Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Gelukkig is dat exact hetzelfde als internetgedrag [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Henrie

Quote from: Siddartha on August 24, 2015, 23:16:48
Gelukkig is dat exact hetzelfde als internetgedrag [emoji1]
Nou, ga je gang dan maar... ::)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

MechanicalAnimal

Gisteravond liep me internet weer voor geen meter zeg.....zaten te Netflixxen en hij bleef maar onderbreken om opnieuw te laden, what the fuck zeg.  :nopompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Dday

Zelfde hier laatst ook gehad. Bleek het probleem in de (eigen) router te zitten. Kabel rechtstreeks in de modem. Zonder router no Problem. Bleek dat er illegale zender ergens was waar meer mensen last van hadden die signaal verstoorde. Deze is nu weg en draait weer als van ouds.

KillerbeeNL

gisteren hebben ze onderhoud gepleegd in onze straat.

vandaag maar eens getest en ik ben nog nooit zo hoog uitgekomen tijdens een test via wifi test op 2.4 ghz en 5.0 ghz



Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

JBL PRX Power!

Kerkhoffd

Bij een 120Gbit abonnement?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

KillerbeeNL

#132
Dit is inderdaad een 120mbit abbo.

De test is via de Samsung S5+ met een TP-link Archer C7 ac-router en het UPC/Ziggo modem in Bridge modus.

Deze snelheid heb ik nog nooit via wifi gehaald en alleen met utp ooit als test een strakke 120mbit gehaald.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kerkhoffd

Wow! Netjes hoor. Kom hier niet verder dan 90Mbit met een 120Mbit abonnement. Misschien ook maar eens een mijn router  vervangen door een AC router.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

KillerbeeNL

#134
Quote from: Kerkhoffd on August 25, 2015, 16:55:52
Wow! Netjes hoor. Kom hier niet verder dan 90Mbit met een 120Mbit abonnement. Misschien ook maar eens een mijn router  vervangen door een AC router.

Als dit dan een N router is dan mag jij ook flink in de handjes wrijven ;D

Ik had eerder een Sitcom router met een hele nette ontvangst tot aan de zolder met een Wifi printer maar als ik dan via usenet iets binnen haalde kreeg ik altijd de vraag of ik iets aan het downloaden was.

Deze nieuwe router kan meerdere wifi verbindingen tegelijk aan zonder in te storten O0
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

MechanicalAnimal

#135
Nou, moesten stroom naar de tuin trekken dus meteen maar ff cat6 SFTP van router naar TV.

Netflix lijkt wel iets sneller te laden en ik krijg de indruk dat het beeld ietsjepietsje beter is dan over de wifi.

Maar heel zeker ben ik niet van dat laatste om eerlijk te zeggen, kan placebo effect zijn.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kerkhoffd

Quote from: KillerbeeNL on August 25, 2015, 19:04:27
Als dit dan een N router is dan mag jij ook flink in de handjes wrijven ;D

Ik had eerder een Sitcom router met een hele nette ontvangst tot aan de zolder met een Wifi printer maar als ik dan via usenet iets binnen haalde kreeg ik altijd de vraag of ik iets aan het downloaden was.

Deze nieuwe router kan meerdere wifi verbindingen tegelijk aan zonder in te storten O0

Yep, Apple Time Capsule tweede generatie. Jaar of vijf oud nu.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

MechanicalAnimal

Quote from: KillerbeeNL on August 25, 2015, 16:47:51
Dit is inderdaad een 120mbit abbo.

De test is via de Samsung S5+ met een TP-link Archer C7 ac-router en het UPC/Ziggo modem in Bridge modus.

Deze heb ik nog nooit via wifi gehaald en alleen met utp ooit als test een strakke 120mbit gehaald.

sodeju...wat een snelheid  :pompom:

DIe router....is dat deze? : http://tweakers.net/pricewatch/332369/tp-link-archer-c7.html

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

KillerbeeNL

#138
Quote from: MechanicalAnimal on August 26, 2015, 07:44:23
sodeju...wat een snelheid  :pompom:

DIe router....is dat deze? : http://tweakers.net/pricewatch/332369/tp-link-archer-c7.html

yep ;)

Het enige wat ik aan de configuratie heb veranderd was een tip die ik op het www vond ivm stabiliteit en dat is de instelling waarbij je de up en download snelheid "afknijpt" op de snelheid van je abonnement.

tabblad "bandwidth control settings"

bovenste setting is de opload snelheid




Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

MechanicalAnimal

okay, ik heb namelijk een Linksys E2000 en een 120mbps abo bij UPC/Ziggo.


deze heb ik : http://tweakers.net/pricewatch/267831/linksys-e2000/specificaties/

maar daar haal ik bij lange na die snelheid van jou niet mee.

of ligt dat aan de beperkingen van mijn laptop en andere wifi-devices dan?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

KillerbeeNL

Quote from: MechanicalAnimal on August 26, 2015, 08:41:31
okay, ik heb namelijk een Linksys E2000 en een 120mbps abo bij UPC/Ziggo.


deze heb ik : http://tweakers.net/pricewatch/267831/linksys-e2000/specificaties/

maar daar haal ik bij lange na die snelheid van jou niet mee.

of ligt dat aan de beperkingen van mijn laptop en andere wifi-devices dan?

Dat is een N router , en de beperkingen van de laptop met een N wifi kaartje of minder (54g) is dan ook de bottleneck.

Mijn Samsung S5 heeft ook AC wifi snelheid en de test is genomen met zo,n 6 meter afstand van de router
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

modde239

#141
Ik haal gelukkig dezelfde snelheden als Killerbee met een Asus router...... :headbanging:

flakkees

hier is de knoop door , goodbye ziggo ////////////// hello telfort
17-9 moet alles rond zijn
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

KillerbeeNL

Quote from: flakkees on August 26, 2015, 17:47:22
hier is de knoop door , goodbye ziggo ////////////// hello telfort
17-9 moet alles rond zijn

Wat heeft jouw de streep overgehaald?

Een kennis heeft ook de stap gemaakt naar een andere provider maar het tv beeld is HD maar daar heb je ook alles mee gezegd......groene soep voetbalvelden en plastic gezichten,  en nee alle beeldverbeteraars staan uit.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

flakkees

Quote from: KillerbeeNL on August 26, 2015, 18:16:37
Wat heeft jouw de streep overgehaald?

Een kennis heeft ook de stap gemaakt naar een andere provider maar het tv beeld is HD maar daar heb je ook alles mee gezegd......groene soep voetbalvelden en plastic gezichten,  en nee alle beeldverbeteraars staan uit.

wat heeft mij over de streep gehaald ?
ik heb nu
-zelden wifi
-storende zenders
-haperende lan
-zeer slecht telefonisch contact

wat heb je nog meer nodig ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Raphie

Nou, succes dan maar, LAN en WIFI zijn toch echt je eigen verantwoordelijkheid, daar gaat je provider niks in veranderen. Alle kpn glas verbindingen zijn best nog wel traag, digitale TV is ook minder dan op de kabel en Ziggo heeft toch wel de meest capabele/betrokken helpdesk in providerland.
Ik wens je sterkte. Bij mij komt er nooit meer een KPN product in.


Quote from: flakkees on August 27, 2015, 06:18:55
wat heeft mij over de streep gehaald ?
ik heb nu
-zelden wifi
-storende zenders
-haperende lan
-zeer slecht telefonisch contact

wat heb je nog meer nodig ?
JBL PRX Power!

MechanicalAnimal

#146
Quote from: Raphie on August 27, 2015, 07:25:05
Nou, succes dan maar, LAN en WIFI zijn toch echt je eigen verantwoordelijkheid, daar gaat je provider niks in veranderen.

dat is niet helemaal juist als je het geleverde wifi-modem gebruikt van je provider.

Quote from: Raphie on August 27, 2015, 07:25:05
Ziggo heeft toch wel de meest capabele/betrokken helpdesk in providerland.

Ik ben van UPC naar Ziggo gegaan door de overname maar de helpdesk van UPC is/was vele malen beter in mijn beleving.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

flakkees

ik heb op hun advies voor €80 alle kabels binnen in huis vervangen omdat het probleem bij mij thuis zou liggen . geen verschil
8 jaar upc , nooit problemen 1 jaar ziggo............
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

KillerbeeNL

#148
Quote from: flakkees on August 27, 2015, 06:18:55
wat heeft mij over de streep gehaald ?
ik heb nu
-zelden wifi
-storende zenders
-haperende lan
-zeer slecht telefonisch contact

wat heb je nog meer nodig ?

Er is al een monteur geweest en het modem in de meterkast is ook al vervangen?

bovenstaande (behalve storende tv zenders) punten hebben allemaal met een slecht modem te maken en misshien ook wel een coax contactdoos of bekabeling naar de tv (storing 3G of 4G netwerk)

misschien een open deur die ik open trap en heb je er alles al aan gedaan.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

flakkees

alles gedaan
over naar horizon 2 x nieuw modem en intern alle coax vernieuwt en een nieuwe wantcontact aansluiting van ziggo gehad en alle splitters er van tussen en het blijft voor €72 per maand gewoon pet

erg jammer want het ging gewoon 8 jaar prima met upc
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx