Sat naar Barco 701S

Started by BadEend, March 3, 2004, 08:13:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BadEend

Ik heb bij rob een Barco 701S aangeschaft, nu wil ik het geheel aansluiten op mijn sateliet opstelling. Het is nogal verouderd, en ik wil voorlopig nog even wachten met een nieuwe tuner.

Eerst even wat plaatjes :










Mijn vraag is nu hoe moet ik dit geheel aan sluiten op mijn beamer met de hoogst mogelijke beeld kwaliteit.

Op dit moment is het zo aangesloten :

Schotel signaal -> LNB in
Tuner scart VCR -> Videorecorder scart 1
Videorecorder coax (ronde aansluiting) -> coax tv

Daarnaast zat er nog een 2de tv op via RF out op de tuner. Deze word niet meer gebruikt. Wel zit er nog een halve aansluiting op  ;D

Ik hou dus eigenlijk 4 aansluitingen over die beeld  zouden moeten leveren:

s-video, scart tv, RF OUT en de normale gele video aansluiting

Hele snelle schets van hoe het aangesloten is  8)



Voor de duidelijkheid de Barco 701S is via component (3 delige rgb kabel) achter op een Philips DVD 963 SA progressive aangesloten. Als ik het dan goed heb hou ik dan nog 2 (RGB?) aansluitingen over met de benamingen : S en video. Daarnaast zit er nog een aparte s-video aansluiting.

Mijn vraag aan jullie hoe kan ik dit geheel het beste aansluiten op mijn projector en heeft het zin om bijvoorbeeld een Dreambox aan te sluiten wat betreft de beeld kwaliteit op de beamer?

edit : vergeten er bij te zeggen dat ik een 16:9 scherm wil maken (heb al een thommy doek) Zal dit problemen opleveren met het beeld. Signaal uit de schotel zal toch gewoon 4:3 zijn? Of valt dit gewoon uit te rekken zonder weinig vervorming?


SiR-ROUND

Ik denk dat je eerst moet kijken naar een oplossing om het satsignaal progressief naar de Barco te sturen.

S-video is wel het beste wat je nu kunt aanbieden, maar dan heb je scanlines.