Nieuwe tour Rotterdam/Spijkenisse etc. 21 Juli

Started by J.A.F._Doorhof, April 9, 2015, 10:05:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hieronder kunt u zich inschrijven voor de nieuwe tour.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Annewiek

Rotterdam, een nieuwe Samsung UE55JU7000LXXN, moet nog even inspelen
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

Leen Prins

Graag zou ik deelnemen aan deze tour, het gaat om een UE55JS9000L 55" 9-Series Curved S-UHD TV. Woonplaats 's-Gravenzande

weust

Als Den Haag hier onder zou kunnen vallen, dan graag.
Zuid Den Haag is vanuit Rotterdam goed bereikbaar.

Heb sinds vandaag een Sony KDL-50W829B aan de muur hangen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Patriek

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  9, 2015, 10:05:47
Hieronder kunt u zich inschrijven voor de nieuwe tour.

Hallo
Indien mogelijk graag ook even langs Berkel en Rodenrijs voor een LG 55UF850V

Zijn er verder nog dingen die ik kan voorbereiden indien de afspraak doorgaat?
Wat zijn de kosten op dit moment, nog iets gewijzigd?

Mvg,
Patriek

Kees H

Ik heb een Samsung 78JS9500. Mijn vraag is welke apparatuur U gebruikt om de HDR stand van de tv te kalibreren? Ik begreep namelijk dat daar speciale apparatuur voor nodig is.

J.A.F._Doorhof

Kees we gebruiken een CC6 en als backup een spectrometer.

Kosten bedragen nog steeds 230.00.
Zal volgende week data gaan plannen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kees H

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 26, 2015, 08:53:19
Kees we gebruiken een CC6 en als backup een spectrometer.

Kosten bedragen nog steeds 230.00.
Zal volgende week data gaan plannen.

Ik had zelf al een spectro en c6 gekocht bij mijn tv om wat te hobbyen. Maar kwam er achter dat dat waarschijnlijk niet goed is. Is Uw spectro beter dan de C6? Want volgens spectracal gaat die maar tot 1000 cd/m. Ik weet niet hoe fel mijn tv gaat, maar ik las dat dat ruim 1000cd/m zou zijn. Gaat dat dan wel werken? Heeft U al een datum in gedachten? Dan kan ik zorgen dat een van mijn kinderen thuis is, maar dat moet wel op tijd geregeld worden, ik neem aan dat het geen probleem is als ik er zelf niet ben.

J.A.F._Doorhof

#9
Een C6 en spectrometer om te hobbyen ?
Goede morgen ken weinig mensen die 5000.00 uitgeven om te hobbyen ;)
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken het komt vast allemaal wel goed over het algemeen redt ik me we wel uit ;)

Met dit soort toestellen moet je voor HDR materiaal een SMPTE 2084 aanhouden en voor standaard materiaal gewoon de standaard gamma en rec709.

Daarnaast is het gewoon oppassen met de meting. Veel analyzers kunnen de nieuwe panelen niet goed lezen, vandaar dat ik oled en dit soort units een spectrometer gebruik en als laatste moet de calibraties een APL 4K generator gebruiken. En laten we die nu ook hebben ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesHolst

Ik kon niet meer onder de originele naam mijn post plaatsen. 5000 euro? Zo'n c6 kost maar 600 dollar. Spectro was een koopje tweedehands. Maar hoe zit dat met de helderheid dan? Zoals ik al zei geeft spectracal zelf aan dat de sensor niet goed is, maar dat is volgens jou wel zo? Ik heb me er wat in verdiept, maar zal niet claimen er veel van te weten. Maar wil wel dat het goed gebeurt. Krijg ik ruim van tevoren een mail met de datum? Dan kan ik dat regelen met een van de kids.

J.A.F._Doorhof

We mailen altijd minimaal 2-3 weken van te voren
De C6 is niet zo duur maar een goede spectrometer en natuurlijk calman business zijn niet bepaald goedkoop.

Helderheid is geen probleem zover ik nu kan zien met de spectrometer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesHolst

Ik zie toch af van de kalibratie. Ik ga mijn Samsung terug sturen denk ik, er is geen HDR support via HDMI alleen via USB3. Ook is er geen stand om HDR handmatig aan te zetten. De HDR modus kan dus ook niet gekalibreerd worden aldus Samsung. Ook is nog niet bekend of er een upgrade naar HDMI2.0a komt, een waarschuwing voor potentiƫle kopers. Jammer, maar schrijf me dus bij deze weer uit.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Annewiek

de route is:
Rotterdam
Spijkenisse
s'Gravenzande
Den Haag

iedereen wordt maandag even persoonlijk gebeld.

Annewiek Doorhof
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview