nieuwe drivers en app. bij immersive

Started by lex, March 3, 2004, 12:39:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lex

er staan nieuwe beta's op voor de holo's klaar op het immersive forum ;D

Groet,
lex

pietnoeck

@ Frank,

Is dit de versie die wij al getest hebben of is dit reeds een update?

J.A.F._Doorhof

Volgens mij dezelfde.
Wel vreemd trouwens, de Chromadelay bij mij is echt terug gebracht tot volledig bruikbaar.
Volgens een gebruiker daar is het niets veranderd ???

Er is nog wel een lichte chromadelay maar die is zeker niet meer storend op mijn setup, ben wel net geswitched naar de Meridian 598 trouwens, mischien dat dat nog wat uitmaakt ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Frank,

Zet je de drivers ook weer even op het forum hier.. dan weet ik dat ze door jullie getest zijn en goed bevonden. Is deze update alleen voor Holo - II of ook holo- I??

Groet bjorn

J.A.F._Doorhof

#4
http://www.immersiveinc.com/HOLO%20Files/beta%20drivers%20&%202.4d.zip

Je kunt ze op de I proberen moet volgens mij werken.
Ik draai er al een kleine 3 weken mee en tot nu toe geen gekke dingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HTH

Hoi

Hoe moet ik deze versie installeren op mijn computer?
Ik Heb versie 2,4c beta.

Hans

J.A.F._Doorhof

Hi,
Kopieer alles erover heen.
Daarna update je de drivers via het hardware beheer van Windows.

Neem de 2 holodrivers en gebruik de update drivers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lex

op pal dvd's heb ik een afname van momenten dat holo3dI de weg kwijtraakt op diagonale lijnen!

J.A.F._Doorhof

Dat kan kloppen, ze hebben de volledige engine opnieuw getuned naar wat ik begrepen heb.
Ik zie hetzelfde op de II bij voetbal wedstrijden dat gaat nu een stuk beter.

Ben benieuwd wat RuudG opvalt in zijn probleem titels.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lex

Frank,
grappig dat er meerdere zijn die nog last hebben van chroma delay
hoe check ik chroma delay?
Ik moet je zeggen dat ik niets vreemds zie aan mijn beeld....
is overigens wel via DVI.

groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je moet kijken naar afscheidingen in hoog contrast.
Neem bv een gezicht van iemand en kijk naar het gezicht en de achtergrond.

Ik had er zelf bij PAL best wel last van maar ik stoorde me er eigenlijk niet aan zoals soms wordt voorgesteld (ik weet dat het opgelost wordt ;D), maar nu is het bij mij echt zeker 80% minder.

Op test patronen zie ik het nog wel maar in de film of op SAT is het bijna niet meer opvallend, en dat was wel anders.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

reacties zijn toch wel behoorlijk negatief op het immersive forum.
Ik had nochtans het gevoel dat op VGA het chromaprobleem beter is, enkel nog bij bepaalde kleuren.

Jammer dat er geen DVIpassthru is.

lex

Wat ik me afvraag is het volgende:
Mag je eigenlijk pissig zijn over de afgeleverde kwaliteit qua software ondersteuning als je bijvoorbeeld leest dat zaken als een dvi passtrough en andere crusiale zaken nog steeds niet werken en je toch een aanzienlijke som geld neergeteld hebt voor de combinaties van hardware?

Ik moet overigens zelf zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn combinatie (xcard/holo3dI/radeon 9500pro dvi) en wat ik eruit krijg.

Groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Hi,
De passthrough is vanaf het begin al aangegeven dat dit een misrekening was van Immersive en dat ze er wel verder aan zullen werken maar dat het niet aan het product ligt maar aan de fabrikanten van de videokaarten, de H3DII boot eerder op dan windows en de DVI uitgang van de videokaart schijnt nog niet aangemeld te zijn als output bij de boot van windows waardoor de HDaux de kaart simpel weg niet ziet.

Tom heeft daar een oplossing voor maar mag die niet verspreiden van de leveranciers van de kaarten, toch als je goed leest zie je dat hij er nu wel een versie van heeft bij gedaan.

