Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Romius

Quote from: Rusher on June 30, 2015, 22:35:46
Wist ik niet???!!! Echt waar? Dus dan ben ik tzt ook de pineut.

Ja, ze hebben het licht gezien, het nieuwe verdienmodel..voor elke extra tv een bedragje extra vangen in de vorm van een huurdecoder, vieze dieven zijn het. Voorheen mocht je natuurlijk gewoon iets van 3 smartcards op je naam zetten en dat was het, of dat via een decoder of CI module ging, maakte niet uit. Je kunt nu via de portal ook geen smartcards meer activeren/aanpassen. Ik vind mijn huidige Samsung smarthub integratie met de CI module ideaal.

Siddartha

Maar goed voor bestaande klanten blijft het wel
Mogelijk?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

Vroeger UPC nooit een probleem, nu is het ziggo om de haverklap internet eruit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

rasman

Hier (Haarlem) hetzelfde verhaal, al jaren UPC, nooit problemen. Ook niet met thuiswerken via VPN. Nu onstabiel internet, snelheid zeer variabel. Tv kent weinig problemen, dat moet ik dan wel zeggen.
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

Romius

Quote from: Siddartha on June 30, 2015, 22:54:44
Maar goed voor bestaande klanten blijft het wel
Mogelijk?

Ja klopt, je huidige smartcards blijven geldig, vooralsnog uiteraard. Nieuwe smartcards worden niet meer uitgegeven/geactiveerd. Het zal dus ook wel een kwestie van tijd zijn voordat de CI modules en wellicht ook TV's met ondersteuning verdwijnen van de markt..

modde239

Hier in Almere geen problemen......

Erik

Fijn is dat ik wil helemala geen extra kast op mn meubel dit bevalt me goed zo zo'n CI plus kaart en weg kan je ook niet ik zie geen serieuze concurrentie voor kabel. Fijn zo'n monopolie positie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Witalik

En het probleem is nog altijd bij de eindgebruiker blijven ze stug volhouden. Valt er dan helemaal niets te doen aan deze ellende ? Ja overstappen maar dat is naar traag internet.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kerkhoffd

De internetsnelheid is gekelderd de afgelopen week. Komt nog net boven de 40Mbit uit. Zelfs diep in de nacht. Was vorige maand nog 80Mbit bij een UPC abonnement van 120.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fokke-gerrit

#59
Quote from: Romius on June 30, 2015, 21:19:10
Waar ik nog het meest van baal bij Ziggo is dat ze fijn in 1 klap die CI+ modules eruit gewerkt hebben. Gelukkig werkt het voor bestaande kaarten nog maar als ik een keer een nieuwe moet, zal ik aan zo'n verrotte decoder moeten met een extra AB  :blink:

Vreemd heb 2 weken geleden gewoon CI+ module gehaald en je kan ze ook nog gewoon bestellen https://www.ziggo.nl/televisie/ontvangers/ci-plus/
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

fokke-gerrit

Quote from: Witalik on July  1, 2015, 00:27:28
En het probleem is nog altijd bij de eindgebruiker blijven ze stug volhouden. Valt er dan helemaal niets te doen aan deze ellende ? Ja overstappen maar dat is naar traag internet.

Dat kan je heel simpel uitstellen en de box rechtstreeks op AOP aan te sluiten heb je dan de problemen niet dan licht het binnen's huis. Kan ook zijn dat AOP een verouderd model is dan kun je ook problemen onder vinden
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Romius

Quote from: fokke-gerrit on July  1, 2015, 08:51:53
Vreemd heb 2 weken geleden gewoon CI+ module gehaald en je kan ze ook nog gewoon bestellen https://www.ziggo.nl/televisie/ontvangers/ci-plus/

Hmm, ik zie dat ze 'm wel in een maandelijks kostenmodel hebben verpakt, misschien hebben ze teveel kritiek gekregen..er was toch eerst echt sprake van dat ze gingen stoppen.

W.Otter

inmiddels ben ik van Ziggo overgestapt op KPN. Werkt allemaal prima, geen storingen meer, stabiel internet. aangezien ik de enige in het rijtje ben haal ik 80mbit.
voor mij is het nog best een prima oplossing, want ik werk met internet en tv over de coax, daar heb ik destijds vrij prijzige kastjes voor aangeschaft en KPN hanteert eigenlijk een soort gelijk systeem namelijk tv en internet over het lichtnet.

dus ik nu eigenlijk een betere oplossing dan wat Ziggo mij bood. dit is natuurlijk persoonlijk maar goed het werkt voor mij prima.

verder is de kwaliteit wel iets minder van de HD kanalen maar als er constant artifacts door het beeld zwerven is de HD kwaliteit verder te zoeken.

ik vind het wel prima zo, de gratis spotify vind ik ook wel leuk.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Witalik

Quote from: fokke-gerrit on July  1, 2015, 08:57:55
Dat kan je heel simpel uitstellen en de box rechtstreeks op AOP aan te sluiten heb je dan de problemen niet dan licht het binnen's huis. Kan ook zijn dat AOP een verouderd model is dan kun je ook problemen onder vinden

Huis is 4 jaar geleden opgeleverd, zal wel loslopen denk ik met verouderd. En btw binnen is alles vervangen 2 jaar terug door een UPC monteur omdat het al niet lekker liep. Bleek buiten te zitten wat ik al 100 keer gezegd had maarja die zijn duur die buiten monteurs terwijl die 1 stekker op een andere uitgang had gezet en tadaa voor mekaar.

