Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1nt3gr@

Hier ook genoeg van Ziggo. Nooit problemen met UPC gehad behoudens HDMI-handshake probleem i.c.m. Philips TV's en storing in de TV receivers daaromtrent.
Sinds Panasonic TV en  Horizon eigenlijk lange tijd storingsvrij gedraaid...tot...Ziggo aangesloten werd op het UPC netwerk. Vierkantjes in het beeld, tragere internet verbinding en ineens terug van weg geweest..HDMI-handshake problemen, dit keer niet met het beeld, maar met het geluid.

Gelukkig hebben ze vorig jaar glasvezel aangelegd en daar stap ik over 2 weken dus naar over.
Geen COAX geklooi meer, laat staan dat we ons lijntje hoeven te delen met iemand anders. !
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

gast2018

Volgens mij moet je schrijven , fijn he upc, want upc heeft ziggo overgenomen en is verder gegaan onder de naam Ziggo met in de backpack de upc ellende.

Hier nu ook wat hikjes, zoals ineens zenderuitval van een paar seconden.

Maar helaas geen alternatief om over te stappen.  Adsl op 5mb jaja.


John Wx

Quote from: John Wx on May 16, 2015, 11:44:14
Had al Ziggo maar geen verandering alles prima

toch 1 klein probleem hikjes en blokjes op hun eigen promotie kanaal  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

W.Otter

Quote from: MaxxMark on May 28, 2015, 18:14:03
Wel raar trouwens. Waarom heb je niet gevraagd om een monteur dan?  :unsure: Die sturen ze dan gewoon langs. Enige voorwaarde is dat als blijkt dat het tóch niet aan ziggo ligt je voorrijkosten en een (schappelijk) uurtarief moet betalen.

Als je er 100% zeker van was dat het probleem echt bij Ziggo ligt, zou ik niet weten waarom je niet voor die optie bent gegan.

wat gaat die monteur hier doen dan? bevestigen dat mijn bekabeling honderd procent in orde is (zelf allemaal na laten nameten door een kennis). het signaal van Ziggo is gewoon uitermate slecht, ze willen er niets aan doen. Ik heb meerdere malen aangegeven wat er loos is. dat zou aan mij liggen volgens hun. Geen enkel begrip of handelen.

ook geen enkele noodzaak om daarom bij hun te blijven. ik gun het liever een provider die wel een stabiel abbo levert
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LightStar

Wij hebben hier momenteel ook last van in onze tijdelijke woning (nieuwbouw woning moet nog gebouwd worden) vooral als ik b.v. een programma op rtl4 opneem zie ik niks meer op veronica en andersom, ook is SBS9 zeer blokkerig..., zit dus zelf ook te denken om in de nieuwe woning straks alles via glas te laten lopen alleen is het beeld net zo strak als coax.
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

Siddartha

Gelukkig heb ik weinig last van problemen, of zeg maar geen. Beeld is prima, internet ook. Ben wel eens aan het denken om over te stappen, maar heb er eigenlijk geen reden toe. Alleen spotify abo bij KPN zou een reden zijn. Maar zodra ik issues met beeld ga krijgen, dan ben ik wel weg.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Pjotr

#31
Inmiddels ook de overstap naar KPN glasvezel aangevraagd. Ga eind deze maand over en dan ben ik van Ziggo af. Bij mij zakt de internetverbinding regelmatig in. Ook de digitale TV en decoder hadden geregeld last van kuren. Bekabeling is prima in orde thuis. Versterker ertussen, signaalsterkte is prima. Maar toch veel problemen met digitale TV: minder scherp beeld, EPG, vastlopers, opnemen, etc.

Had al 4 jaar glas liggen, maar vond het nog niet de moeite waard om over te stappen. Dit mede doordat de TV kwaliteit van de glasaanbieders achterliep bij Ziggo/UPC. Inmiddels hebben de glasaanbieders het begrepen en gaan ze HD kanalen aanbieden zoals dit via glas hoort. Daarbij is 500/500 voor internet natuurlijk niet te versmaden. Dus: "Bye bye Ziggo, Hello KPN!"
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

KillerbeeNL

Quote from: Pjotr on June  1, 2015, 08:01:50

Bekabeling is prima in orde thuis. Versterker ertussen, signaalsterkte is prima. Maar toch veel problemen met digitale TV: minder scherp beeld, EPG, vastlopers, opnemen, etc.


Ik had ooit een versterker ertussen (retourgeschikt) maar na een aanpassing /verbetering in het aangeboden signaal door UPC was het signaal TEVEEL versterkt en daardoor blokjes en allerlei ellende op digitale tv :o

Nadat de versterker er tussenuit was gehaald perfect beeld.
Met de internet verbinding was ervoor en erna al niets aan de hand.

Maar goed,  zover mijn verhaal want glasvezel is toch weer een flinke stap vooruit 👍

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

1nt3gr@

Quote from: ergé on May 29, 2015, 22:28:20
Volgens mij moet je schrijven , fijn he upc, want upc heeft ziggo overgenomen en is verder gegaan onder de naam Ziggo met in de backpack de upc ellende.

Nee hoor, ik heb niks tegen UPC...wel iets tegen Ziggo  :devil:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Vanaf vandaag geen Ziggo meer...internet stukken sneller en geen vierkante blokken meer in beeld  ::)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

W.Otter

Quote from: 1nt3gr@ on June 15, 2015, 23:18:08
Vanaf vandaag geen Ziggo meer...internet stukken sneller en geen vierkante blokken meer in beeld  ::)

waar ben je op over gestapt?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

1nt3gr@

op de plaatselijke glasvezelboer...van 40mbps (120mb abonnement) naar 97mbps (125mb abonnement). Voor hetzelfde geld.
Tuurlijk, het is nog steeds niet de beloofde snelheid van de provider, maar wel 2 keer zo snel...en de upload is net zo snel als de download (op speedtest.net getest).
Alles digitaal en een vele betere WiFi in de basis router dan die van UPC. Zo is er nu op de eerste etage ook goede ontvangst.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pjotr

Sinds vrijdag is de overstap van Ziggo naar KPN afgerond. Ik kan niet anders concluderen dan dat het TV-beeld van KPN via glasvezel echt aanzienlijk scherper is. Dat verschil is gewoon niet meer subtiel.

De HD-decoder die erbij geleverd wordt, is ten opzichte van de Cisco decoder die ik van Ziggo had, superklein. Hij weegt ook nagenoeg niets. Maar hij werkt top! Niet na inschakelen een halve minuut moeten wachten voordat ik TV kan kijken, of radio luisteren. Hij is gelijk aan en hij zapt echt supersnel!

Porteren van mijn vaste telefoonnummer was ook goed gegaan, dus dat was ook fijn.

En last but not least: de internetsnelheid. Ik haal 507/507, heel wat sneller dan ik gewend was bij Ziggo. Ok, ik had daar een 90/9 abonnement, dus dat mag je niet direct met elkaar vergelijken. Wat ik wel merk is dat de stabiliteit van de internetverbinding veel beter is.

Als ik thuiswerk maak ik een VPN verbinding via Cisco VPN Client. Bij Ziggo werd ik er zeker 4 keer per thuiswerkdag uitgegooid. Met KPN blijft hij gewoon stabiel.

Al met al zeer tevreden over KPN glasvezel tot dusver!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Rusher


Quote from: Pjotr on June 28, 2015, 20:26:06Al met al zeer tevreden over KPN glasvezel tot dusver!
Quanta costa? Ook redelijk?

Pjotr

Quote from: Rusher on June 28, 2015, 20:30:28
Quanta costa? Ook redelijk?
Qua maandelijkse kosten zit ik over een halfjaar op gelijk niveau met Ziggo (€70 p/mnd). Maar ik heb bij KPN wel een minder uitgebreid TV-zenderpakket, maar wel een veel hogere en stabielere internetsnelheid voor dat bedrag.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Rusher

#41
Ik heb al 10 jaar Ziggo (Casema) en nooit problemen gehad, maar het is sinds fusie UPC veel slechter geworden: regelmatig artefacts (of zoiets?) en onstabiel internet. Ik dacht eerst dat het aan mijn instellingen zou liggen, maar het is te opvallend slecht, ook na herstel instellingen of reset of wat ik ook maar kan vinden als oplossing.

Pjotr

Quote from: Rusher on June 28, 2015, 20:48:50
Ik heb al 10 jaar Ziggo (Casema) en nooit problemen gehad, maar het is sinds fusie UPC veel slechter geworden: regelmatig artefacts (of zoiets?) en onstabiel internet. Ik dacht eerst dat het aan mijn instellingen zou liggen, maar het is te opvallend slecht, ook na herstel instellingen of reset of wat ik ook maar kan vinden als oplossing.
Zeer herkenbaar, ben om die redenen ook overgestapt op KPN Glasvezel. Een verademing! Ben zelf ook ruim 6 jaar klant geweest van Casema/Ziggo. Ook nooit problemen tot de samengang met UPC.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

TornadoGo

Ik ben vorige week van Ziggo naar Vodafone gegaan (vanwege de artifacts bij Ziggo) en dat blijkt een prima keuze.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

hdnoob

Hoe is Vodafone met internet latency? de ping?

Cobraatje

Ik ben ook nog steeds niet tevreden met Ziggo, goed om te horen dat er goede alternatieven zijn.
Helaas is het stadsdeel waar ik woon nog geen glasvezel, ik zal dus nog even moeten wachten.

Witalik

Wij hebben helaas geen goed alternatief voor ziggo, maximaal 40mb internet via een andere provider. Zit er dus helaas aan vast. Wanneer krijgen we nu eens echt net neutraliteit.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Romius

Waar ik nog het meest van baal bij Ziggo is dat ze fijn in 1 klap die CI+ modules eruit gewerkt hebben. Gelukkig werkt het voor bestaande kaarten nog maar als ik een keer een nieuwe moet, zal ik aan zo'n verrotte decoder moeten met een extra AB  :blink:

Rusher


Quote from: Romius on June 30, 2015, 21:19:10
Waar ik nog het meest van baal bij Ziggo is dat ze fijn in 1 klap die CI+ modules eruit gewerkt hebben. Gelukkig werkt het voor bestaande kaarten nog maar als ik een keer een nieuwe moet, zal ik aan zo'n verrotte decoder moeten met een extra AB  :blink:
Wist ik niet???!!! Echt waar? Dus dan ben ik tzt ook de pineut.

Siddartha

Zou op zich ook wel willen overstappen op KPN, maar baal er van dat je niet je eigen router kunt gebruiken
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2