Welke subwoofer ?

Started by NickS, March 3, 2004, 12:38:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NickS

In mijn luisterruimte van 3.5 meter bij 4.5 meter ben ik op zoek naar een (juiste) subwoofer.

Het probleem in zo'n kleine ruimte is dat het laag snel erg aanwezig is. Ik heb reeds ervaring met Rel Storm III, NHT Super One, Monitor Audio FB-110.

Wie heeft ervaring met subwoofers in kleine ruimte's ???

Nick S

reMC

Ìk zou zeggen, zoek een kleinere REL uit, mits de klank je bevalt natuurlijk..

Ze zijn er in vrij veel maten dus..

garmtz

De MJ Acoustics 50 is ook een heel fijne en goede sub voor een kleine kamer. Door de roll-off in het laagste octaaf zal hij kleine kamers niet overblasten, maar wel verrassen met een heel snelle weergave en de mogelijkheid verrassende volumes te bereiken (maximale geluidsdruk ligt hoger dan die van de REL Quake!).

NickS

Bedank Garmtz ik ga 'm ga beluisteren !


j.bouwmeester

..of natuurlijk zelf bouwen als je daar zin in hebt. Je kunt dan voor een kleine closed sub gaan, het strakke van een closed sub zal erg goed werken in een kleine kamer en je kamer zorgt wel voor de nodige boost op de allerlaagste frequenties.

TomVD

ik heb zelf ook de MJ Acoustics 50 staan, in een ruimte van 4,5 x 5 . Ik heb hem zo afgeregeld dat je de sub niet hoort, maar dat je hem wel mist als je hem uitzet.
Dit is nog belangrijker bij kleinere ruimtes. Het is enorm vermoeiend en niet ontspannend om naar een film te kijken waarbij de sub te luid staat tov de rest van de set. Ook de plaatsing speelt een grote rol hierbij. Een ander puntje waar je moet op letten zijn kasten of andere vulling van je ruimte die zouden kunnen meetrillen, werkt ook even vermoeiend.