Playstation 4 Algemeen

Started by corival, April 4, 2015, 14:53:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

corival

Dit topic is voor alles wat met de PS4 hardware/systeem te maken heeft.
Updates, tips, nieuwtjes, problemen, enz ... Brand maar los!
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

corival

Zal zelf het spits afbijten:
Ik heb de PS4 nog maar net, alles staat nog op de fabrieksinstellingen.
HDMI gaat naar Emotiva pre en vanaf daar naar Pioneer plasma.
Wat zijn de ideale settings voor beeld en geluid?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

sam1909

Quote from: corival on April  4, 2015, 14:55:41
Zal zelf het spits afbijten:
Ik heb de PS4 nog maar net, alles staat nog op de fabrieksinstellingen.
HDMI gaat naar Emotiva pre en vanaf daar naar Pioneer plasma.
Wat zijn de ideale settings voor beeld en geluid?

Op je Tv kan je naar de beeldinstellingen zoeken naar: GameMode dan is je Tv (zoals het al zecht) in GameMode elke keer als je de input HDMI kiest gaat ie automatisch naar GameMode en voor Tv kijken natuurlijk weer normaal.
Je kan ook je scherm op film zetten. (Donkerder)

W.Otter

na een tijdje maar weer eens de PS4 opgestart en zag dat spotify beschikbaar is! werkt erg prettig/snel via tablet. dus ik hoef geen externe streamer meer aan te schaffen :headbanging:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

corival

Ik bedoel eigenlijk de settings op de PS4
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

ajbeefde

Quote from: corival on April  4, 2015, 14:55:41
Zal zelf het spits afbijten:
Ik heb de PS4 nog maar net, alles staat nog op de fabrieksinstellingen.
HDMI gaat naar Emotiva pre en vanaf daar naar Pioneer plasma.
Wat zijn de ideale settings voor beeld en geluid?

:google: is our friend  ;)

https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1CHWA_nlNL581NL581&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ps4+settings+hdmi&revid=1695206768
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

corival

Quote from: ajbeefde on April  6, 2015, 12:07:24
:google: is our friend  ;)

https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1CHWA_nlNL581NL581&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ps4+settings+hdmi&revid=1695206768

Jammer... :dontgetit:
Misschien dan een goed idee om het forum op te heffen, omdat de meeste informatie wel elders op het internet te vinden is... :sigh:

In het PS3 Algemeen Topic werden destijds veel ervaringen gedeeld over de verschillende settings van het apparaat (als game console en bluray speler) en de gevolgen hiervan in een eigen setup. Ik vond dit interessant en leerzaam en was benieuwd naar de ervaring van forumgenoten met de PS4 op dit vlak.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

J.A.F._Doorhof

Het is ook gewoon de bedoeling dat er hier over gesproken kan worden.
Anders kan alles wel naar Google :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hdnoob

Heeft iemand Plex al geprobeerd op de PS4? Is deze dan 1080p? De PS3 kon niet hoger dan 720p.

mradem

Als je media 1080p Is dan zal dat goed moeten gaan.

hdnoob

Heb je dit getest?  Bij de PS3 zit door Sony een beperking op 720p. Dat had ik ook nooit verwacht.

mradem

Niet zelf getest maar Was een aanname. Op internet wordt ook aangegeven dat het 1080p support.

PRJK

Televisie hier geeft een 1080p signaal aan.

hdnoob


Richi

Zelf ben ik niet zo van het gamen, maar nu wil mijn zoon een PS4 kopen van zijn verjaardagsgeld. Volgens hem moet hij een PlayStation Plus card aanschaffen om online te kunnen spelen. Die kost 50 euro per jaar. Hij speelt graag GTA en FIFA. Dus dan moet hij naast de PS4 en deze twee games ook zo'n card aanschaffen om online te kunnen spelen?

Klopt dat? Op de PS3 was dat toch ook niet nodig? Klinkt nogal als geldklopperij. Graag hoor ik van jullie of jullie ook zo'n card (abonnement) hebben aangeschaft/afgesloten.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nooff


Richi

Balen. Maar bedankt voor de info!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nico111

Je krijgt er wel elke maand 1 of meerder grati games er voor terug. De kwaliteit is wel erg wisselend.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

LittleNinja

Middag...

Mijn zoon heeft vakkundig zijn beeldscherm geannuleerd.
Nu hebben we wel een aardige monitor staan, echter heeft deze alleen een via, DVI en een dp (DisplayPort) ingang. Die laatste lijkt mij de beste aansluiting (audio is niet nodig). Maar kan dit überhaupt van HDMI naar DisplayPort op een PS4?

Ik hoor het graag.
Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

master30

Op mijn werk kreeg ik laatst een thunderbolt docking extension voor mijn laptop, hierop zat een dp port en er zat een verloop bij van dp naar hdmi, dus volgens mij kan je met zo'n verloopje gewoon de ps4 aansluiten op je dp
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

LittleNinja

Quote from: master30 on April 13, 2019, 19:44:39
Op mijn werk kreeg ik laatst een thunderbolt docking extension voor mijn laptop, hierop zat een dp port en er zat een verloop bij van dp naar hdmi, dus volgens mij kan je met zo'n verloopje gewoon de ps4 aansluiten op je dp

Top. We gaan het proberen vandaag.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: LittleNinja on April 14, 2019, 12:40:11
Top. We gaan het proberen vandaag.

En het werkt niet... damn!

Resolutie van de monitor is 1920x2000 dus voldoende voor fhd maar voor de zekerheid ook op 720p gezet. In beide gevallen geeft het scherm aan "geen signaal". We kiezen dan de dp ingang.

Zou je het geluid over HDMI uit moeten zetten?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

master30

Op mijn werk werkt het wel met de verloop van dp naar hdmi en dan in de monitor, maar dit was een moderne lg 4k monitor
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

LittleNinja

En daar zit het verschil ook... je kunt wel van DP naar HDMI, maar niet zomaar andersom. Helaas. Converters blijken ook niet stabiel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Quote from: LittleNinja on April 13, 2019, 17:16:48
Middag...

Mijn zoon heeft vakkundig zijn beeldscherm geannuleerd.
Nu hebben we wel een aardige monitor staan, echter heeft deze alleen een via, DVI en een dp (DisplayPort) ingang. Die laatste lijkt mij de beste aansluiting (audio is niet nodig). Maar kan dit überhaupt van HDMI naar DisplayPort op een PS4?

Ik hoor het graag.
Gegroet,
LN
Je moet een verloopje hdmi->dvi hebben. Dvi is hdmi zonder geluid. Dat moet werken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.