Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Al 2 jaar op mijn huidige adres UPC gebruikt en nooit enige storing gehad.
Nu sinds een week dat het Ziggo is geworden ligt vandaag alles er uit, geen tv internet.
Ook regelmatig dat de tv stoort en beeld vervormd.
Meer mensen die sinds de overname problemen hebben?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

abbcdcg


KillerbeeNL

Wij hebben nog het "oude" Power" pakket met tv Royaal en 120 mbit Internet en onbeperkt bellen.

Is nu met succes omgezet naar Ziggo en 5 euro goedkoper ivm "Bellen Volop" waar internationale gesprekken niet meer gratis zijn.

Ik vind het tv beeld soms slechter met minder detail...lagere bitrate ???

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Brammus

Hier in Tilburg weinig problemen. Zal wel aan de kabels liggen volgens ziggo zeker... [emoji57]
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

stevefilmfreak54

2 dagen geleden overgestapt naar Ziggo door een verhuizing, eerst moet spullen geleverd worden en dat was maandag tussen 14 - 16.00uur, HELAAS is niemand gekomen. Later in de avond terug naar het huisje met spullen en wie staat voor de deur de postbode met spullen van Ziggo, heb wel een praatje gemaakt over levertijden.
Gister zou alles geactiveerd zijn...............NIET, bellen klantenservice 1x, 2x, 3x, 4x en de 5x kreeg ik iemand met kennis van zaken, alles opgelost.
Vanavond om 18.00uur televisie aangezet ALLE CI+ DVB - C kanalen WEG...........pfffffffffffff Klantenservice weer bellen, ja meneer probleem met uwe Panasonic TV, ligt niet aan Ziggo, ik zei nooit problemen met UPC gehad, TV weer op fabrieks instelling en alles opnieuw ingevoerd, ALS morgen alle zenders WEER weg zijn dan is het een software probleem van Panasonic, oke, oke zei ik maar gelukkig heb ik ALLES weer terug en morgen zie ik het verder.
Gister en vanavond weer een ervaring rijker hopelijk hoef ik morgen niet terug te bellen  :( :( :( :(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

KillerbeeNL

#7
Quote from: stevefilmfreak54 on April 23, 2015, 19:05:39
2 dagen geleden overgestapt naar Ziggo door een verhuizing, eerst moet spullen geleverd worden en dat was maandag tussen 14 - 16.00uur, HELAAS is niemand gekomen. Later in de avond terug naar het huisje met spullen en wie staat voor de deur de postbode met spullen van Ziggo, heb wel een praatje gemaakt over levertijden.
Gister zou alles geactiveerd zijn...............NIET, bellen klantenservice 1x, 2x, 3x, 4x en de 5x kreeg ik iemand met kennis van zaken, alles opgelost.
Vanavond om 18.00uur televisie aangezet ALLE CI+ DVB - C kanalen WEG...........pfffffffffffff Klantenservice weer bellen, ja meneer probleem met uwe Panasonic TV, ligt niet aan Ziggo, ik zei nooit problemen met UPC gehad, TV weer op fabrieks instelling en alles opnieuw ingevoerd, ALS morgen alle zenders WEER weg zijn dan is het een software probleem van Panasonic, oke, oke zei ik maar gelukkig heb ik ALLES weer terug en morgen zie ik het verder.
Gister en vanavond weer een ervaring rijker hopelijk hoef ik morgen niet terug te bellen  :( :( :( :(

In eerste instantie was ik de zenders van het Royaal pakket ook kwijt en kreeg ik de melding dat op de diverse zenders een extra zenderpakket moest worden geactiveerd.

Hierna liet ik mijn LG met een CI+ smartcard zoeken en....geen enkele zender meer gevonden.

Na veel geduld aan de telefoon met de HD van Ziggo (prima geholpen trouwens) die mij ook nog terug gebeld heeft heb ik na het terugplaatsen van de Smartcard en het zoeken van de DTV zenders het hele zenderpakket van Royaal weer terug.

Het was ff zweten maar gelukkig is alles weer in orde.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

WilcoL

Quote from: Brammus on April 23, 2015, 12:31:22
Hier in Tilburg weinig problemen. Zal wel aan de kabels liggen volgens ziggo zeker... [emoji57]

X2!

Al jaren tevreden Ziggo klant!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

LeartesNL

Bij mij begint Ziggo ook slechter te worden, beeld valt nu vaker weg dan een jaar geleden. Al wel 3,5 jaar Ziggo klant. Nog wel tevreden omdat de internetsnelheid door geen enkele aanbieder is te evenaren (muv glasvezel wat nog niet beschikbaar is voor mij)
~ Marantz ~ KEF ~ Panasonic ~ Pro-Ject ~ Cambridge Audio ~ Monitor Audio ~ Apple ~

W.Otter

ook zeer veel artifacts en storingen hier.

volgens ziggo zal dat aan de kabels liggen (dit had ik natuurlijk zelf al vernomen en alles gechecked) overigens ligt hier overal Hirschmann koka799 en alle connectoren zijn ook van dito kwaliteit.

tja, als je luidsprekerkabels en interlinks van honderden euros tussen de apparatuur hebt liggen dan kun je met bekabeling van de tv niet achterblijven.

ziggo gooit het op de consument, wij op ziggo... en dat kan nog wel even duren voordat ze eens wat verbeteringen gaan doorvoeren.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Witalik

Quote from: KillerbeeNL on April 23, 2015, 19:29:43
In eerste instantie was ik de zenders van het Royaal pakket ook kwijt en kreeg ik de melding dat op de diverse zenders een extra zenderpakket moest worden geactiveerd.