Natuurlijk mag je zeuren als iets niet werkt, dat houdt ze aan de gang.
Ik vindt echter wel dat het ENORM wordt opgeblazen, de analoge passthrough werkt perfect alleen heb je er niets aan voor het instellen van bv component, daarvoor heb je echt een 2e monitor of 2e kabel naar je projector/switch voor nodig, dat is gewoon veel te rot om elke keer te moeten wisselen.

Immersive heeft ook al meerdere keren aangegeven dat ze spijt hebben van die feature omdat het principe simpel genoeg is maar dat de support van bv ATI enorm slecht hierin is.

Het enige waar ik WEL over zeur en wat gewoon goed moet komen is dat sommige mensen last hebben van groene puntjes op hun beeld met DVI, maar dat ligt in 99% van de gevallen aan een te hoge instelling van de HD-Aux contrast of brightness, ik heb al meerdere keren aangegeven dat ze voor DVI eigenlijk een standaard setting in de software moeten zetten maar dat doen ze niet, en de chroma delay zie ik graag terug naar 0.0.

Aan de andere kant ik heb best wel wat ervaring met andere scalers in  de laatste paar jaar, en geloof me ELKE scaler heeft wel wat wat niet goed is.
Voor sommige mensen is het aansluiten van een 2e monitor een hekel punt maar persoonlijk vindt ik het ideaal, dit had echter wel wat beter geventileerd kunnen worden, en ik denk dat het juist die mensen zijn die het gewoon helemaal gehad hebben, mijn klanten weten ondertussen waar ze aan toe zijn en die hoor je dan ook niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Volgens mij zijn de settings van immersive voor in en output ook nog steeds niet helemaal in orde. Dat er nu nog mensen zijn die met sync parameters aan het uitproberen zijn voor hun DVI input zou ook eigenlijk niet moeten. Tenzij de 720P outputs van verschillende devices erg afwijken zou er toch vrij snel een goede input gemaakt moeten kunnen worden.
Ik heb al een paar keer gepoogd een discussie op gang te brengen over die zaken, maar ze doen er domweg niets mee. Het kan zijn dat mijn denkpatroon compleet verkeerd is, maar laat ze dat dan aangeven. Volgens mij snappen ze niet eens waar ik naar toe wil..

Als ik zie hoe weinig er nu gereageerd wordt en wat de laatste verbeteringen zijn vrees ik het ergste..

Maar ik ben op zich best wel tevreden met het product.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

De output van 720P KAN verschillen, maar dat is het mooie van de videoproc applicatie, in principe kun je gewoon alles maken wat je wilt.

Het ECHTE grote nadeel van Immersive is dat ze geen manual meegeven voor videoproc en dit blijkbaar zelf willen doen.

Meestal doe ik het zelf voor een klant die er niet uitkomt, dat werkt het snelst en makkelijkst.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lex

door de nieuwe drivers is mijn technotrend dvb-s sat kaart/xcard/holo3d een echte stabiele combinatie geworden!!
dit doe je door in graphedit een xml file te maken met je sat kaart filter en de xcard en zo loopt je dvbstream via je pci en xcard in je holo3d en houdt je alles digitaal!! De dvb software die je gebruikt voor het laden van deze file is mytheatre.
Bij de vorige driver hield het beeld het niet lang vol bij mijn configuratie, maar nu heeft het de gehele dag zonder problemen gelopen.
En ik moet je zeggen dat het beeld zo verschrikkelijk strak is!!

Echt een aanrader trouwens deze sat oplossing.

groet,
lex

J.A.F._Doorhof

#17
Hi,
Zet dat even op het Immersive forum, Tom is een beetje depressief aan het worden van de mensen die alleen maar negatief posten ;D.
Probleem is dat er daar flink wat mensen met digitale projectoren bezig zijn, en ik heb daar eigenlijk nooit een H3DII voor aangeraden tenzij de projector er echt baat bij hadt, ik heb het idee dat hun gewoon verkopen aan iedereen die een kaart wil hebben, en dat kan tot teleurstellingen leiden, de CRT mensen die ik als klant heb zijn eigenlijk zeer tevreden hoewel er nog steeds verbetering mogelijk is natuurlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview