Voltage Change bij Classé Delta eindversterkers

Started by Audiofiel, April 9, 2015, 20:04:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Wie heeft er al ervaring mee? Bijvoorbeeld door een 120v US model om te zetten naar een 230v EU model?

Ik ben benieuwd of iemand het al zelf heeft gedaan of heeft laten doen en wat het dan gekost heeft.

Bij de oudere modellen is het vaak een kwestie van een paar jumpers omzetten en een varistor verwisselen door een ander model. Zie bijvoorbeeld bijgaand plaatje van een CAV-150.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audio Home Landgraaf

als ik jou was zou ik er niet zelf aan gaan knoeien de main voltage zeker als je niet weet wat je doet een foutje is zo gemaakt met als resultaat een totaal vernielde versterker en dan gaat
het zeker echt veel geld kosten een nieuwe Trafo b.v. is niet goedkoop kan ik je vertelen
laat het aan iemand over die er echt verstand van heeft of ga naar een officiële Classé dealer
door een goede monteur is het zo gedaan en het kost bijna niks en je weet dan ook zeker
dat het goed en zeker ook veilig gebeurd

chansig

Je reageert op een post van 5 jaar geleden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.