[UPC] Dolby Digital signaal wordt niet meer doorgegeven naar receiver

Started by klart_ljud, April 10, 2015, 16:55:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

klart_ljud

Hallo,

Sinds kort valt het me op dat Dolby Digital niet meer wordt doogesluist van mijn UPC Mediabox (Cisco HD DVR) naar mijn Marantz SR6004 receiver. Waarschijnlijk sinds de zenderaanpassing vorige week. (nederland 1 t/m x ea. nu standaard in HD op kanaal 1 t/m x). Bij de HD zenders kun je via INFO het Dolby digital signaal kiezen. Vervolgens verschenen altijd 6 boxen ipv 2 op de display van mijn receiver. Dat gebeurt nu dus niet meer. Het lampje PCM brandt

Op twee manieren ondervind ik dit
1) Marantz rechtstreeks met hdmi aagesloten op mediabox en via hdmi van marantz naar TV.
2) Marantz rechtstreeks met hdmi (voor beeld) aagesloten op mediabox en via hdmi van marantz naar TV en optisch voor het geluid van de mediabox naar de marantz.

Zowel de mediabox als de receiver heb ik al teruggezet naar fabrieksintellingen maar dit bracht geen verandering. In de mediabox vind ik geen optie het geluid anders in te stellen.

Waar kan dit aan liggen?

Sopper

Ziggo heeft dat ook een tijdje gehad.
Bleek niet aan ziggo te liggen maar aan de Nederlandse zenders (technisch) en daarom een tijd 2.0 uitgezonden.

Discovery etc. zond wel gewoon in 5.1 uit.
De moeite waard om al je kanalen op 5.1 te testen om uit te sluiten dat het aan upc/ziggo ligt?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

bmateijsen

Bij UPC moet je vaak handmatig switchen naar 5.1. Dus check je info van de zender en kijk wat hij uitzend!

klart_ljud

Gaat bij alle HD zenders op. Al gecheckt.
Handmatig switchen, ja dat klopt. Maar bied geen soelaas.