Simon & Garfunkel - Complete Studio Albums Collection (Qobuz koopje!)

Started by Huub-13, April 11, 2015, 16:13:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huub-13

Vanmiddag van Qobuz "The Complete Albums Collection" van Simon & Garfunkel gedownload.
Voor net geen 30 euro, terwijl de normale prijs boven de 60 euro ligt!
Het is één Cd, met daarop de inhoud van 7 albums.

Was op deze CD attent gemaakt door een recensie in het Duitse blad STEREO.
Die wijst vooral op de sterk verbeterde geluidskwaliteit vanwege remastering door ene Vic Anesini.

Ik moet zeggen: echt een enorme kwaliteitssprong! Ik geniet er al de hele middag van!
Vooral als je (zoals ik) slechts de oorspronkelijke LP's of de CD's uit de jaren 80 en 90 kent, is de geluidskwaliteit PRACHTIG!

Wie de Duitse recensie wil lezen kan even een PM-metje sturen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Huub-13

Toch even een nuancering van bovenstaand bericht.
Mijn enthousiasme van vanmiddag is inmiddels een eind getemperd.
De Duitsers noemen het een "Audiophiles Highlight" maar ik heb nu toch twijfels daarover.

Over de speakers klonk het vanmiddag heel mooi, maar vanavond heb ik nog een paar CD's door een elektrostatische hoofdtelefoon beluisterd en dan ben ik toch een stuk minder enthousiast.
Met name heb ik geluisterd naar "Parsley, Sage, Rosemary and Thyme".
De stemmen en de acoustische gitaar klinken heel mooi en opener dan op de originele CD.
Wat me echter opviel was dat de bas een flink stuk is weggedraaid, waardoor veel warmte in het geluid wegvalt.

"Bridge over Troubled Water" vond ik er meer op vooruit gegaan, vooral de orchestrale delen (buiten de acoustische gitaar) hebben een flinkke lift gehad.
Maar ook hier is een stuk van de warmte in het geluid weggevallen.
Het klinkt wat moderner, wat opener, maar ook wat cleaner, minder warm dus.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bensz

Heb je ook een vergelijk tov vinyl? Voor mij zou het nl een reden zijn om een platendraaiert te kopen omdat een groot gedeelte van mijn voorkeur binnen dit genre valt. Anderszijds ben ik nogal van het digitale...

garmtz

Ik vond de high-res remasters eerlijk gezegd ook niet beter dan de beste eerdere remasters. Welke dat zijn, is per album anders...:

- Bookends: de MOFI (1988)
- BOTW: de Sony Mastersound (1994)
- Parsley, Sage...: de Legacy remix uit 2001
- Sound of Silence: de Legacy remix uit 2001

Zeker niet allemaal even makkelijk om aan te komen... :-/