Fijn he Ziggo.

Started by Marco66, April 22, 2015, 09:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Kennelijk kun je een andere dns gebruiken inderdaad. Moet je dan in je router aanpassen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rusher

Google dns 8.8.4.4 en/of 8.8.8.8 gebruiken.

E-mail is wel een probleem. Ik kan al vanaf 21:30 geen mail meer ontvangen/versturen.

Dday

Quote from: Siddartha on August 19, 2015, 23:14:47
Kennelijk kun je een andere dns gebruiken inderdaad. Moet je dan in je router aanpassen?
Bij mij staat dit standaard in de router, zodat alle apparaten dit overnemen die verbonden zijn.


Gebruik geen Ziggo of UPC mail, maar mail via eigen domeinen gaat goed hier.

Siddartha

Als ik de router opnieuw aanzet dat blijft ie in loop rebooten. Kan dus niets meer
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

Quote from: Siddartha on August 19, 2015, 23:20:56
Als ik de router opnieuw aanzet dat blijft ie in loop rebooten. Kan dus niets meer
dat heeft dan weer niks met ziggo van doen
JBL PRX Power!

advr

Nergens last van gehad...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Al 2 avonden last....was gelukkig een filmpje aan het kijken.

Siddartha


Quote from: Raphie on August 20, 2015, 07:21:57
dat heeft dan weer niks met ziggo van doen
bedoelde modem
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hdnoob

Quote from: Siddartha on August 19, 2015, 23:20:56
Als ik de router opnieuw aanzet dat blijft ie in loop rebooten. Kan dus niets meer

Had ik ook gisteren.

br@m

Quote from: Rusher on August 19, 2015, 23:16:32
Google dns 8.8.4.4 en/of 8.8.8.8 gebruiken.

Je kan elke dns server gebruiken die je wilt. Die van Google, of OpenDNS, of die van XS4ALL, of die van je werk (als je baas een eigen dns heeft staan) of wat dan ook.

Heb na twee avonden problemen nu ook maar een andere dns ingesteld. Ziggo geeft aan dat ze niet kunnen uitsluiten dat er nog meer aanvallen volgen.

Ben verder niet negatief over Ziggo. Zij kunnen er ook niks aan doen dat er dingen die aan een boom hangen zijn die zo'n DDOS tegen ze opzetten. Ben over de performance van Ziggo internet over langere termijn gezien heel tevreden.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Siddartha

Ik moet zeggen dat ik ook niet direct behoefte heb om over te stappen. Ga maar eens kijken of ik ook een andere DNS in stel dan...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

TopGun2010

Hoe kun je een andere dns instellen in het modem?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Siddartha

moet je dus in je router doen...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hdnoob

Kan ook op iedere pc als je liever niets op je router wilt veranderen.

i2Paq

Quote from: Rusher on August 19, 2015, 23:16:32
Google dns 8.8.4.4 en/of 8.8.8.8 gebruiken.

Precies, of die van OpenDNS.

Quote
E-mail is wel een probleem. Ik kan al vanaf 21:30 geen mail meer ontvangen/versturen.

Vandaar dat ik een Hotmail en een Gmail account gebruik en niet (meer) dat van het vroegere Multikabel.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Siddartha

Heb de dns aangepast in de router. Weet niet of er nog issues waren vanavond, heb in ieder geval geen last gehad... Wel trager internet
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

denoontje

Gaat nog steeds goed hier

RZeemering

hier ging het vroeg in de avond wel weer de mist in.
Nu via de google DNS... lijkt nog sneller te gaan ook :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

advr

#118
De Google dns heb ik al jaren ingesteld als 2e dns server...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

LightStar

Quote from: advr on August 21, 2015, 12:52:09
De Google dns heb ik al jaren ingesteld als 2e dns server...

Dat is nou net de gene die ik niet zou gebruiken, als je google een beetje kent zou je moeten weten dat die echt alles van je opslaan..., ik zou zelf eerder de dns servers van OpenDNS pakken.
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

advr

#120
Dat snap ik maar ze weten toch alles al.

Je bent naïef je denken dat als je OpenDNS ze niets van jou weten?

Vergeet dat maar. Alles is van ook van jou bekend. [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Siddartha

Wat heb je te verbergen dan is de vraag die bij mij rijst? [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

LightStar

Quote from: advr on August 23, 2015, 12:40:19
Dat snap ik maar ze weten toch alles al.

Je bent naïef je denken dat als je OpenDNS ze niets van jou weten?

Vergeet dat maar. Alles is van ook van jou bekend. [emoji41]

Dat zeg ik niet ik zou alleen zelf eerder voor opendns gaan dan google, zelf heb ik geen alternatieve dns servers ingesteld, ziggo zakelijk bleef gewoon werken tijdens de storingen.
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

advr

Het was ook meer algemeen bedoeld niet rechtstreeks naar jou. [emoji6]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Henrie

#124
Quote from: Siddartha on August 23, 2015, 13:01:54
Wat heb je te verbergen dan is de vraag die bij mij rijst? [emoji6]
Als je dat moet vragen, dan heb je kennelijk zelf niks te verbergen. In dat geval vind je het vast niet erg om hier even je BSN, PIN-code, rekeningnummer, paspoortnummer en je inloggegevens van je e-mail, internetbankieren, enz. te posten? ::)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C