Compacte camera / goede automaat / goede optische zoom

Started by Xander32, April 12, 2015, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Het zal dus een zgn bridge camera worden en het budget is tot zo`n €450,-
Een Nikon P610 heeft nu mijn interesse.


Ik blijf benieuwd of de kenners hier, betere alternatieven hebben, binnen het gestelde budget?


Quote from: Xander32 on May 31, 2015, 19:43:00
Na mij enigszins te hebben ingelezen, ben ik toch tot het inzicht gekomen om een wat grotere camera en een ietwat forser gewicht te accepteren. Dat geeft gewoon meer mogelijkheden.

Mij lijkt onderstaande wel "wat", graag jullie feedback.


http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/product/2525528-nikon-coolpix-p610/prijzen#specificaties
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

donaldk

Hoe is eigenlijk de A/V kwaliteit van de genoemde toestellen?

Xander32

Niemand verder?

Quote from: Xander32 on June  1, 2015, 19:02:56
Het zal dus een zgn bridge camera worden en het budget is tot zo`n €450,-
Een Nikon P610 heeft nu mijn interesse.


Ik blijf benieuwd of de kenners hier, betere alternatieven hebben, binnen het gestelde budget?




Waar staat a/v voor? Simpelweg audio en video? Indien dat het is; geen idee, maar die functies hebben voor mij ook weinig meerwaarde. Ik ben op zoek naar een fototoestel waarmee ik middels de autom. settingen tot goede foto's kan komen. Natuurfilms laat ik maar aan anderen over 8).

Quote from: donaldk on June  1, 2015, 20:28:35
Hoe is eigenlijk de A/V kwaliteit van de genoemde toestellen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

donaldk

Inderdaad die duurdere Sony compacts die deze zomer uitkomen hebben 1080P@60P volgens die aankondiging, maar hoe goed is dat, vooral binnen. Of in schemer. En dat zijn toch al zwaardere en duurdere camera's. Budget wise had MikeKiwi het toch niet zo slecht bekeken in zijn zoektochttopic met een gebruikte AVC camera denk ik, maar dan loop je toch met twee camera's en ascessories en een grote extra tas.

Kwabbernoot

Je zou nog kunnen kijken naar een Canon SX50. Daar is tegenwoordig een opvolger van dus die zou ook niet alles meer mogen kosten. Prima apparaat voor mik en schiet fotografie. En de mogelijkheid om in RAW te schieten mocht je dat interessant vinden.

Groeten...

VTEC_genieter

Als je het grote zoombereik weglaat, heb je meer keus in camera's met meer beeldkwaliteit.
Worden ze vaak ook kleiner in omvang.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Wotnix

Het "probleem" bij een grotere camera is dat je er al gauw een extra tas bij moet hebben. Ik wil geen extra tas daar ik dit lastig vind zo heb ik ondervonden.
Ik ga binnenkort zelf een camera aanschaffen. Compact, met een goede zoom en een zo groot mogelijke beeldsensor. Word een uitdaging denk ik  ;D

Een voorbeeld is de Panasonic TZ60.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

VTEC_genieter

Tot hoever is een compact?
Wat is precies een grote sensor?
En wat is een goede zoom?

Ik denk dat je verschillende antwoorden gaat krijgen [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Xander32

Vriendinlief mag dan het rugzakje dragen en ik de camera met/in tas.

Quote from: Wotnix on June  2, 2015, 16:17:12
Het "probleem" bij een grotere camera is dat je er al gauw een extra tas bij moet hebben. Ik wil geen extra tas daar ik dit lastig vind zo heb ik ondervonden.
Ik ga binnenkort zelf een camera aanschaffen. Compact, met een goede zoom en een zo groot mogelijke beeldsensor. Word een uitdaging denk ik  ;D

Een voorbeeld is de Panasonic TZ60.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VTEC_genieter

En als ze gaat shoppen, dan moet jij de tassen dragen? [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Wotnix

Quote from: VTEC_genieter on June  2, 2015, 20:01:31
Tot hoever is een compact?
Wat is precies een grote sensor?
En wat is een goede zoom?

Ik denk dat je verschillende antwoorden gaat krijgen [emoji1]

:smile:
Vandaar de uitdaging....
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Wotnix

Quote from: Xander32 on June  2, 2015, 20:13:07
Vriendinlief mag dan het rugzakje dragen en ik de camera met/in tas.

Ok,
Das ieders persoonlijke voorkeur.
Ik heb een jaar of wat geleden een Canon G3 gehad. Die paste mooi in de jaszak. Ook rende ik met eem cameratas in het rond, waarbij ik de wereld zag door de lens.

Ik vond dat soms wel een gedoe..
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Xander32

Ik koop enkel een goede camera voor de reis welke wij deze zomer gaan maken. Voor die reis is een groot zoombereik een must. Sommigen raden ook een verrekijker aan, maar met een 60x zoom op de camera is die niet nodig.

Quote from: Wotnix on June  2, 2015, 20:32:54
Ok,
Das ieders persoonlijke voorkeur.
Ik heb een jaar of wat geleden een Canon G3 gehad. Die paste mooi in de jaszak. Ook rende ik met eem cameratas in het rond, waarbij ik de wereld zag door de lens.

Ik vond dat soms wel een gedoe..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het gaat onderstaande worden.
Incl. een xtra accu, een sd kaartje en een goede tas.

Nu uitzien naar een goede prijs.


Quote from: Xander32 on May 31, 2015, 19:43:00
Na mij enigszins te hebben ingelezen, ben ik toch tot het inzicht gekomen om een wat grotere camera en een ietwat forser gewicht te accepteren. Dat geeft gewoon meer mogelijkheden.

Mij lijkt onderstaande wel "wat", graag jullie feedback.


http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/product/2525528-nikon-coolpix-p610/prijzen#specificaties
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De afgelopen weken een aantal plaatjes geschoten met de P610 in de automatische stand en dat valt in het geheel niet tegen.
Na onze reis zal ik wel een paar plaatjes posten.

Quote from: Xander32 on June  6, 2015, 15:26:41
Het gaat onderstaande worden.
Incl. een xtra accu, een sd kaartje en een goede tas.

Nu uitzien naar een goede prijs.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32





















Quote from: Xander32 on July  5, 2015, 12:11:30
De afgelopen weken een aantal plaatjes geschoten met de P610 in de automatische stand en dat valt in het geheel niet tegen.
Na onze reis zal ik wel een paar plaatjes posten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot


Xander32

Costa Rica.

Een echte aanrader voor de natuurliefhebber, al zal dat geen verrassing meer zijn/geen verrassing mogen zijn 8).

Quote from: Kwabbernoot on August  7, 2015, 11:00:13
Nice. Midden Amerika ofzo?

Groeten...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Die hebben toch hun hele land afgestemd op ecotoerisme als grootste bron van inkomsten? Daardoor waarschijnlijk wel iets (flink?) duurder dan de buurlanden maar ook veel meer beschermde natuur. En veiliger? Tenminste als ik dat goed heb onthouden. Lijkt mij wel een interessant land om eens heen te gaan.

Mooie foto's.

Groeten...

Xander32

... wij hebben er ons idd. geen enkel moment onveilig gevoeld.

De reis an sich en de excursies zijn, zeker in het hoogseizoen, redelijk prijzig.
En de prijzen in het land zelf (eten/drinken), zijn te vergelijken met die in ons eigen kikkerlandje.


Quote from: Kwabbernoot on August  7, 2015, 12:14:55
Die hebben toch hun hele land afgestemd op ecotoerisme als grootste bron van inkomsten? Daardoor waarschijnlijk wel iets (flink?) duurder dan de buurlanden maar ook veel meer beschermde natuur. En veiliger? Tenminste als ik dat goed heb onthouden. Lijkt mij wel een interessant land om eens heen te gaan.

Mooie foto's.

Groeten...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VTEC_genieter

Mooie foto's Xander!
Zien er geslaagd uit, met ook nog een redelijke kleine scherptediepte op de tele [emoji106]
Alleen, ik zou bij felle zonlicht tussen 10:30 en 14:30 uur de belichting iets lager zetten en zonodig de verzadiging in de camera iets hoger zetten voor meer kleurbehoud bij felle zonlicht.

Je camera is in te stellen, vergeet die optie niet [emoji6][emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Xander32

Quote from: VTEC_genieter on August  7, 2015, 22:43:27
Mooie foto's Xander!
Zien er geslaagd uit, met ook nog een redelijke kleine scherptediepte op de tele [emoji106]
Alleen, ik zou bij felle zonlicht tussen 10:30 en 14:30 uur de belichting iets lager zetten en zonodig de verzadiging in de camera iets hoger zetten voor meer kleurbehoud bij felle zonlicht.

Je camera is in te stellen, vergeet die optie niet [emoji6][emoji4]



Zie mijn onderstaande reactie uit het begin van dit draadje ;)




Quote from: Xander32 on May 31, 2015, 21:58:26
Dank voor jouw (uitgebreide) feedback :thumbs-up:.


Ik wil een groot zoombereik en middels een automatische stand tot goede foto's komen. Ik heb voorts geen interesse in fotografie als zijnde een hobby, ook geen zin om mij helemaal te verdiepen in alle instellingen etc.  ::)

Gewoon "richten, zoomen, afdrukken". Dat werk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

#48
Dat zijn prima platen geworden! 8)

Welke camera is het uiteindelijk geworden?

Ik zie het al, de Coolpix p610..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers