Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

gast2018

Quote from: flakkees on November 28, 2017, 11:20:45
zitten er hier nog steeds mensen bij ziggo   :laugh: :laugh: :laugh:

Ja we moeten wel anders internet op 10 kb. Geen glasvezel hier.

stevefilmfreak54

steeds bij Ziggo...............is er al beter dan?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Multimediaknaller

Zit er bij vanaf dag 1, toen droeg het nog de naam Ed Hoom  :pompom:

Ja Ed kon er wat van  :sigh:

Staaled

#304
Bedraad 400 plus, Wifi via de connectbox 40.
Eigen router tegen de 200.

Echt een misser is dat de connectbox geen schema voor draadloos heeft.

Wel een tevreden klant.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Multimediaknaller

Draadloos via een Ziggo Router en Apple time capsule  :)


HereIsTom

Quote from: stevefilmfreak54 on November 28, 2017, 17:25:00
steeds bij Ziggo...............is er al beter dan?

Ja hoor, T-Mobile glasvezel 500 up en 500 down!  :clapping:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Exxar

Bij mijn vriendin een vreemd probleem. Vorige week verhuisd en dat aan Ziggo doorgegeven. Het woord verhuis hebben ze kennelijk niet goed begrepen, dus na 1 dag "verhuisd" te zijn, hebben ze het abonnement gestopt.

Vriendelijk persoon aan de lijn gehad die zich 100 keer excuseerde en bood ons een nieuwe modem, nieuwe tv box en 50% korting gedurende 6 maand.

De modem bleek hetzelfde te zijn als de "oude", de settopbox is nu van Humax (was Samsung), en die geeft problemen. Digitale tv zelf is geen probleem, het on demand gebeuren wel, want daarvoor heeft de Humax internet nodig, en wifi dongle krijg ik met geen stokken verbonden met de Cisco modem. En het probleem ligt aan de IP range. De modem doet z'n ding op 192.168.178.XXX, de Humax dongle zit in 212.xxx.xxx.xx

Suggesties zijn altijd welkom.

devil

De modem restten wilt ook wel eens helpen,
Of de humax verbinden via utp
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Sjaak_Banaan

Quote from: Exxar on February  2, 2018, 17:18:55
Bij mijn vriendin een vreemd probleem. Vorige week verhuisd en dat aan Ziggo doorgegeven. Het woord verhuis hebben ze kennelijk niet goed begrepen, dus na 1 dag "verhuisd" te zijn, hebben ze het abonnement gestopt.

Vriendelijk persoon aan de lijn gehad die zich 100 keer excuseerde en bood ons een nieuwe modem, nieuwe tv box en 50% korting gedurende 6 maand.

De modem bleek hetzelfde te zijn als de "oude", de settopbox is nu van Humax (was Samsung), en die geeft problemen. Digitale tv zelf is geen probleem, het on demand gebeuren wel, want daarvoor heeft de Humax internet nodig, en wifi dongle krijg ik met geen stokken verbonden met de Cisco modem. En het probleem ligt aan de IP range. De modem doet z'n ding op 192.168.178.XXX, de Humax dongle zit in 212.xxx.xxx.xx

Suggesties zijn altijd welkom.

Je kan in het setup van Humax -> Netwerk zelf een ip-adres instellen als je voor 'handmatig' kiest, dan zet je het adres gewoon in de zelfde range en zet je er een vast ip-adres in.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Exxar

Dat werkte alleen bij LAN verbinding, niet bij WiFi.
Maar nadat de Humax gewoon een weekje gebruikt is voor tv kijken, was het opeens wel mogelijk om verbinding te maken met het WiFi netwerk. Geen idee wat er veranderd is, maar nu werkt het dus normaal.

MechanicalAnimal

zo, inmidels kijken wij al maanden geen TV meer. De box heb ik al van de stroom gehaald vanwege het irritante geluid.

om te kijken of wij echt zonder TVzenders kunnen heb ik bij UPC mijn abo gewijzigd naar het meest minimale. De contactpersoon snapte al dat ik eigenlijk richting internet-only aan het bewegen was dus ik heb een nieuw jaar abo afgesloten voor alles (internet, tv en telefoon) zodat ik de eerste 6 maanden korting kreeg. Op die manier bespaar ik flink maar houd de mogelijkheid de TVbox aan te sluiten mochten we dat willen.

De box staat echter al sinds begin december nog in de doos in de kast  :D ik mis er niks aan.

dus ik kan rustig eens gaan kijken wat voor mij straks de beste oplossing is. In ons blok heb ik meerdere buren die op de glasvezel van KPN zitten en erg tevreden zijn.
Over het internet heb ik overigens bij Ziggo weinig tot niks te klagen dus als dat goedkoper blijft dan ga blijf ik net zo makkelijk.

Heerlijk zo zonder TV, 99% vind ik pure bagger en als er al een leuke film is krijg je 5 x reclame, ik zeg dikke doei en hallo Netflix en Youtube  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Witalik

Ik gooide dit ook eens op gister avond. Vriendin heeft Videoland besteld om te testen. Hier kan je de meeste series (ook nederlands) zonder reclame kijken.

Eigenlijk is de rest dat we tv kijken alleen als achtergrond, en als die kleine hier rond huppeld.  Dus ook steeds minder.  Betaal nu ook Telefoon voor kat ze *** .
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Siddartha

Wij kijken vrij veel via tv gemist, bijna niets live, bevalt prima!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Vhond

Weer eens zo'n avond dat HD kanalen die normaal beschikbaar zijn 'zender gecodeerd' melding geeft..


Fijn Ziggo, betaal ik dan voor...

papaleo

Mijn internet was de laatste maanden een crime...,om de haverklap was mijn verbinding verbroken en ging het modem/router uit zich zelf een reset doen.
Had ook vaak last van blokken in het beeld en dan voornamelijk s'avonds bij de zender van SBS6.

Nu vele Maanden en 4 monteurs verder had de laatste monteur toch voor de zekerheid weer mijn thuis situatie getest en deze wederom goed bevonden....Had voor mezelf in het modem de internet verbindings log uitgelezen en zag daar heel vaak het woord 'Critical T3 en T4' voorbijkomen had daar verschillende screenshots van gemaakt en deze aan hem laten zien.
bij het observeren van mijn bevindingen in de screenshots en het meten van het Ziggo ingangs-punt kwam hij tot de conclussie dat het waarschijnlijk toch aan de grondkabel lag... wat ik al meerdere keren geopperd had.
Hij heeft een andere afdeling van Ziggo ingeschakeld deze is vanochtend geweest en had het probleem binnen 15 minuten bij de horens gevat...
In de verdelerkast welke verderop in de straat stond was er door duistere redenen aan mijn ziggo kabel een kort (30cm zwart)verlengkabeltje geprikt (zie foto),dit kabeltje was volgens deze monteur een heel oud en onbeschermd kabeltje die niet meer bestand was tegen de huidige instraling van bv 4G...
Dit Kabeltje heeft hij er tussen uit gehaald en tot nu toe (vingers crossed) is mijn interenet stabiel en veel sneller....,maar ook SBS6 is nu 'blok' vrij  :worship:

Ik juich nog niet te vroeg...,na vanavond weet ik het pas zeker of dat mijn internet en sbs6 stabiel en storings vrij is gebleven...

Ik vraag mij wel af waarom en hoe is dit kabeltje in mijn keten terecht gekomen,en waarom heeft dit nu maanden moeten duren om het op te lossen.





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

#316
Klinkt als een BuSpu  :clapping:

Voor alle Ziggo gebruikers, ik kan jullie aanraden Stingray the checken!
Gratis streamen voor ZIGGO klanten in 320kbps met iphone app en chromecast ondersteuning.
ZIGGO's best bewaarde geheim!

https://music.stingray.com
JBL PRX Power!

pameijer

Quote from: Raphie on February 26, 2018, 15:08:37
Klinkt als een BuSpu  :clapping:

Voor alle Ziggo gebruikers, ik kan jullie aanraden Stingray the checken!
Gratis streamen voor ZIGGO klanten in 320kbps met iphone app en chromecast ondersteuning.
ZIGGO's best bewaarde geheim!

https://music.stingray.com

Hey, tof! Goeie tip. Vraagje: hoe log je in bij Stingray, maak je een nieuw account aan of log je in met je Ziggo credentials? Ik vraag me nl af hoe Stingray weet dat ik een Ziggo klant ben, tenzij je alleen kan streamen op je wifi van Ziggo.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

Quote from: pameijer on February 26, 2018, 15:18:01
Hey, tof! Goeie tip. Vraagje: hoe log je in bij Stingray, maak je een nieuw account aan of log je in met je Ziggo credentials? Ik vraag me nl af hoe Stingray weet dat ik een Ziggo klant ben, tenzij je alleen kan streamen op je wifi van Ziggo.
Wijst zich allemaal vanzelf, je moet je TV aanzetten op een stingray channel en even je telefoon er voor houden dan authenticeert die.
JBL PRX Power!

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

pameijer

Quote from: Raphie on February 26, 2018, 15:24:53
Wijst zich allemaal vanzelf, je moet je TV aanzetten op een stingray channel en even je telefoon er voor houden dan authenticeert die.

Okay, thanks. Het wijst zich idd vanzelf als je bovenstaande weet  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sjaak_Banaan

Quote from: Vhond on February 16, 2018, 19:52:56
Weer eens zo'n avond dat HD kanalen die normaal beschikbaar zijn 'zender gecodeerd' melding geeft..


Fijn Ziggo, betaal ik dan voor...

Krijg dat ook nog steeds, minstens 1x per week, soms zelfs dagelijks. TV uitzetten en weer aan lost het tijdelijk op... kanaal wisselen soms ook. Zeer irritant! Toevallig ook een Sony tv met Ci+ module?
Ziggo zegt dat beide Ci+ modules stuk zijn, dat lijkt me sterk... je mag ze opsturen en nieuwe modules huren voor 2 euro per maand.  :crazy:

Quote from: Raphie on February 26, 2018, 15:08:37
Klinkt als een BuSpu  :clapping:

Voor alle Ziggo gebruikers, ik kan jullie aanraden Stingray the checken!
Gratis streamen voor ZIGGO klanten in 320kbps met iphone app en chromecast ondersteuning.
ZIGGO's best bewaarde geheim!

https://music.stingray.com

Stingray is inderdaad best leuk, wij hebben altijd kanel 800nogwat erop staan met de Rock Anthems.  :headbanging:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Raphie

De gratis streaming service is nog veel leuker dan de radio kanalen via de ziggo tuner.  :worship:
JBL PRX Power!

_ MarcelloW _

Volgens mij werkt Stingray ook met sonos (en de gratis app op je telefoon)

Ga ik vanmiddag eens testen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

TopGun2010

Ziggo moet netwerk openstellen, goed nieuws! Kunnen de prijzen eindelijk naar beneden
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...