Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pjotr27

Gaaf zeg, maar geef ze even een maand de tijd om lekker in te spelen. Ze zullen zeker nog "losser" gaan klinken. In ieder geval ziet het er fantastisch uit.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Mooi vind ik ze zeer zeker niet maar ongetwijfeld klinken ze fantastisch
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Je krijgt nog meer bass, die komt meestal al na 50 uur spelen, veel plezier ermee
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fasteddie

Ziet er zeker indrukwekkend uit! Veel plezier !

Pinda13

#554
Thanks guys! Ook echt mega tevreden mee. Zoals jullie al zeggen lekker inspelen en genieten. Over een goede 3 weken gaan we verhuizen naar een ander appartement in de stad. Ik dacht dat we pas eind juni erin konden en natuurlijk had ik niet het geduld om tot die tijd te wachten met aanschaffen van deze speakers. Maar dan krijgen ze een prachtig plekje in huis en stuur ik wat betere fotos van mijn set. Ze worden uiteraard professioneel verhuist ;). We zijn met dit appartement super blij, we wilden sowieso een open balkon, maar is in china haast niet te vinden. Dit omdat de luchtkwaliteit vaak slecht is gooien ze hem snel dicht met glas en de chinezen een balkon daarom zien als een storage unit en alles er maar op gooien wat ze over hebben qua spullen. Nu hebben we geen balkon, maar zelfs een eigen dakterras en ziet de woning er perfect uit! Wat een geluk en een buitenkansje. Op die dagen dat het dan wel goed is buiten heerlijk int zonnetje..
" no loss of fine detail "

Toni71

Wat maakt jou die smog nou uit buiten. Gewoon lekker binnen blijven. Film kijken en muziek luisteren.   :pompom:

Tabcam

Leuk vooruitzicht 8). Ik hoop dat ze daar nog beter klinken ;D. Hoe hoog is het dakterras?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Mooi hoor en wat was de prijs ook al weer ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Zo, das niets om je voor te schamen!

Zien er prachtig uit en als jij tevreden bent is dat alles wat telt.

Veel luisterplezier en genot, helemaal in een ander appartement straks!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pinda13

Quote from: Toni71 on May  5, 2019, 09:48:06
Wat maakt jou die smog nou uit buiten. Gewoon lekker binnen blijven. Film kijken en muziek luisteren.   :pompom:

Haha ik heb ooit een vakantie baantje gehad in een lasbedrijf, toen was mijn binnenste van mijn neus schoner na een dag werken dan wanneer ik hier een flinke tijd van de dag buiten ben. En dan zeggen ze dat Dalian 1 van de "schonere" steden is..  :hehe: maar! Het kan heel erg mooi zijn.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: TabCam on May  5, 2019, 11:25:14
Leuk vooruitzicht 8). Ik hoop dat ze daar nog beter klinken ;D. Hoe hoog is het dakterras?

45ste..😊
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: chansig on May  5, 2019, 11:27:04
Mooi hoor en wat was de prijs ook al weer ?

Gr. Hans

Genoeg, maar geen rip-off ;)
" no loss of fine detail "

Pinda13

De speakers hebben de afgelopen tijd flink wat uurtjes aangestaan en moet zeggen dat het laag zeker al beter wordt. Vooral bass gitaar rolt zo heerlijk! Ik verbaas me nog steeds over de kwaliteit die ik gemist heb. Dit is zingen, dit is muziek spelen, daarbij zit ik heerlijk en fungeer graag als een spons.   :coffee:
" no loss of fine detail "

Pinda13

#563
Een vraagje aan de crossover filter kennis mensen, ik vind het altijd super tof om aan de slag te gaan met crossover filters. Bij mijn ht speakers ook gedaan voor in m'n ht. Nu vind ik deze speakers zo enorm goed dat ik nieuwsgierig ben naar de gebruikte componenten qua interne filter. Dus een sneak peak gedaan en zie ik dat het naar mijn mening beter kan. Ja ik snap dat de meeste zich afvragen of dat nodig is of dat, als het goed is, lekker zo laten idee etc. Maar ik vind het juist leuk om te doen en het houdt me van de straat.

Zie foto voor het filter zoals die nu is.
Er is gebruik gemaakt van
-2x mmk evox 10uf (de witte)
- 3.3uf mkt ero (de groene)
- 2 coils waarvan ik de waardes nog moet nameten wordt vervolgd
- 2.2uf bypass cap (kleine witte)
En weerstanden
6.8r, 4.7r en 20r van series rx21 5w

Nu wou ik de coils veranderen in Jantzen wax coil, algemeen bekend erg goed.
De weerstanden veranderen in
- mundorf mcap 4.7r 10w
- caddock mp930 20r 30w
- Dale 6.8r 10w
De 2.2uf in
- bennic xpp
En de 2 evox mmk in
- wima mkp10 10uf
En de laatste 3.3uf voor tweeter veranderen in de audio note copper foil of mundorf silver/gold oil. Alleen zijn deze erg prijzig, maar wel erg goed.

Wat vinden jullie ervan? Misschien tips of andere aanbevelingen? Ik heb dit samengesteld met een chinese kennis die hier in de audio wereld zit.

Thanks!
" no loss of fine detail "

dre73

Lukt het om er een schema van te maken?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Pinda13

Quote from: dre73 on May 12, 2019, 08:26:30
Lukt het om er een schema van te maken?

Zal ik later maken inderdaad als ik de coils ga meten welke mh waarde ze hebben. En komt na de verhuizing.
" no loss of fine detail "

Zweitse

Ik zou sowieso de plaatsing van de coils anders doen.

Pinda13

Quote from: Zweitse on May 12, 2019, 09:51:20
Ik zou sowieso de plaatsing van de coils anders doen.
Vertel eens? Want vond ze wel erg dichtbij elkaar zitten of bedoel je dat niet?

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

twani

Haha, net even de laatste pagina`s doorgelezen. 

Wat een lef en wat een enthousiasme...

Mooie vent blijf je toch Carl :clapping:

Zweitse

#569
Quote from: Pinda13 on May 12, 2019, 09:52:49
Vertel eens? Want vond ze wel erg dichtbij elkaar zitten of bedoel je dat niet?

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk
Dat niet alleen, maar ik zou er één op zijn kant plaatsen.
Zoek maar eens op internet naar "placement of coils"

Pinda13

Quote from: Zweitse on May 13, 2019, 11:33:31
Dat niet alleen, maar ik zou er één op zijn kant plaatsen.
Dat is nieuw voor me, dit is beter? Ik zoek wat meer informatie graag ;)
" no loss of fine detail "

Zweitse

Quote from: Pinda13 on May 13, 2019, 11:41:23
Dat is nieuw voor me, dit is beter? Ik zoek wat meer informatie graag ;)
Zoek maar eens op internet naar "placement of coils" dan weet je wat ik bedoel.

Pinda13

Quote from: twani on May 13, 2019, 09:23:54
Haha, net even de laatste pagina`s doorgelezen. 

Wat een lef en wat een enthousiasme...

Mooie vent blijf je toch Carl :clapping:

Haha thanks, zo af en toe een gokje vind ik erg leuk. Is in het verleden qua audio materiaal niet altijd goed gegaan, tijden zijn gekeerd gelukkig.  :headbanging:
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: Zweitse on May 13, 2019, 11:45:05
Zoek maar eens op internet naar "placement of coils" dan weet je wat ik bedoel.

Check👍👌
" no loss of fine detail "

Kingpin

Quote from: Zweitse on May 12, 2019, 09:51:20
Ik zou sowieso de plaatsing van de coils anders doen.
Inderdaad ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack