Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

#75
i know........ff deze box proberen en anders ga ik mooi over.

KPN is een stukkie goedkoper als ik een minder dik pakket neem, maar mijn internet gaat dat ook een stuk achteruit nabmelijk vaan 120 naar 60 ofzo.

of ik moet een ander pakket nemen maar dan is KPN weer duurder. Niet zo gek veel maar het is elke keer weer een paar euro duurder als ik wat aanpas en dan wat extra's erbij neem.

Wil wel eens terug naar een simpeler pakket omdat ik toch veel Netflix-series kijk, gewone TV boeit me geen ene ruk en datgene wat we kijken zit in elk pakket wel.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

jaco

Hier bij mij in Almere is ziggo/upc anloog tv ook slecht op dit moment.

dre73

Kabels,stekkers en de versterker vervangen:grandioos beeld! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jaco

Ja dat had ik al gelezen, maar het is natuurlijk niet zo fijn dat je inhouse kabels nu moet vervangen die in het verleden altijd prima werkten.
Zal wel de vooruitgang naar digitaal zijn, dat er minder ruimte is voor analoog.

dre73

De werkfrequenties zijn hoger geworden,waardoor oudere kabels/pluggen,versterkers niet niet genoeg meer afschermen.
Tenminste dat had ik begrepen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

stevefilmfreak54

volgens monteur van Ziggo als je in je directe omgeving een mobiele telefoon mast heeft hangen, dan heeft dat ook invloed op je signaal, schijnt dat de frequenties soms invloed op elkaar hebben.

hij moest mijn WCD wisselen omdat hij niet beschermt was tegen straling van zogenoemde mast :crazy: :crazy:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

MechanicalAnimal

yup, is goed mogelijk......tis druk in de lucht met allerlei signalen.

ik heb mijn coax onder het huis vervangen omdat ie gaar was, meteen maar een afgeschermde kabel (tegen 4G interferentie) gekozen. Was namelijk maar een kleine meerprijs.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

stevefilmfreak54

Quote from: MechanicalAnimal on July 28, 2015, 12:36:54
yup, is goed mogelijk......tis druk in de lucht met allerlei signalen.

ik heb mijn coax onder het huis vervangen omdat ie gaar was, meteen maar een afgeschermde kabel (tegen 4G interferentie) gekozen. Was namelijk maar een kleine meerprijs.

Kijk daar gaat het om, Ziggo had al lang kunnen zeggen of vragen zijn alle WCD beschermd tegen 4G interferentie ze zijn lang genoeg in de lucht, nee hoor komt een monteur langs en hij ziet een antenne aan het dak en vraagt aan mij of mijn WCD zijn beschermd, hoe moet ik dat in gods naam weten!!
En, al die kleine meerprijzen die tellen langzaam allemaal op, antenne wordt zonder jou te vragen op het dak of ergens vlakbij en ineens heb jij last van, die mobiele bedrijven en/of kabelmaatschappijen die vertelt jou niets en vervangt ook jou kabels niet.
Het is wel vreemd als jij problemen met t.v / internet / telefoon het eerst dat wordt gevraagd is "heb je je kabels al gecheckt" de monteur die vroeg het gelijk aan mij vorige week en toen heb ik gezegd alles is van Hirschmann dozen heb ik nog!!
Toen bleek dat de bekabeling binnenin de WCD waren niet op en top en daar heb ik niet aangezeten, dat is van 2011 toen waren deze flats waar ik woon opgeleverd. Dus niet alles is de schuld van de klant, toch? 
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

TopGun2010

Wat is wcd en over welke draden hebben we het? Ik probeer bij mijzelf het probleem ook te analyseren. Dank.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Rusher

WCD = wandcontactdoos

TopGun2010

Dank! Maar hoe kan je dan de draden in deze wcd verbeteren? Moet er dan een nieuwe kabel vanaf de straatkast worden getrokken?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Rusher

Hoewel ik meer artefacts heb nu UPC is samengegaan met Ziggo, haal ik met mijn oude coax kabel, dat onder het huis uit 1982 ligt, vaak genoeg 120mb, precies het abonnemet waarvoor ik betaal aan Ziggo.
De coax vervangen tot de WCD is in mijn opinie niet nodig. Wel zou ik vanaf dat punt goed materiaal gebruiken en zoveel als mogelijk bedraad internet via Cat6 FTP toepassen en een afgeschermde coaxkabel voor de TV gebruiken.

Rusher

#87
Quote from: MechanicalAnimal on July 28, 2015, 12:36:54
ik heb mijn coax onder het huis vervangen omdat ie gaar was, meteen maar een afgeschermde kabel (tegen 4G interferentie) gekozen. Was namelijk maar een kleine meerprijs.
Dat is uiteraard slim, maar is bij mij nog niet nodig. Deze reactie toegevoegd vanwege mijn vorige bericht.

stevefilmfreak54

Quote from: TopGun2010 on July 28, 2015, 20:48:09
Dank! Maar hoe kan je dan de draden in deze wcd verbeteren? Moet er dan een nieuwe kabel vanaf de straatkast worden getrokken?

de groene coax kabel topgun
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Raphie

#89
De grondkabel van UPC is eigenlijk nooit het probleem. Het is altijd de bouwmarkt coax en connectors in huis. Wifi, GSM, DECT. Etc allemaal inteferentie die gemakkelijk blokjes veroorzaken.
DECT telefoon? Niet dichter dan 3m bij je kabel. Mast op je dak heb je sowieso een probleem, draag geen alu hoedje, maar zou nooit onder zo'n zender willen wonen, heb je over 10 jaar een tumor in je kop. Zou voor mij reden zijn om te verhuizen.
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Quote from: Raphie on July 29, 2015, 07:00:43

Mast op je dak heb je sowieso een probleem, draag geen alu hoedje, maar zou nooit onder zo'n zender willen wonen, heb je over 10 jaar een tumor in je kop. Zou voor mij reden zijn om te verhuizen.


zucht...
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Rusher


Rusher

Net als met roken en de miljardenclaims richting de sigarettenfabrikanten, zal het mij niets verbazen als we binnen enkele decennia claims gaan neerleggen bij de fabrikanten van telefoons en communicatie providers... omdat kanker (oa tumor in het hoofd) wel erg hoog is in de rijke landen.

Rusher

Helaas hebben we het soms niet in de hand waar we wonen of wat er om ons heen wordt gebouwd, zoals het plaatsen van die data-masten.

Henrie

Quote from: Raphie on July 29, 2015, 07:00:43
De grondkabel van UPC is eigenlijk nooit het probleem. Het is altijd de bouwmarkt coax en connectors in huis. Wifi, GSM, DECT. Etc allemaal inteferentie die gemakkelijk blokjes veroorzaken.
DECT telefoon? Niet dichter dan 3m bij je kabel. Mast op je dak heb je sowieso een probleem, draag geen alu hoedje, maar zou nooit onder zo'n zender willen wonen, heb je over 10 jaar een tumor in je kop. Zou voor mij reden zijn om te verhuizen.
Een zendmast straalt niet bolvormig af. Alleen recht voor (en vlakbij) een zender zal je een erg hoge straling meten. Eronder niet. Niet veel anders dan elders in de woonwijk in ieder geval...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

MechanicalAnimal

gloeiendegloeiende.....

gistermiddag en avond al de hele tijd uitvallend internet........TVkanalen waar meer dan de helft het niet van doet......etcetera.

muts van de helldesk aan de lijn met het standaardriedeltje......kabeltjes los, vast, stroom eraf en derop...bladiblaaaa....

ik nog vragen.....heb je geen wijkstoring??? Nee, vast niet, dan zou ik dat wel weten.

krijgt ze het spul niet bij me aan de praat dus maar een afspraak voor een monteur....wordt ik 2 uur later teruggebeld......"ja hallo met Ziggo.....u heeft een wijkstoring, we komen vrijdagochtend de boel fiksen. Ik zag dat u al een monteur had staan voor woensdag maar die komt dan te vervallen"

Toch maar eens KPN bellen wat glasvezel bij hun kost.  ;)

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Dday

Dan heb je zelfs met KPN. Ervaring leert dat zij niet veel beter zijn. :D

MechanicalAnimal

True that..... i know  :nopompom:

komt wel nog bij dat de kabelarij hier nou niet bepaald toegankelijk is en het spul hier achter een luikje in een schacht hangt (kabels, afvoeren, leidingen etc).

Sluit ik de boel aan op de glasvezel van KPN dan maak ik gebruik van een net geïnstalleerd geheel.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Siddartha

Tweede avond achter elkaar al Major verstoring. Volgens  ziggo een ddos aanval... Wel behoorlijk irritant. T gaat er zeg maar niet echt op vooruit
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dday

Geen last van gebruik de DNS servers van hen niet. Verbinding is hier stabiel.