Geluid Netflix via surround systeem van HT.

Started by eagleye50, April 3, 2015, 22:09:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eagleye50

Ik heb een maandje Netflix op proef en wil het geluid via mijn  HT laten spelen. Ik heb vier HDMI ingangen op de receiver die zijn vergeven aan: dvdspeler, Dune, settop box en pc. Als ik Netflix in een film afspeel hoor ik daarvan die via de speakers van de tv en niet via het HT. Hoe moet ik het programmeren zo dat ook het geluid van Netflix via mijn hometheater surround systeem komt.

Joop.

modde239


LittleNinja

je gebruikt een smart TV met een Netflix app begrijp ik? Dan kun je het beste de link volgen die al gegeven is, maar wellicht heeft je tv ook een optische uitgang.. Dan kun je die ook gebruiken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eagleye50

Hartelijk dank voor de antwoorden. Daar kan ik wel wat mee. Ik ga er morgen eens mee aan de slag.

Ronald75

Ik gebruik daarvoor een Chromecast via mijn receiver...

mijkie

Heb hier ook een Chromecast, werkt prima !! En voor t geld hoef je t niet te laten !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

LuPo

Als je tv al Netflix heeft is het onzin om daarvoor een Chromecast te kopen.

Kwestie van de link volgen die al gegeven is of een optische kabel aansluiten tussen receiver en tv (als beide die mogelijkheid hebben).

Ronald75

Quote from: LuPo on April  4, 2015, 09:28:03
Als je tv al Netflix heeft is het onzin om daarvoor een Chromecast te kopen.

Kwestie van de link volgen die al gegeven is of een optische kabel aansluiten tussen receiver en tv (als beide die mogelijkheid hebben).

Mijn tv heeft ook Netflix. Ik heb die Chromecast niet alleen daarvoor. Het is een goeie optie voor TS.

KillerbeeNL

#8
Alle HDMI poorten op de reciever zijn dus al bezet en Netflix staat als app op de tv.

Als je het geluid van de tv via een optische kabel naar de reciever kan krijgen kan je het geluid van jouw tv-zenders EN Netflix via de reciever beluisteren.

Maaarrrrr:

De tv staat met een HDMI kabel via de reciever verbonden dus ALS jouw tv ook een ARC (AudioReturnChannel) verbinding via HDMI heeft dan zou AL het geluid welke jij via welke bron dan ook op de speakers van de tv hoort oom via de reciever moeten horen :D

In het kort: je hebt dus m.i. 2 opties :D

Suc6
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

KillerbeeNL

Quote from: quattronl on April  4, 2015, 17:21:58
Bijna: Audio Return Channel.

[/mierenneukmodus] :D

Whaha...iets met een klepel verhaal ;-)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LuPo

Quote from: Ronald75 on April  4, 2015, 09:38:46
Mijn tv heeft ook Netflix. Ik heb die Chromecast niet alleen daarvoor. Het is een goeie optie voor TS.

Daarom schrijf ik ook: "Als je tv al Netflix heeft is het onzin om daarvoor een Chromecast te kopen." Daarmee verwijs ik dus naar een Chromecast aanschaffen voor Netflix.

Dat een Chromecast ook voor andere dingen gebruikt kan worden weet ik. :D
Het is inderdaad een optie.

eagleye50

Ik heb vandaag de optische kabel aangesloten en het werkt prima. Nogmaals iedereen bedankt voor de antwoorden op mijn vraag.

Joop.

KillerbeeNL

Quote from: eagleye50 on April  7, 2015, 22:12:51
Ik heb vandaag de optische kabel aangesloten en het werkt prima. Nogmaals iedereen bedankt voor de antwoorden op mijn vraag.

Joop.

Top , veel kijk en luister plezier ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)