Hierna liet ik mijn LG met een CI+ smartcard zoeken en....geen enkele zender meer gevonden.

Na veel geduld aan de telefoon met de HD van Ziggo (prima geholpen trouwens) die mij ook nog terug gebeld heeft heb ik na het terugplaatsen van de Smartcard en het zoeken van de DTV zenders het hele zenderpakket van Royaal weer terug.

Het was ff zweten maar gelukkig is alles weer in orde.

Dit had ik ook, nadat ik samen met een telefoniste de kabels gechecked had op versterker, blijkt dus te sterk signaal te zijn wat ik heb. Had ik ineens de zenders terug terwijl er toch bleef staan dat ik er geen abbo op had. Eigenlijk was het signaal nog sterker, klopte dus niet met zijn verhaal maar goed. Een normale factory reset deed wonderen. Het is wel de oude recorder btw geen horizon.

Maar nu bleek dat mijn abbo in maart al was afgelopen, jammer dat we geen bericht hadden gekregen. Maar nu kunnen we alleen als we iets willen met opnemen/pauzeren die horizon box nemen. Weet niet of ik daar nu zo blij mee ben.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Multimediaknaller

#12
Wij zitten al vanaf dag 1 op @Home/Ziggo en de problemen die wij hebben gehad zijn echt op 1 hand te tellen.

Niet persoonlijk bedoeld maar ik heb in de loop der jaren de krankzinnigste kabelverbindingen gezien, en dan vinden mensen het vreemd dat ze 'vreemd' beeld hebben.

Het is altijd zo eenvoudig om de schuld bij Ziggo neer te leggen terwijl men daar zelf ook (soms) debet aan is.

Cobraatje

Count your blessings.

Ik was altijd erg tevreden met @Home/Ziggo, maar sinds het samengaan met UPC constant geklooi.

Dan is het beeld niet goed, dan valt internet weer weg.
Na vele uren aan de telefoon en een monteur die langs is geweest(kabels, sterke signaal, modem, router etc. allemaal perfect) en niets kon vinden, zijn ze vorige week 2 dagen buiten bezig geweest en sindsdien is het weer beter.
Beeld is niet zo strak op mijn Pana 65STW60 als toen het alleen Ziggo was, maar komt nu dicht in de buurt.

Brammus

Quote from: Cobraatje on May 14, 2015, 12:42:55
Count your blessings.

Ik was altijd erg tevreden met @Home/Ziggo, maar sinds het samengaan met UPC constant geklooi.

Dan is het beeld niet goed, dan valt internet weer weg.
Na vele uren aan de telefoon en een monteur die langs is geweest(kabels, sterke signaal, modem, router etc. allemaal perfect) en niets kon vinden, zijn ze vorige week 2 dagen buiten bezig geweest en sindsdien is het weer beter.
Beeld is niet zo strak op mijn Pana 65STW60 als toen het alleen Ziggo was, maar komt nu dicht in de buurt.
Dit heb ik ook een keer gehad dat een monteur de buurt in ging wat verdeelkasten af. Toen hij terug kwam was alles perfect.

Totdat ze waarschijnlijk weer een keer onderhoud hebben aan die dingen ofzo en dan is het weer terug bij af.

Bleek na lange tijd toch probleem met bekabeling. Vanaf toen zelden problemen meer gehad.

Ik hoor dat Humax decoders ook minder last hebben van een zwak signaal dan Samsung.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

John Wx

Had al Ziggo maar geen verandering alles prima
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TopGun2010

Humax 5200 is echt een drama, ga hem op garantie terugsturen. Alle kabels en stekkers van Hirschmann
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

MaxxMark

Bij mij zelf thuis gelukkig geen problemen. Bij mijn ouders echter wel. Al langere tijd problemen, maar met name "vage" klachten waar alles heel lastig te pinpointen is.

Wat wel verhelderend was, was toen een Ziggo monteur bij mij langskwam toen ik overstapte naar een zakelijk abonnement (dan sturen ze altijd een monteur om zeker te zijn dat wat ze aanbieden geleverd wordt).

Was een hele sympathieke kerel uit het vroegere UPC gebied en was dus nu ook in het Ziggo gebied actief. Ook ik heb overal Hirschmann liggen (vanaf het AOP een eigen kabel naar de meterkast gelegd). Dit netjes verteld en gevraagd wat hij er van vond. Kon prima, mits het goed gedaan was natuurlijk. Bij het vervangen van het AOP (in de meterkast, aan een Hirschmann kabel) vertelde hij al dat ondanks dat het signaal vrij goed was, het strippen van de kabel zeker beter had gekund. Hij vertelde dat er situaties waren waarin er, ondanks dat de mantel netjes aansloot op de connector, toch storingen in bepaalde frequenties waren. En met de migratie naar QAM-256 kunnen dergelijke kleine onvolkomenheden voor problemen gaan zorgen.

