winISD : 2 poorten --> lengte per poort of totale lengte?

Started by GPO, April 14, 2015, 20:13:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Weet iemand of bij winISD de poortlengte bij meer dan 1 poort per poort is of het totaal?

Als ik 1 poort heb dan is bv de lengte 30 cm, maar als ik er 2 heb dan is het opeens die lengte meer dan 2 x zoveel.... beetje verdacht?

Dus is die poortlengte per poort of totaal?

Volgens deze website is het per poort --> http://www.subwoofer-builder.com/WinISD.htm

Ik gebruik de non-Pro versie (freeware).

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13


morca

Dat klopt Gj.
Bij meerdere poorten worden ze langer.
Ik heb er 3 in de mijne dat maakt de luchtsnelheid in de poort gunstiger.
Raad je aan om ong 15 m/s aan te houden .
Wat ga je bouwen als ik vragen mag ....en welke driver.


yorkie13

Ground Zero GZHW38X


GPO

Was een vraag van Jeroen die bezig is met DIY sub op basis van idd dat Ground Zero woofertje....  :clapping:

Was zelf ook wat aan het proberen met dat programma en vond dit ook wat verdacht maar blijkbaar is het normaal.

:colgate:

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Volgens mij was daar al een keer een topic over van hem,kwam me al bekend voor  ;D
Ik zou hem zo laag mogelijk tunen... 16 hz ofzo en houd de luchtsnelheid in de poort in de gaten.
Als die te hoog is ,is het gedoemd te mislukken.

Is leuk hoor beetje rekenen ik zou er een beetje mee gaan stoeien.
Toen ik er mee leerde rekenen viel het me bv op waarom SVS 3 poorten gebruikt,is erg leuk om de doen en beetje over sub,s te leren.
Houd er wel rekening mee dat een goeie kist erg groot is,word niet iedereen blij van   :)