan je dan oplossen door een instelling waarmee de box helemaal uit gaat, maar dan duurt het weer heel erg lang om op te starten. Kortom een volkomen kud product.

Ik had een humax 5200 voor ik de mediabox kreeg, die hoefde ik niet in te leveren dus die gebruik ik nu weer. Die deed het ook goed met moviesxl.

Je kan ook op MP een 2e hands Humax kopen als Ziggo die niet wil leveren. Wordt genoeg aangeboden voor maar een paar tientjes.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

paulkokkie

Voor degene die problemen hebben met de Medaibox XL Ik heb nog een Samsung SMT C7140 staan.
Die is gratis op te halen in het 070 gebied.PB voor wie em wil komen halen.
Ik gebruik hem zelf niet omdat ik een module heb.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

pameijer

Quote from: frankp on April 19, 2018, 11:18:36
Is het jou uiteindelijk gelukt?
Ben vandaag ook aan het proberen maar ook hier wordt geen enkele zender herkend.
Niet meer geprobeerd. Laat het wel weten als ik de tuin verlaten heb  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

raindog

Quote from: Robbo on April 19, 2018, 09:22:15
Hoe komt bij jou het signaal de meterkast binnen ?   Anders dan een ongesplitte coax (groene kabel)?
Gewoon met een groene kabel inderdaad. Van daaruit netjes gesplitst en met goede Hirschman kabels en connectors doorgeleid. Installatie is door Ziggo monteur gedaan en doorgemeten. Verbinding werd als uitstekend beoordeeld. De tweede monteur heeft alleen het aansluitpunt bij de TV in de woonkamer nog vernieuwd, zodat het retoursignaal beter zou zijn. Dat heeft het probleem echter niet opgelost.
Met de eerste Mediabox XL had ik prima ontvangst maar die starte vijf keer per avond uit zichzelf opnieuw op. De tweede Mediabox XL wil niet eens installeren, die geeft dan de melding 'netwerkfout'.

Quote from: Vhond on April 19, 2018, 09:23:23
Ben benieuwd hoe zie die Humax daar toch aan de praat hebben gekregen... weet je hoe?

Ja dat weet ik, dat was een kwestie van een afwijkend netwerk-id in te stellen (4444 / 164.00 Mhz). Ik zit in postcode 5424, een oud UPC gebied. Bizar dat ze bij Ziggo zeggen dat het technisch niet mogelijk is terwijl het dus wel kan. Complimenten aan de monteur die de truc eigenlijk niet mag vertellen van Ziggo maar het toch deed om een klant verder te helpen  :worship:

Quote from: br@m on April 19, 2018, 11:43:16
Ik had een humax 5200 voor ik de mediabox kreeg, die hoefde ik niet in te leveren dus die gebruik ik nu weer. Die deed het ook goed met moviesxl. Je kan ook op MP een 2e hands Humax kopen als Ziggo die niet wil leveren. Wordt genoeg aangeboden voor maar een paar tientjes.

Dat was ook mijn gedachte, eventueel een gebruikte 5200 of 5300 er bij kopen. Maar het feit is dat ik nu wel betaal voor een Mediabox XL die niet werkt. Als ze mij vijf euro korting geven op mijn pakket dan vind ik het ook prima. Maar ik betaal geen 'huurprijs' voor iets wat niet werkt, om dan alsnog zelf een decoder te moeten aanschaffen. Zo principieel ben ik dan wel...
Dus als het na morgen nog steeds niet werkt dan gaan we het gevecht maar eens aan met Ziggo. Of korting, of ontbinding van contract.

Om toch iets positiefs te melden, internet werkt hier sinds dag 1 wel uitstekend. Stabiel en snel.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

paulkokkie

Quote from: raindog on April 19, 2018, 17:51:07
Dat was ook mijn gedachte, eventueel een gebruikte 5200 of 5300 er bij kopen. Maar het feit is dat ik nu wel betaal voor een Mediabox XL die niet werkt. Als ze mij vijf euro korting geven op mijn pakket dan vind ik het ook prima. Maar ik betaal geen 'huurprijs' voor iets wat niet werkt, om dan alsnog zelf een decoder te moeten aanschaffen. Zo principieel ben ik dan wel...

Die MB is een rampending, maar het vervelende is dat bij sommige mensen dat ding perfect werkt.Ik had hem in totaal 3 maanden, alleen maar gezeik mee, nu een module.
Het aanbod blijft.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Malignant

Quote from: paulkokkie on April 19, 2018, 18:35:18
Die MB is een rampending, maar het vervelende is dat bij sommige mensen dat ding perfect werkt.Ik had hem in totaal 3 maanden, alleen maar gezeik mee, nu een module.
Het aanbod blijft.

Ik ben nu al een aantal jaar tester van de beta's van de nieuwe FW releases voor de Horizon, inhoudelijk mag ik niets zeggen vanwege een NDA.
Maar het word er echt niet beter op allemaal hoor.

Het apparaat is gewoon zo extreem gedateerd, men vraagt gewoon te veel van de hardware.
Trage menu's, geluids haperingen etc etc.
En er zit nou niet echt vooruitgang in, nee we blijven alleen maar extra apps toevoegen zoals NF en Videoland waardoor het ding nog trager word.

Met al het geld wat ze in FW development hebben gestopt hadden ze al lang betere equipment kunnen leveren.
Ik hoop echt zo dat de markt voor decoders ook open gebroken word met wetgeving, zou met plezier de box de deur uit slingeren.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

pameijer

Je kunt dat apparaat toch ook gewoon de deur uitslingeren. Na 2 dagen istie bij mij in de doos beland en opgeborgen, rotding maakte teveel herrie. Ik heb een Vu+ decoder die werkelijk perfect werkt met een Ziggo Irdeto kaartje. Timeshift, opnemen zoveel ik wil (heb 2 tuners in dat ding) en als ik heel soms gebruik maak van services als Replay dan doet de iPad of laptop wat ik wil.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

The Guardian

#360
Quote from: pameijer on April 20, 2018, 18:51:25
Ik heb een Vu+ decoder die werkelijk perfect werkt met een Ziggo Irdeto kaartje. Timeshift, opnemen zoveel ik wil (heb 2 tuners in dat ding) en als ik heel soms gebruik maak van services als Replay dan doet de iPad of laptop wat ik wil.

Leuke informatie.
Welke Vu+ decoder gebruik je?
Ik vraag het omdat ik er zeker van wil zijn dat ie het ook doet met een Ziggo Irdeto kaartje.

Mokumer45

Nu ik deze ellende met de Horizon MB allemaal lees, ben ik heel blij, dat ik nooit de overstap gemaakt heb van mijn prima werkende UPC MB. Ik heb een 1 TB HDD aan mijn TV aangesloten staan en kan daar prima allerlei programma's, die ik anders zou missen, op opnemen. Ik heb dan wel een TV, die deze optie heeft.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

pameijer

Quote from: The Guardian on April 21, 2018, 09:20:14
Leuke informatie.
Welke Vu+ decoder gebruik je?
Ik vraag het omdat ik er zeker van wil zijn dat ie het ook doet met een Ziggo Irdeto kaartje.
Ik heb de Duo2. Maar alle Vu+ decoders met een DVB-C tuner en een kaartslot doen het prima met Ziggo. Werken echt veel beter en sneller dan de Humaxen en Horizons. Zappen is lekker rap, terugspoelen probleemloos etcetera. Kost je natuurlijk wel weer wat euro's...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

raindog

Quote from: pameijer on April 20, 2018, 18:51:25
Ik heb een Vu+ decoder die werkelijk perfect werkt met een Ziggo Irdeto kaartje.

Interessant dingetje zo'n Vu+, daar ga ik me eens in verdiepen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

BJF

Hier zit er nog een... kende het fenomeen VU+ helemaal niet!
NAD M10 V2
Elac FS247

pameijer

Je hebt er wel een Ziggo Irdeto kaartje voor nodig. Nu Ziggo deze niet meer activeert moet je dus nog een geactiveerde kaart hebben. Gelukkig had ik er nog 2; 1 zit in de Vu+ en 1 in mijn TVHeadend server. Laat je niet verleiden door de aangeboden kaarten op Marktplaats, daar heb je echt niets meer aan.

Ik heb net gisteren van Ziggo een CI+ module met Irdeto kaart ontvangen omdat ik mijn Horizonbox ervoor heb ingeruild; mijn nieuwe TV heeft een CI+ slot dus dat leek me wel zo handig. Ik zal s kijken of die kaart ook werkt in mijn Vu+ Duo2. Idiote van Ziggo is dat ik die kaart niet kon combineren met mijn TV Complete pakket en dus moest downgraden naar TV basis. Bij het TV Complete pakket moet je de Horizon, sorry, Mediabox XL, afnemen of je nu wilt of niet. Enige andere optie was voor €2,= per maand een CI+ met kaart erbij huren. Compleet belachelijk van Ziggo maar goed.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

BJF

Ik heb nog een geactiveerde kaart, die zit momenteel in de Humax IRHD-5100C. Die gebruik ik omdat de mediabox me teveel lawaai maakt (en teveel verbruikt in een werkbare stand-by).

Mijn tv slikt zelf weliswaar ook de CI+ module, maar daarmee had ik toch wat issues, veel blokvorming. Ik krijg dat niet goed, ondanks het proberen van verschillende kabels en prutsen in de instellingen adhv tips op het WWW. Het lijkt een Sony gerelateerd probleem zo te lezen op verschillende sites. In de releasenotes van de laatste firmware update helaas niks te vinden over een oplossing.
NAD M10 V2
Elac FS247

raindog

Quote from: pameijer on April 22, 2018, 00:54:37
Ik heb net gisteren van Ziggo een CI+ module met Irdeto kaart ontvangen omdat ik mijn Horizonbox ervoor heb ingeruild; mijn nieuwe TV heeft een CI+ slot dus dat leek me wel zo handig. Ik zal s kijken of die kaart ook werkt in mijn Vu+ Duo2. Idiote van Ziggo is dat ik die kaart niet kon combineren met mijn TV Complete pakket en dus moest downgraden naar TV basis. Bij het TV Complete pakket moet je de Horizon, sorry, Mediabox XL, afnemen of je nu wilt of niet. Enige andere optie was voor €2,= per maand een CI+ met kaart erbij huren. Compleet belachelijk van Ziggo maar goed.

Hier ook het compleet pakket met als extra een CI+ kaart. De smartcard die bij de CI+ zit (er staat gek genoeg UPC op ipv Ziggo) werkt prima met de Humax. Mijn oude kaart werkt inderdaad niet meer.

Binnenkort komt er een Oled in huis, waarschijnlijk een Sony AF8. Daar zal ik dan de CI+ eens in uitproberen. Maar los van het resulaat daarvan wil ik een VU+ bestellen denk ik. Ik heb me een beetje ingelezen en vooral de functie dat opnames ongecodeerd worden opgeslagen vind ik interessant. Dan kan ik die opnames op mijn NAS zetten en ze overal in huis afspelen  :pompom:

De Ziggo monteur is vrijdag niet meer geweest, afspraak staat nu twee weken verder gepland.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Fred Mulder

Interessant product de VU+, ik ga er eens naar kijken, thanks! Een paar jaar geleden heb ik gekeken naar oplossingen van Silicondust. Destijds was nederland/Europa beperkt ondersteund, hier waren de nodige tweaks voor nodig. Zojuist weer even gekeken, nu hebben ze blijkbaar ook een product voor de Europese markt: https://www.silicondust.com/product/hdhomerun-expand/  Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht interessant als vergelijk tov de VU+.

pameijer

HDHomerun heb ik ook draaien hier, ,met een kaartlezer en TVheadend op mijn NAS. Ik heb de HDHR3-EU, werkt prima hoor in NEderland!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Vhond

Heb eens gezocht op VU+ maar kom dan veel sateliettuners tegen, maar dat zullen niet de apparaten zijn waar hier over gesproken wordt?

pameijer

Quote from: Vhond on April 23, 2018, 09:18:51
Heb eens gezocht op VU+ maar kom dan veel sateliettuners tegen, maar dat zullen niet de apparaten zijn waar hier over gesproken wordt?
Jawel. Van oorsprong zijn het DVB-S2 tuners maar je kunt in veel modellen ook een DVB-C tuner proppen. Ik heb zelf de DVB-C twintuner, zodat ik tegelijkertijd kan kijken en opnemen van verschillende transponders.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Wel interessant zo'n losse VU+ kast. Die Horizon ellende zou dan in de kast kunnen. Maar kost je wel weer minimaal 100 euro zo te zien ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

pameijer

#373
In de nieuwere Vu+ boxen (volgens mij de 4K modellen) kun je ook zogenaamde FBC tuners stoppen. Dan heb je met 1 coaxkabel 8 tuners tot je beschikking voor diegenen die nog heel veel tegelijkertijd op willen nemen.

En ja, zeker minimaal €100, tweedehands is ook wel wat te koop. Binnenkort gaat ws mijn Vu+ Ultimo in de verkoop, staat nu te verstoffen. Moet er nog een nieuwe voeding in zetten, die was kapot gegaan.

Leuke review van de Vu+ Uno 4K SE: https://www.totaaltv.nl/tests/vernieuwd-en-verbeterd/
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

heeft zo'n kast een bluetooth afstands bediening? Het moet achter een gesloten kast.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"