En volgens Ziggo is er niets veranderd behalve het logo, waarom zou mijn hardware dan ineens niet goed meer zijn ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fokke-gerrit

Quote from: Witalik on July  4, 2015, 14:49:59
Huis is 4 jaar geleden opgeleverd, zal wel loslopen denk ik met verouderd. En btw binnen is alles vervangen 2 jaar terug door een UPC monteur omdat het al niet lekker liep. Bleek buiten te zitten wat ik al 100 keer gezegd had maarja die zijn duur die buiten monteurs terwijl die 1 stekker op een andere uitgang had gezet en tadaa voor mekaar.

En volgens Ziggo is er niets veranderd behalve het logo, waarom zou mijn hardware dan ineens niet goed meer zijn ?

Als het buiten ligt is het probleem voor ziggo dus de kosten op buiten monteur zijn ook voor ziggo niet voor jou alles wat na het AOP komt is voor je eigenrekening wat daar voor zit is van ziggo. Als de monteur het inkomende signaal meet en die is niet goed dan kan hij AOP vervangen wordt het daar niet beter van dan is het probleem buiten. Dan heeft weinig zin om alles binnen te vervangen mits het signaal van AOP naar wcd, modem ziggo box niet goed is. Gebruikt je ook een versterker of splitter met meer dan 2 a 3 uitgangen
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Witalik

Dat snap ik, dat UPC het zelf moet betalen maar daarom sturen ze ook eerst 100 keer die binnen monteur die elke keer hetzelfde meet. En dat het goed is, maar bleek dat er bij bijvoorbeeld een zware auto of truck die door de straat kwam, vooral aan het begin omdat het nieuwbouw is, dat er dan storing kwam.

En ja ik gebruik ook een versterker op aanraden en kosten en montage van UPC monteur. En nu bleek het signal TE STERK te zijn ? Knap dat er niks veranderd is maar toch ineens een signaal te sterk is bijvoorbeeld.

Gewoon irritant daar dat ze je gewoon van de domme houden terwijl je zelf al aan kan tonen dat wat ze zeggen niet klopt.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

dre73

Te sterk signaal geeft ook vervorming........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KillerbeeNL

Quote from: dre73 on July  5, 2015, 10:24:03
Te sterk signaal geeft ook vervorming........

+1

Zelf ondervonden nadat UPC het signaal had versterkt , telkens blokjes en vervorming op de HD zenders
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

fokke-gerrit

#68
Quote from: Witalik on July  5, 2015, 10:19:26
Dat snap ik, dat UPC het zelf moet betalen maar daarom sturen ze ook eerst 100 keer die binnen monteur die elke keer hetzelfde meet. En dat het goed is, maar bleek dat er bij bijvoorbeeld een zware auto of truck die door de straat kwam, vooral aan het begin omdat het nieuwbouw is, dat er dan storing kwam.

En ja ik gebruik ook een versterker op aanraden en kosten en montage van UPC monteur. En nu bleek het signal TE STERK te zijn ? Knap dat er niks veranderd is maar toch ineens een signaal te sterk is bijvoorbeeld.

Gewoon irritant daar dat ze je gewoon van de domme houden terwijl je zelf al aan kan tonen dat wat ze zeggen niet klopt.

Wat dre en killerbee zeggen kan ook nog, daarom sluit altijd de mediabox aan recht streeks op het AOP heb je het probleem niet is binnen in huis wat niet goed is. Wat je ook nog kan doen is de aansluiting van de tv in de eerste uitgang doen van de kabelversterker als het goed is versterkt hij op die uitgang niet
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Witalik

Ik snap wel wat jullie zeggen allemaal.

Maar het ging even hier om , er is volgens ziggo niks veranderd dan het logo.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fokke-gerrit

Quote from: Witalik on July  6, 2015, 17:15:46
Ik snap wel wat jullie zeggen allemaal.

Maar het ging even hier om , er is volgens ziggo niks veranderd dan het logo.

Van upc klant naar ziggo is er alleen eigenlijk maar het logo veranderd maar voor oud ziggo klanten is er meer veranderd. Had je toen het nog upc was deze problemen niet ?
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Witalik

Dat klopt helemaal  ;D dacht dat dat wel duidelijk was  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fokke-gerrit

Ok ik zou dan gewoon weer bellen dat ze maar eens buiten monteur sturen normaal doet de binnen monteur dat als hij denk dat er buiten een probleem is.

Maar ik zou voor de zekerheid toch eens de box rechtstreeks op AOP aansluiten dan kun je dat ook direct aangeven bij de helpdesk als da gen verandering geeft (dan hoop ik dat er daar lichtje gaat branden om buiten monteur te sturen
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

MechanicalAnimal

Ik heb al jaren gezeik met UPC.....nu is dat dus Ziggo en ik ondervind nog steeds problemen.

Geplande opnamen die na 4 minuten stoppen, geplande opnemen die helemaal niet opgenomen blijken te zijn. Bij afspelen van opgenomen programma's waardeloos haperend en blokjesbeeld. Hoop monteurs al gehad en allerlei metingen en weet ik wat allemaal. TV, en internet voor de rest vaker wat probleempjes waar ik me zo onderhand aan begin te ergeren.

ik krijg als het goed is deze week voor de zoveelste keer een nieuwe decoderboxding.

Als ik dan nog gezeik heb dan flikker ik de hele boel eruit en ga naar KPN Glasvezel. Ik heb al een CAT 6 getrokken zodat ik over vanuit de meterkast naar de TVbox kan met UTP in plaats van dat "draadloze" systeem van KPN via het lichtnet, dat schijnt ook niet altijd even goed te zijn.

KPN is ook nog eens 25,- goedkoper, betaal ik daar me Netflix van en de rest bespaar ik  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Witalik

Dan is het toch 1+1=2 :-) Als KPN een flinke snelheid kan garanderen dan had ik ook allang overgestapt.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"