Passende versterker bij Kef LS50

Started by wvanlieshout, April 20, 2015, 15:30:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wvanlieshout

Hey,

Ik zit er aan te denken om een setje LS50's van KEF aan te schaffen.

Nu heb ik deze reeds beluisterd in een winkel met daaraan gekoppeld een QUAD Vena versterker. Dit gaf een mooi geluid met zeker diepgang.

Ik ben benieuwd wat jullie me aan zouden raden qua combinatie, zodat ik ook daar eens naar kan luisteren.

zappa

Onlangs gehoord op een Devialet 120 met Sam voor de Ls50, was heel erg mooi.

Thanatos

Ik heb met een ASR Emitter II HD gespeeld op de LS50's. Mooie combi.. maar zo zwaar hoeft de versterker niet te zijn. Wel goed stabiel.

Mooie Bryston BP60 of model hoger zou denk ik ook een mooie combi zijn.

wvanlieshout

Beide versterkers hierboven zijn aardig aan de prijs. Zocht eigelijk iets tussen de 500-800 Euro.
Moet ik hoger gaan zitten bij deze boxen?

erik s.

Als je een 2de hands versterker koopt, kun je met dat budget een fraai exemplaar kopen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rowdy

In HVT van september 2014 stond een artikel over de Kef LS50 aangesloten op een Exposure 2010S2.

Kazan Coll

Ik heb vandaag de Kef LS50 ook geluisterd met de Quad Vena. Dat klonk absoluut niet verkeerd. Ik had de LS50 eigenlijk afgeschreven omdat ik het hoog te nadrukkelijk aanwezig vond voor mijn oren. Maar de verkoper zei dat ik hem absoluut nog eens moest luisteren met een andere versterker: de quad vena (net als de topic starter). Ik moet zeggen dat klonk zeer aangenaam, een enorme reductie van het hoog zelfs mijn zoontje van 11 vond het verschil spectaculair. Ik ga nog een keer terug om uitgebreid te luisteren en te vergelijken met de sonus faber venere. Ik denkt dat het een goede combinatie is maar ik moet er wel bij zeggen dat de wijde soundstage wel een beetje inklapt (nou ja dat klinkt negatief: het wordt wat minder). Ik hoop dat je inmiddels al een versterker hebt gevonden, zo niet dan zou ik deze zeker aanraden tenzij je van een helder open geluid houdt.
Primare I25 (stereo versterker), Cambridge CXN v2 (dac/streamer), Naim CD5si (cd speler), Nad T758 v3 (surround versterker), Pioneer UDP-LX500 (4k blu ray speler), Sony 55 inch 4K (TV), BK XXLS 400FF (subwoofer), Audio Physic Classic 10 (voor speakers),  XTZ Spirit 2 (achter speakers). Innuos ZENmini MK3 (ripper/streamer), Tellurium q black 2 speaker / signaal kabels. Alle stroom bekabeling / stekkerblokken: Supra.
Headfi: Violectric V200, Quad Era-1, Sennheiser HD650

Kazan Coll

Oh ja vergeten te melden, er stond een exposure versterker op toen ik begon met luisteren. Deze vond ik dus een stuk minder klinken vergeleken met de quad vena.
Primare I25 (stereo versterker), Cambridge CXN v2 (dac/streamer), Naim CD5si (cd speler), Nad T758 v3 (surround versterker), Pioneer UDP-LX500 (4k blu ray speler), Sony 55 inch 4K (TV), BK XXLS 400FF (subwoofer), Audio Physic Classic 10 (voor speakers),  XTZ Spirit 2 (achter speakers). Innuos ZENmini MK3 (ripper/streamer), Tellurium q black 2 speaker / signaal kabels. Alle stroom bekabeling / stekkerblokken: Supra.
Headfi: Violectric V200, Quad Era-1, Sennheiser HD650

chansig

Die Quad heb je in de desbetreffende zaak beluisterd of thuis ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

op een Lyngdorf TDAI2170 doen ze het ook erg goed !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kazan Coll

Ik heb hem in een hifi zaak beluisterd maar als ik bij de volgende luisterbeurt nog zo enthousiast ben dan ga ik hem zeker thuis proberen en waarschijnlijk kopen.
Primare I25 (stereo versterker), Cambridge CXN v2 (dac/streamer), Naim CD5si (cd speler), Nad T758 v3 (surround versterker), Pioneer UDP-LX500 (4k blu ray speler), Sony 55 inch 4K (TV), BK XXLS 400FF (subwoofer), Audio Physic Classic 10 (voor speakers),  XTZ Spirit 2 (achter speakers). Innuos ZENmini MK3 (ripper/streamer), Tellurium q black 2 speaker / signaal kabels. Alle stroom bekabeling / stekkerblokken: Supra.
Headfi: Violectric V200, Quad Era-1, Sennheiser HD650

chansig

Lijkt me inderdaad verstandig om het zo aan te pakken. Je hebt nu geen idee of de door jouw gehoorde verschillen komen door de versterker of door de andere omgeving.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kaakberg

Quote from: wvanlieshout on April 22, 2015, 23:07:49
Beide versterkers hierboven zijn aardig aan de prijs. Zocht eigelijk iets tussen de 500-800 Euro.
Moet ik hoger gaan zitten bij deze boxen?

Sony ta fe370, abacus 60-120c; als 't maar goed ontworpen is.

Christof_G

Kef geeft nu demo's met Arcam versterkers, dus dit zal ook niet verkeerd klinken.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

garmtz

Quote from: Christof_G on August  6, 2015, 12:37:15
Kef geeft nu demo's met Arcam versterkers, dus dit zal ook niet verkeerd klinken.

Daar zitten puur commerciële redenen achter...


Laan

Ik heb nog een zgan Roksan kandy K2 staan binnen je budget. Veel beter zal het niet worden, denk ik.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

fasteddie

Beste leden,

Nu de keff ls50 steeds goedkoper wordt aangeboden denk ik aan aanschaf.....de versterking gaat plaatsvinden door een Yamaha MusicCast R-N602.

Is deze versterker voldoende om de keffs te laten zingen? Heeft iemand deze speakers weleens grhoord i.c.m. Yamaha?

De Keffs mogen de i-accoustic 3010 gaan vervangen....waar ik overigens zeer tevreden mee ben, maar ik hoop dat de Keffs een verbetering zal brengen even los van de looks ::)

Hoor graag jullie mening

Dank

Tabcam

Aan het "zingen" krijgen versta ik misschien wat anders onder dan jij. Heb je een voorversterker nodig of een streamer of beide?

Qua vergelijkbaarversterkerbudget zit ik eerder aan Hypex NCore's te denken. Een categorie hoger is Audio-GD en daarboven zou ik richting Purifi gaan denken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Alle dure versterker tips: koop dan liever de actieve versie.

Check John Darko's review van de ls50 wireless.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fasteddie

De Yamaha MusicCast R-N602 is al een vast gegeven....ik wil alleen de speakers vervangen....
Maar bedankt voor de tips!

jahtari

Quote from: fasteddie on February 24, 2020, 07:20:47
De Yamaha MusicCast R-N602 is al een vast gegeven....ik wil alleen de speakers vervangen....
Maar bedankt voor de tips!
Dan wijzig ook de topictitel. Nu staat er passende versterker bij kef LS50.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Roksan

Quote from: jahtari on February 24, 2020, 09:33:42
Dan wijzig ook de topictitel. Nu staat er passende versterker bij kef LS50.

Daar gaat het hier inderdaad ook over. Sommige liften alleen maar even mee  ;) ;D
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

fasteddie

Quote from: Roksan on February 24, 2020, 11:29:05
Daar gaat het hier inderdaad ook over. Sommige liften alleen maar even mee  ;) ;D

Klopt helemaal, maar ik heb inmiddels begrepen dat de kef's nogal gevoelig zijn wat betreft de aansturing....