B&W tweeter kapot 603 s3

Started by xdc, March 3, 2004, 14:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xdc

Gisteren had ik bezoek en een ongelukje zit in een klein hoekje

ik heb de 603 s3 series als front , ik heb ze opgesteld zonder de stofkappen zodat ik de woofers mooi kan bekijken ..

Helaas is door een van mijn gasten de tweeter per ongeluk kapot gemaakt
het zilverenbolletje is helemaal kapot! :(:( niet ingedrukt nee , eht helemaal kapot

nu ziet dat er natuurlijk verschrikkelijk uit , maar na testen van wat audiocds hoor ik het verschil helemaal niet in geluid

Hoe kan dit ...? zijn mijn oren zo slecht ? heeft dat bolletje geen functie ?
De tweeter doet het dus nog wel , maar is zo goed als weg , er is alleen wat zilverfolie over als het ware... de bolvorm is weg , en er zit een zwart gapend gat!

Ik heb de stofkappen er maar opgezet om het niet tegen het zwarte gat aan te hoeven kijken .
binnenkort maar even langs de dealer ....

weet iemand wat een dergelijke reparatie kost ?? Dit valt ntuurlijk niet onder garantie , maar wordt wel vergoed door een WA neem ik aan ..

Mijn vraag is kan het kwaad als ik ze voorlopig niet repareer ?
Ik kan namelijk niet zonder die fronts , en wacht liever met het wegbrengen van de speakers in bv vakantie periode dat ik lang niet thuis ben
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

Vincent

Je kan het heel makkelijk zelf vervangen is echt een eitje....

Dus gewoon een nieuwe tweeter bestellen \

Grtz

Vin

BOUBOU

@Vincent

Weet jij ergens een handleiding voor het vervangen van de tweeters van DM604?

Ik heb namelijk het gevoel dat de tweeter van mijn linker speaker niet meer helemaal jofel klinkt, op bepaalde frequenties krijg ik een rare kraak door die tweeter, ook als er bijvoorbeeld bij radiozenders via de sateliet even geen signaal door komt, krijg ik een vage ruis (volgens mij normaal) via de rechter speaker, en gekraak door de linker

MvGr BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Del member

Als je een nieuwe tweeter besteld moet je oude inleveren. B&W wil de nabouwers daarmee ontmoedigen.

Bart_M

In Nederland kan je de drivers gewoon bestellen. Cinepaulis dacht eerst ook een woofer kapot te hebben, en hij kon er gewoon 2 bestellen zonder zijn oude in te leveren.

Vincent

Oei dat weet ik zo niet volgesn mij niet ze willen namelijk liever nie tdat mensen zelf gaan schroeven maar wat ik me kan herinneren is dat je de kevlar speaker er eerst uit moet halen en dan kan je als het goed is zo de tweeter derboven los klikken.. weet helaas niet hoe het axact in zijn werk gaat.

Grtz

Vincent

Bart_M

Ze deden niet moeilijk hierover. Je mocht de woofer gewoon zelf vervangen.
Maar misschien doen ze dit alleen als de garantie verlopen is.

BOUBOU

@Vincent

Hoe zit dat met de garantie bij jouw in de winkel?

Moet ik de speaker komen brengen, of komen ze het bij mij thuis nakijken?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vincent

even kijken je hebt de 604S2? toch...?

Ga het  morgen wel even navragen... misschien kunnen we het direct in de winkel verwisselen...

Grtz

Vincent

xdc

nou mijn originele vraag was eerst of dat bolletje verschil uitmaakt in het gehoor ?

ik hoor namelijk geen verschil nu er een gat in het bolletje zit , de tweeter zit er immers achter toch ?

ik draai nu overigens met een kapot bolletje .... maar hoor het niet terug in de tweeter performance... om dan een nieuwe tweeter te gaan kopen , de stofkappen ervoor , werken ook prima , als ik wat geld teveel heb komt er wel een nieuwe tweeter in
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

R

Ik zou eigenlijk niet weten of een kapotte tweeter anders klinkt. In jouw situatie geef je het antwoord zelf al. Jij hoort geen verschil, dan zijn we er toch?

BOUBOU

Echter mocht je jouw DM603 s3 later nog willen verkopen, dan krijg je er toch een stuk meer voor terug als de tweeters in goede staat verkeren.

Mits de eventuele reparatie nu nog onder de garantie valt, zou ik het toch zowiezo laten fixen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

patje

Hallo

Zelf ook tweeter stuk gehad in een B&W CC6
Heb deze laten vervangen
De tweeter zit inderdaad achter het bolletje Men kan het bolletje gewoon van de tweeter aftrekken als hij gedemonteerd is

Kreeg zelf de tweeter die stuk was niet mee (Belgie) maar heb er ook niet naar gevraagd

Bij mij was het hoog weg & bij enkel aansturen tweeter gaf deze heel stil zeer hoog uit ( groot verschil met tweeter in front speaker die ik bij test ook enkel het hoog aanstuurde )

Of de stofkap (bolletje) verschil uitmaakt in gehoor weet ik niet

Patje

xdc

ik ga het tweetertje wel latne maken
is idd beter voor de verkoop

en komt nu dan voor rekning van de WA verzekering

bedankt allen voor uw tips en info
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066