Over de situatie bij mijn ouders kon hij ook weinig zeggen, alleen maar gissen. Bottom line bleef nog altijd  "uitsluiten, uitsluiten en nog eens uitsluiten". Uiteindelijk heeft ie wat extra materiaal gegeven en de volgende tips gegeven:

"Sluit het modem direct aan op de AOP en check het nogmaals, blijft het probleem, bel dan ziggo en zeg dat je het met monteur goedgekeurd materiaal hebt getest, direct op het AOP, en dat het probleem is blijven bestaan. Enige optie is dan nog dat een monteur langs komt".

Hetzelfde gold ook voor TV signaal. Direct aansluiten op het AOP met correcte bekabeling. Blijft het probleem bestaan; monteur vragen.

Hij zei ook dat het heeel naar was allemaal, maar in een heel groot percentage van de gevallen blijkt het tóch aan de bekabeling in huis te liggen.


Na herziening kabels bij mijn ouders thuis is de verbinding wel stabieler geworden en bleek inderdaad dat bekabeling er voor zorgde dat 2 downstream channels niet meer bondde. Helaas blijven de vage problemen (oa random uitval van het vervangen modem) nog bestaan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

gast2018

Wel opvallend dat veel problemen met bekabeling te maken hebben terwijl in veel gevallen diezelfde kabels zeker in een verder verleden door henzelf zijn geleverd en soms ook zijn aangelegd.

Hier ook alles Hirschman en gelukkig geen problemen. Maar ik heb wel eens situaties gezien die door monteurs zijn aangelegd op een manier waarbij later weer een monteur moest komen om het vakwerk van de eerste te herstellen.


MaxxMark

#19
Yeps, en dat komt dus doordat ze van modulatie zijn over gegaan van QAM-64 naar QAM-256. Daarmee is er meer bandbreedte beschikbaar. En zoals met dat soort dingen altijd het geval is, zorgt dat er voor dat het veel storingsgevoeliger is.

Een (hopelijk eenvoudige) analogie zou zijn dat een signaal verstuurd wordt en dat dit kan op sterkte
0, 1, 2, 3.

Als er goede kabels worden gebruikt en we achtereenvolgens 0, 1, 2, 3 versturen komt het volgende aan de andere kant aan:
0.1,  0.9,  2.1, 2.9

Dit is heel goed te interpreteren is als:

0, 1, 2, 3

Bij oudere (maar door ziggo gelegde) kabels die nog werkte kwam er dit aan:

0.3, 0.9, 1.7, 2.8

Dit is nog steeds accuraat te interpreteren als 0, 1, 2, 3

Nu is er over gegaan naar een onderverdeling in 7 stappen:

0, 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5, 3

Sturen we de 0,1,2,3 zoals bij de goede kabels over dan komt het goed aan.

Doen we over de 2e, oudere, maar toentertijd door ziggo goedgekeurde kabel, dan komt er opeens iets heel anders uit, namelijk:
0.5, 1, 1.5, 3
ipv
0, 1, 2, 3

En zie daar, de bron van waarom kabelproblemen "opeens" een issue zijn geworden :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Witalik

Hmm dat verklaart ook dat er bij mij sinds dat het ziggo is geworden veel last van artifacts is. Maar er is in het verleden al 10 keer een monteur langs geweest en alles is al gechecked en vervangen.

Zou dit niet meer te fixen zijn dan ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

MaxxMark

Als meerdere monteurs zeggen dat het signaal dat binnenkomt goed is dan is er geen reden om aan te nemen dat hij liegt en zou het probleem in theorie dus bij jou binnen moeten liggen. Ook hier geldt dan weer; uitsluiten. Sluit je decoder en een TV (of monitor) direct op het punt van binnenkomst aan en kijk of het probleem er dan ook is. Als het punt van binnenkomst zo'n dubbele doos met splitte is, probeer het dan ook een keer zonder die splittter er op (direct aan de kabel die binnenkomt dus).

Natuurlijk kan het ook aan de decoder liggen. Dus in theorie zou je die ook moeten uitsluiten (Evenals de tv, eigenlijk ;) )

Als dan het probleem nog steeds optreedt; bellen, dat vertellen. En een monteur vragen. Liefst met die opstelling bij de hand zodat het direct te testen is.

allemaal makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Witalik

ik moest ineens het signaal verzwakken hier thuis het was te sterk op de decoder.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

W.Otter

ik ben er inmiddels zat van en ben overgestapt naar een andere provider :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MaxxMark

Wel raar trouwens. Waarom heb je niet gevraagd om een monteur dan?  :unsure: Die sturen ze dan gewoon langs. Enige voorwaarde is dat als blijkt dat het tóch niet aan ziggo ligt je voorrijkosten en een (schappelijk) uurtarief moet betalen.

Als je er 100% zeker van was dat het probleem echt bij Ziggo ligt, zou ik niet weten waarom je niet voor die optie bent gegan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com