aanschaf nieuwe printer

Started by SV..S, April 3, 2015, 12:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Maar een inktjet all-in-one is 45-85 euro geen drie honderd.

holco

Quote from: donaldk on April 14, 2015, 20:26:54
Maar een inktjet all-in-one is 45-85 euro geen drie honderd.

Voor dat je het weet zit je aan de €300 met zo'n inktjet, en dan heb ik het nog niet over de ergernis  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

donaldk

Tuurlijk als je veel print...

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

donaldk

Hoe kom je dan aan die 300,-. Zelfs met een HP 301 setje is de inkt onder de 50 euro. Net zo duur als een printertje, is 100 euro. Ik zie de voordelen van LASER, maar de upfront cost zijn niet laag voor een degelijke printer/aio.

LittleNinja

Je kunt ook gewoon een voorkeur hebben... Dan maken de nadelen minder uit en kies je gewoon voor wat jij graag wil gebruiken. In onze hobby is at niet anders.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Niets is zo vervelend als moeten printen en dan 1 a 2 schoonmaakpogingen doen om de koppen schoon te maken.
Ik heb nu voor €100 een goede en zuinige laser die kan minimaal de 1e vijf jaar zonder problemen of eerst inkt te kopen aan het werk. Extra voordeel papier zit netjes afgesloten in een bak in de printer dus ook geen vergeelde of stoffige blaadjes papier.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: donaldk on April 14, 2015, 20:26:54
Maar een inktjet all-in-one is 45-85 euro geen drie honderd.
Je hebt ook laser all in one voor veel minder maar ik wil een goede  ;)

holco

Mijn ervaring ook, de inkt ging voornamelijk op aan spoelen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Erik

#59
http://tweakers.net/nieuws/21813/europese-unie-onderzoekt-prijzen-printerinkt.html

The Inquirer weet te melden dat de Europese Commissie bezig is - na andere verboden prijsafspraken te hebben achterhaald - de printinktprijzen te onderzoeken. Het onderzoek richt zich vooral op de vraag of de verschillende printerfabrikanten misbruik maken van hun positie. Dat zouden zij doen door gebruikers het zo moeilijk mogelijk te maken om inktpatronen van een ander merk te gebruiken en door het onmogelijk maken om het oude patroon na te vullen. Het nieuwe inktpatroon van Epson, waar met behulp van een chip het - in principe - onmogelijk is om na te vullen, heeft de zodanig de aandacht van de Europese Commissie gewekt, dat zij reden zag voor een onderzoek.
--------------------------------------------------
Vroeger toen de pc dumpdag nog bestond kocht ik kleuren inkt cartridges voor 10 euro dan maakte het allemaal niet zoveel uit.
Toen verscheen de chip die de gebruiker "beschermde" ik kan me nog herinneren dat je op dit forum voor gek werd verklaard als iets pakte zonder die chip. Dan ging je printer toch stuk?  ;D ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: LittleNinja on April 14, 2015, 19:09:06
Wat voor model gebruik je HP?

Een Brother 9970CDW en daarvoor een Dell 3115.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

Quote from: holco on April 14, 2015, 22:02:39
Mijn ervaring ook, de inkt ging voornamelijk op aan spoelen.

Daarom ook de 301 cartridges in geval van de HP. Ook bij HP was er een soort dat spoelde, maar vooral piezo machines zoals Epson deden dit veel, als je dan zeer weinig print, spoelt ie eigenlijk alleen maar.

Wat voor LASER AIO is dat dan van 100,-?

donaldk

Die Brother is wel van 2011, dus alleen Bol.com Plaza heeft hem nog. Ding is bijna 800,-. Er gaan vier toners in voor ongeveer 260 euro.

SV..S

Quote from: LittleNinja on April 13, 2015, 10:15:40
Voorlopig deed de printer het weer dus zal SVS niet gaat investeren in een nieuwe, vermoed ik.

het staat even on hold idd, ik hoop dat hij het nog even volhoud totdat mijn voorraad inkt op is, en dat niet aan reinigen maar aan printen. ;D

in een laatste poging nog wat uitgeprobeerd wat ik op deze site las

https://www.inktweb.nl/blog/veelvoorkomende-canon-printer-foutmeldingen/

een paar keer gereset en het absorptie kussen lopen deppen met keukenrol :D

ik weet niet wat het was, maar hij valt niet meer in storing.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: LittleNinja on April 14, 2015, 19:10:50
Grappig.. SVS is als topicstarter al anderhalve pagina geleden afgehaakt. :D

dat klopt niet helemaal, ik was alleen vergeten de notificatie aan te zetten  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Hanky Panky on April  3, 2015, 13:14:44
Die zijn vaak wat robuuster in mijn ervaring. Mijn pa heeft zo'n Canon Pixma ding en dat komt me wel erg fragiel over.

Ik zou zelf voor zoiets gaan als je de ruimte hebt:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dell-c1765nf?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

jij hebt deze niet zelf?

ik vraag me af of je in deze printer dus tegelijk enveloppen en a4 papier kunt leggen zonder telkens te moeten wisselen?
dus 2 lades, of iets dergelijks.
ik heb nu 1 lade en 1 achterinvoer, niet specifiek 2 lades dus.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

#66
Een oud collega van me is technicus voor onder andere Canon printers. Wil je zijn nummer? Misschien kan hij je helpen met advies.

Quote from: SV..S on April 15, 2015, 21:53:41
het staat even on hold idd, ik hoop dat hij het nog even volhoud totdat mijn voorraad inkt op is, en dat niet aan reinigen maar aan printen. ;D

in een laatste poging nog wat uitgeprobeerd wat ik op deze site las

https://www.inktweb.nl/blog/veelvoorkomende-canon-printer-foutmeldingen/

een paar keer gereset en het absorptie kussen lopen deppen met keukenrol :D

ik weet niet wat het was, maar hij valt niet meer in storing.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Quote from: LittleNinja on April 15, 2015, 22:14:11
Een oud collega van me is technicus voor onder andere Canon printers. Wil je zijn nummer? Misschien kan hij je helpen met advies.

bedankt voor je aanbod, ik kijk het even aan, zolang hij het doet, doet ie het  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

donaldk

Quote from: SV..S on April 15, 2015, 22:01:24
jij hebt deze niet zelf?

ik vraag me af of je in deze printer dus tegelijk enveloppen en a4 papier kunt leggen zonder telkens te moeten wisselen?
dus 2 lades, of iets dergelijks.
ik heb nu 1 lade en 1 achterinvoer, niet specifiek 2 lades dus.

Hij heeft nu een Brother,zie hierboven. Is dit een lexmark, met iets andere vorm van de cartridge wardoor Deel veel meer kan vragen voor de inkt/toner, zoals bij zijn inktjets altijd het geval was? Ik denk, wow wat weinig printen met deze cartridges, 700 pagina's, waarvan je in de praktijk een fractie haalt. niet veel voor Toner Cartridge?

LittleNinja

Dit is vaker bij "huis-tuin-en-keuken" modellen dat ze niet zoveel printen per cartridge. In de grotere A3 broers zie je vaak cartridges die 30K tot 50K aan afdrukken kunnen maken. Die cartridges zijn wel wat duurder... maar naar verhouding veel goedkoper.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

Quote from: SV..S on April 15, 2015, 22:01:24
jij hebt deze niet zelf?


Nee, ik heb één model hoger en dan de kale printer uitvoering dus geen All in 1
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LittleNinja

Quote from: Erik on April 14, 2015, 22:06:08
http://tweakers.net/nieuws/21813/europese-unie-onderzoekt-prijzen-printerinkt.html

The Inquirer weet te melden dat de Europese Commissie bezig is - na andere verboden prijsafspraken te hebben achterhaald - de printinktprijzen te onderzoeken. Het onderzoek richt zich vooral op de vraag of de verschillende printerfabrikanten misbruik maken van hun positie. Dat zouden zij doen door gebruikers het zo moeilijk mogelijk te maken om inktpatronen van een ander merk te gebruiken en door het onmogelijk maken om het oude patroon na te vullen. Het nieuwe inktpatroon van Epson, waar met behulp van een chip het - in principe - onmogelijk is om na te vullen, heeft de zodanig de aandacht van de Europese Commissie gewekt, dat zij reden zag voor een onderzoek.
--------------------------------------------------
Vroeger toen de pc dumpdag nog bestond kocht ik kleuren inkt cartridges voor 10 euro dan maakte het allemaal niet zoveel uit.
Toen verscheen de chip die de gebruiker "beschermde" ik kan me nog herinneren dat je op dit forum voor gek werd verklaard als iets pakte zonder die chip. Dan ging je printer toch stuk?  ;D ;D


Een oudje maar toch even een kick geven..

Niets meer van gehoord van dat onderzoek. Of jullie wel?

Hoe gaat het met de printert SVS??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Mijn printer wekt nog steeds, pagina's komen er nog steeds soms een beetje scheef uit maar kan nog net ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

donaldk

En vandaag in het AD bericht dat HP alternatieve cartridges heeft disabled.

Ik heb twee weekjes terug een half jaar na aanschaf, eindelijk de Ricoh aangesloten en met veel moeite geinstalleerd, want er zat alleen en uitvouwvel met plaatjes die voor ander model in serie leken bij, ten minste het dikke boek behandelde niet de ingebruikname, dus verkeerde volgorde van aansluiten/aanzetten en dus naamwerd gewijzigd in rico, maar uiteindelijk bleek de HP OAI instellingen daarnog ingesteld te zijn. Nu dus kopie ricoh en ricoh bij de printers.

Anyway volgens doos moet de toner 500 pagina's doen, de helft van de retail cartridge. Dat zal ie wel niet halen, maar zelfs als ik er 250 pagina's uithaal zit ik op 10 cent per pagina, inclusief printer volledig afgeschreven. Ding werd immers via de Dirk uitverkocht voor ongeveer de helft van de normale prijs €25,-. Ding is dus inmiddels online nergens meer te vinden. Ik heb nu 8/9 velletjes geprint.

LittleNinja

Quote from: donaldk on September 17, 2016, 21:31:54
En vandaag in het AD bericht dat HP alternatieve cartridges heeft disabled.

Ik heb twee weekjes terug een half jaar na aanschaf, eindelijk de Ricoh aangesloten en met veel moeite geinstalleerd, want er zat alleen en uitvouwvel met plaatjes die voor ander model in serie leken bij, ten minste het dikke boek behandelde niet de ingebruikname, dus verkeerde volgorde van aansluiten/aanzetten en dus naamwerd gewijzigd in rico, maar uiteindelijk bleek de HP OAI instellingen daarnog ingesteld te zijn. Nu dus kopie ricoh en ricoh bij de printers.

Anyway volgens doos moet de toner 500 pagina's doen, de helft van de retail cartridge. Dat zal ie wel niet halen, maar zelfs als ik er 250 pagina's uithaal zit ik op 10 cent per pagina, inclusief printer volledig afgeschreven. Ding werd immers via de Dirk uitverkocht voor ongeveer de helft van de normale prijs €25,-. Ding is dus inmiddels online nergens meer te vinden. Ik heb nu 8/9 velletjes geprint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet helemaal kan volgen op dit moment... Wat bedoel je nu allemaal?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"