aanschaf nieuwe printer

Started by SV..S, April 3, 2015, 12:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

omdat onze huidige printer op punt van overlijden is zoek ik een nieuwe.
echter, ik zie door de bomen het bos niet meer.

we willen een all in one, met een ruime papierlade en een aparte invoer voor enveloppen zodat ik niet telkens hoef te wisselen.

air print lijkt me handig, maar hij moet een vaste aansluiting op het netwerk hebben.

veel kleur gebruiken we niet en zeker niet van fotokwaliteit.

de printkosten per pagina moeten wel interessant blijven ook bij af en toe printen.
ik kan geen voorkeur maken in inktjet of laser.

bij Bertelman online kun je een hoop keuzes invoeren en daar kwam de Epson xp 820 er als een optie uit.
als beste getest door de consumentenbond, maar wel met een slechte review.

ook nog een matige review op https://www.youtube.com/watch?v=VY1Y7PLfvHI

ik heb aan een winkel hier in de buurt gevraagd om mee te helpen zoeken maar dat gaat nog niet zo vlot.

kan iemand mij de goede richting op helpen?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Goede ervaringen met Dell en Brother hier maar dat zijn dan wel all-in-one color lasers.

De Dell printte minimaal het aantal pagina's dat ze per cartridge aangaven  :)

Gezien je wensen kom je denk uit bij een kleine MFC en niet bij zo'n tafel model?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SV..S

Quote from: Hanky Panky on April  3, 2015, 13:01:17

Gezien je wensen kom je denk uit bij een kleine MFC en niet bij zo'n tafel model?

waarom geen tafelmodel?
zo veeleisend ben ik toch niet?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Quote from: SV..S on April  3, 2015, 13:09:44
waarom geen tafelmodel?
zo veeleisend ben ik toch niet?

Die zijn vaak wat robuuster in mijn ervaring. Mijn pa heeft zo'n Canon Pixma ding en dat komt me wel erg fragiel over.

Ik zou zelf voor zoiets gaan als je de ruimte hebt:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dell-c1765nf?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Sailor Jan

We hebben een maand voor een Canon MG7500 gekozen. Draadloos printen en 2 lades waren een pre! AirPrint werkt fantastisch. Daarnaast zijn de printkosten niet mega hoog.

De papierlade is alleen niet heel erg ruim(zal wel komen door 2 lades systeem).

De Epson xp820 zat ook bij onze top 3! Het gevoel voor Canon was bij ons iets beter icm de prijs(ook van cartridges).
Wees lief voor jezelf

SV..S

Quote from: Hanky Panky on April  3, 2015, 13:14:44
Die zijn vaak wat robuuster in mijn ervaring. Mijn pa heeft zo'n Canon Pixma ding en dat komt me wel erg fragiel over.
zo'n pixma staat hier te overlijden, wel altijd goed gewerkt maar nu vreet hij inkt om te reinigen en valt telkens in storing (5100)
Quote
Ik zou zelf voor zoiets gaan als je de ruimte hebt:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dell-c1765nf?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

als ik er een beetje op kan vertrouwen vind ik het niet erg om meer te betalen, en eventueel hem ergens anders op te stellen.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Misschien denk ik wel iets te veel als dagelijkse gebruiker en iets minder als consument  :)

Maar bij een laser heb je vaak wel minder last van klonterende inkt e.d. Bij mijn vader zie ik ook de halve cartridge er door gaan aan schoonmaken e.d.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Toni71

Omdat wij hier bijna tot geen kleur gebruiken, heb ik een Brother zwart-wit laser printer gekocht.
Niet duur evenzo voor de (generiek)poeder cartridges.  Veel prints uit een cartridge. Geen geklooi met inkt.

Ze zijn uiteraard ook leverbaar in kleurenversie.

En Brother speelt al een tijdje mee met printers volgens mij. Voor mij nooit meer een inktprinter.






SV..S

Quote from: Hanky Panky on April  3, 2015, 13:33:47
Misschien denk ik wel iets te veel als dagelijkse gebruiker en iets minder als consument  :)


tja, daar zit ik een beetje tussenin denk ik, gemiddeld 60 factuurtjes per jaar, daarnaast nog 3 studenten in huis.

moet gewoon probleemloos werken, een wat hogere aanschafprijs mag best.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Zie die printer voor € 229 incl gaan. Dus dat valt nog mee (relatief gezien).

Zelf deze gekocht voor erbij (back-up) en voor grote printklussen (staat in een aparte kamer op kantoor) zodat de Brother niet de hele tijd naast de kantoormensen staat te ratelen:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dell-c2660dn?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Bevalt me uitstekend.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Als je niet elke paar dagen wat print zou ik voor laser gaan. Anders verstoppen je printkoppen te snel en kan je veel inkt kwijt zijn aan schoonmaken en aangezien inkt duurder is dan goud...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

holco

Na wat (niet de minste) inktjet printers die alle met de tijd inkt kuren gingen vertonen nu een Brother DCP-9020CDW all-in-one LED-kleurenprinter, perfect apparaat en spijt dat ik zo lang met inktjets heb lopen klooien ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

LittleNinja

Hi SVS. Kun je niet uit die printer halen wat je werkelijk afgedrukt hebt?

Ik zou je ook willen adviseren om naar laser of led te kijken. Naast problemen zijn die inkt machines vaak erg kostbaar in gebruik. Daarnaast moet je ook letten op het aantal afdrukken per cartridge.. HP komt 90% van de tijd niet op de opgegeven afdrukken en is daardoor uiteindelijk behoorlijk duur.

Een laser is vaak wel een grotere machine dan een inkt apparaat. Toners gaan wel veel langer mee (maar kostbaarder in aanschaf).

Reken eens uit wat je het afgelopen jaar kwijt bent geweest aan inkt, dan kun je straks een betere keuze maken.

Misschien loont het ook wel om naar de meer zakelijke machines te kijken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

dennism

dat cardridges het opgegeven niveau vaak niet halen klopt inderdaad maar dat is bij zo'n beetje iedere fabrikant zo, ze rekenen daar met bepaalde dekkings percentages per pagina (ik geloof 5% uit mijn hoofd voor bijv. de zwarte cardridge) in een bepaalde kwaliteit en een minimaal aantal reinigings actie's van de printkoppen. Zou je iedere dag flink wat printjes maken met 5% dekking of minder per pagina dan haal je de opgegeven waardes wel.

Print je zeer onregelmatig  en / of met  hogere dekkings percentages dan zal je de opgegeven waarden per cardridge zeker niet gaan halen.

Mocht je onregelmatig printen en geen foto kwaliteit vereisen dan zou ik zeker naar een laser printer kijken

Erik

Dat klopte volgens mij ook niet. Ik lees al jaren dat een aantal merken als slecht bekend staan door het beloofde aantal of niet te halen of de toner die over is niet terug te laten vloeien maar weg te gooien. Er zijn er maar een paar die het wel goed doen. HP is bv berucht om en Brother springt er altijd zeer positief uit. Heb nu ook een Brother.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SV..S

Bedankt voor de reacties tot zover, led ken ik helemaal niet. Ik zal er nog eens induiken.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Je gebruikt hem ook zakelijk toch? Controleer even of het allemaal samenwerkt met jouw programma's (al zal het in een huiskantoortje allemaal wel meevallen).

Niet ieder merk voert led modellen. OKI is altijd voorloper geweest op dat vlak.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Quote from: LittleNinja on April  4, 2015, 21:09:06
Je gebruikt hem ook zakelijk toch? Controleer even of het allemaal samenwerkt met jouw programma's (al zal het in een huiskantoortje allemaal wel meevallen).


Hoofdzakelijk word en excel, dus dat is geen probleem. ;)

De huidige Canon begint wat te vermoeden lijkt het, want de afgelopen week staat hij probleemloos te printen ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

angelo83

idd Oki all in one color laser is al best betaalbaar tegenwoordig .
en denk dat oki ver boven dell en brother staat .
ik heb een brother op mijn kantoor staan ,niet gelukkig mee wordt vervangen door Oki.


succes ! en de svs staat nog steeds vollop te spelen !

mvg Angelo

LittleNinja

#19
Je hebt een aantal instapmodellen van OKI waar ik niet heel erg warm van loop, maar dat is meestal omdat ik het vanuit een zwaardere zakelijke omgeving bekijk. De modellen van OKI die ik echt mooi vind zijn de modellen uit de MC760 reeks en diens snellere broertjes. Maar dat is overkill in het geval van SVS.

Lexmark heeft ook hele aardige modellen in het programma en ook in de lichtere programma's. Zeker als je er één neemt met het wat duidelijkere kleuren lcd display. Kijk eens naar de CX410de, das volgens mij een prima machine. (Je hebt ook de CX410e maar die kan niet dubbelzijdig printen/scannen, behalve door handmatig met je papier aan de slag te gaan..)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Xstream

Quote from: angelo83 on April 11, 2015, 23:32:40
ik heb een brother op mijn kantoor staan ,niet gelukkig mee wordt vervangen door Oki.
Wat mankeert eraan dan?

Ik heb laatst een Brother MFC-L2720DW gekocht. Doet alles voor 160 EU.
Zo'n OKI betaal je bijna 't dubbele voor. En alleen omdat 't LED ipv Lazer is? En wat is de meerwaarde daarvan?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

holco

Kan werkelijk niks negatief's bedenken over mijn Brother DCP-9020CDW, dus ook hier erg nieuwsgierig naar de negatieve kanten?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xstream

#22
Met bovendien de mooiste en meest uitgebreide app om van allerlei mobiele media te printen, scannen en delen. Desktop software is ook netjes en overzichtelijk. Ik kom van een HP all in one, maar nooit meer. Wat een boeven zijn dat zeg.

Ook is de brother heel compact gezien al z'n features, en die van mij dan niet, maar qua design zijn de meesten erg mooi.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Voorlopig deed de printer het weer dus zal SVS niet gaat investeren in een nieuwe, vermoed ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jvanhambelgium

Quote from: holco on April 12, 2015, 12:06:48
Kan werkelijk niks negatief's bedenken over mijn Brother DCP-9020CDW, dus ook hier erg nieuwsgierig naar de negatieve kanten?

Heb gisteren net dezelfde in bestelling genomen en ben benieuwd! Reviews lijken goed, prijs/kwaliteit ook.
M'n Samsung "multifunctional" CLX-3175FW kleurenlaser begint de "gekende" kuren te krijgen met afdrukken (strepen, "fadings" etc)
en ik heb hem al uit elkaar genomen en proper gemaakt ... helaas kwam het snel terug...

Dus nu ga ik niet meer investeren in een setje nieuwe toners voor de Samsung maar koop iets anders!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)