Marantz SD555 cassette deck

Started by DSD-13, April 12, 2015, 17:12:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DSD-13

Ik heb gisteren een Marantz SD555 gekocht! met de verwachting dat het beter zal klinken dan mijn AKAI HX-2

De Marantz zag er namelijk veel complexer, duurder en moderner uit, het is immers best wel een duur merk.

Hoewel het dek wel goed klinkt (Op mijn systeem dan met maar één referentie, een AKAI) klinkt het doffer dan de AKAI, die ietwat scherp klinkt. Op een ander systeem kan de dofheid natuurlijk als warmer worden ervaren.

Misschien wilt iemand de unit ruilen? de MARANTZ is in goede conditie. Ik ben aan het zoeken naar een bandrecorder.

Maikel_audionerd

Mooi deck, die Akai !
En die CDspeler, ik heb vroegâh een type lager gehad  :inlove:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

DSD-13

#2
Ach, de Marantz ziet er beter en schoner uit, de AKAI is ook alles behalven kras-vrij. Maar dat is niet wat ik van mijn systeem eis (;

De AKAI klinkt scherper, misschien ietjes té maar ik vind dat niet erg. Ik geloof dat dit bij veel AKAI spelers zo is en het ligt aan jezelf of je dat beter vindt klinken dan de wat doffe klank (Maar misschien ook iets voller) die de Marantz uitlevert.


Wat bedoeld u met "lager type" ?

denoontje

Potverdri dat is mijn eerste cd speler volgens mij...

quattronl

#4
Die Akai ken ik nog uit de folders van vroeger. Gaaf ding! Was toen helemaal Akai-fan (toen maakten ze nog écht mooie spulletjes).
Mijn GX-52 doet het ook nog steeds dikke prima.

Als die Marantz het veld moet ruimen en hij doet het nog wel gewoon dan heb ik wel interesse. Hangt er wel een beetje vanaf waar je woont (ik vertoef in de buurt van Arnhem).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

martin778

#5
AKAI staat juist bekend om hun tapedecks / cassettedecks dus hier ben ik niet zo verbaasd dat hij beter klinkt dan een Marantz/Philips ;)

flakkees

zit je wat dichter bij Goeree Overflakkee dan wil ik de eventueel te ruimen Marantz ook wel hebben
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

mikaelpeeters


DSD-13

Misschien ruilen voor een reel to reel?

flakkees

ik weet niet of ik die heb , wat is het voor iets  ;D?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


DSD-13

Quote from: flakkees on April 14, 2015, 16:45:51
ik weet niet of ik die heb , wat is het voor iets  ;D?

In  Nederlands is het een bandrecorder.

Achiel

Heb precies dezelfde Akai gehad, was inderdaad super. Daarna overgestapt op een Sony dubbeldeck.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

LeonArdusS

Quote from: quattronl on April 12, 2015, 20:41:54
Die Akai ken ik nog uit de folders van vroeger. Gaaf ding! Was toen helemaal Akai-fan (toen maakten ze nog écht mooie spulletjes).
Mijn GX-52 doet het ook nog steeds dikke prima.

Als die Marantz het veld moet ruimen en hij doet het nog wel gewoon dan heb ik wel interesse. Hangt er wel een beetje vanaf waar je woont (ik vertoef in de buurt van Arnhem).

Dit is het kleine broertje van mijn oude deck, een GX75 die ik nooit had moeten wegdoen.
Speelde nog als nieuw...
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Maikel_audionerd

Quote from: DSD-13 on April 12, 2015, 18:57:23
Ach, de Marantz ziet er beter en schoner uit, de AKAI is ook alles behalven kras-vrij. Maar dat is niet wat ik van mijn systeem eis (;

De AKAI klinkt scherper, misschien ietjes té maar ik vind dat niet erg. Ik geloof dat dit bij veel AKAI spelers zo is en het ligt aan jezelf of je dat beter vindt klinken dan de wat doffe klank (Maar misschien ook iets voller) die de Marantz uitlevert.

Belangrijk, de AKAI heeft een veel hogere S/N verhouding dan de Marantz en minder wow/flutter.

Wat bedoeld u met "lager type" ?
::)
Oh ik bedoel een model eerder/simpeler
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

DSD-13

Quote from: morca on April 14, 2015, 17:16:05
Reel 2 reel:


Holy shit joy, wat een vette 10 inch bandrecorder.

>:D 10 inch  >:D

Toni71

#16
Wat ik me nu afvraag, is het geluid wat van deze apparaten afkomt nog wel draaglijk tegenover  het digitale spul van tegenwoordig?

Waarom zou je nog cassettebandjes draaien?

Respect voor ieder zijn hobby`s. Ik vroeg het me af.


quattronl

Ik sluit m'n cass.deck nog wel eens aan, gewoon voor de gein, en om aan m'n zoontje te laten zien (vroegah.....)
Het geluid valt me eigenlijk niks tegen (maar dat kan ook aan de superieure Akai GX-koppen liggen :D )
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

DSD-13

Quote from: Toni71 on April 15, 2015, 18:57:37
Wat ik me nu afvraag, is het geluid wat van deze apparaten afkomt nog wel draaglijk tegenover  het digitale spul van tegenwoordig?

Waarom zou je nog cassettebandjes draaien?

Respect voor ieder zijn hobby`s. Ik vroeg het me af.

Omdat 10 inch spoelen met 2 inch tape een medium is van de Duivel.

DSD-13

Hallo allemaal,


Is iemand nog geïnteresseerd in een ruil met de MARANTZ?

DSD-13

Quote from: denoontje on April 12, 2015, 20:29:03
Potverdri dat is mijn eerste cd speler volgens mij...

Goh wat leuk, het was ook de eerste CD speler van mijn vader.

Gelukkig heeft hij ook zijn Technics SL-1700MK II bewaard met een Stanton 681EEE element, een prachtige speler die nu nog steeds werkt.

Gerrit RSV Mille

Heb je de koppen van de Marantz al gesteld? Zoals netjes recht en in het goede spoor? Dat kan een wereld van verschil uitmaken hoor, de Akai staat er niet om bekend dat hij netjes het juiste spoor aanhield maar vaak net iets uit het spoor zat. Als je met de Akai opgenomen bandjes wil afspelen zul je Marantz daarop moeten afstellen.