Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pinda13

#950
Yes, we kunnen verder.. Zojuist de choke coil en power trafo van hashimoto binnen gekregen. Het mocht even duren, door covid hebben zij tekort aan behuizingen van de trafos vertelde ze. Dit zorgde dat het allemaal wat langer duurde. Ook het Chinees Nieuwjaar wat er tussen zit, en als laatste moest het pakketje zowel in Beijing als hier 2 x in een ontsmettingsfase  :P :P.. Stel je voor..  :bigsmile:

Maar de producten zijn er, dus binnenkort afmaken die handel. Ik heb nog niets gehoord en ben reuze nieuwgierig naar het resultaat. De koperen platen van de preamp zijn opnieuw gespoten en we zijn tevreden over het resultaat. De monoblokken 2a3 zitten helaas teveel oxidatie plekken op en moet geheel overnieuw afgevlakt worden, dus die doe ik later nog een keer. We blijven bezig, misschien heeft het ook met het weer te maken of is de fabriek domweg te druk met orders, zeg het maar.. Is van latere zorg.

De afgelopen tijd veel bezig geweest met mijn audio pc. Deze heeft als uitgang usb en spdif. Ik moet toegeven dat spdif in mijn situatie beter klinkt. Heerlijke openheid en waar usb meer focust op detail in de muziek, zorgt de spdif voor dat het fijner luistert. Het komt wat natuurlijker over en is een wat warme sound. Daarbij heb ik wat testjes gedaan met verschillende spdif kabels. En hier snap ik iets niet qua ohm.. De kabels die gebruik zijn, zijn een oyiade ftvs-510, mps (Taiwanees occ kabel) spdif en een diy zilveren litz kabel. De spdif kabels zijn coax kabels en de zilveren litz niet. Van alles klinkt de zilveren litz het beste, al weet ik zijn impedantie niet dus vind ik het ergens gek dat deze het beste klinkt. Ik heb deze zelf als losse kabel gekocht en ik had deze gemaakt als interlink. Top interlink, maar ik vind de duelund net even wat beter. Zodoende over en dus geprobeerd op de spdif plek. Alle kabels zijn rond de 1,5m. Ik heb de verkoper gevraagd wat de impedantie van de kabel was, maar die had geen specifieke specs van de kabel, en helaas niet de juiste meetapparatuur om dit te meten. Zoals gezegd dus de rest is 75ohm, maar deze zilveren litz geen idee. Ik heb als extra test ook een duelund interlink dca12ga gepakt op de spdif en dit was geen succes. Veel hickups en tikjes. Duidelijk geen spdif kabel (duh), maar waarom die zilveren litz dan wel?

Als ik moest kiezen tussen de 75ohm kabels, dan wint de oyaide ftvs-510, gewoon steengoede kabel. Ik ben er nog niet helemaal over uit dus.. Ik heb een simpele lcr meter en ik zag al wat tutorials hoe je de impedantie kan meten, maar laat ik zeggen dat ik totaal geen meetwonder ben.  :laugh:

Op de foto zie je dat ik het 1 en ander aan rcas heb gekocht bij gaofei deze zijn occ rhodium plated met rvs behuizing, uiteraard schroef verbinding. En als rca voor de zilveren litz heb ik de KLE silver rca gekozen.

Owja! En omdat straks de preamp en monoblokken klaar zijn, moest ik naar een setje extra interlink kijken. De dca12ga dual van duelund gebruik ik al. Dus ik heb de dca16ga dit x gekozen. Eigenlijk is er niet heel veel verschil tussen deze 2. De 16 is wat verfijnder vind ik tov 12. Beide gewoon top kabels die weinig kleuring geven.

Edit: en in de dac de spdif kabel vervangen voor de oyiade ftvs-510. Waarom niet de zilvere? Tja ik wil eerst weten wat voor ohm die kabel heeft. De ftvs-510 weet ik in ieder geval z'n ohm en was beter dan de standaard kabel die er in zat.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#951
Nog wat foto's.


" no loss of fine detail "

Pinda13

En de andere 2a3 is inmiddels ook aardig op weg geholpen vandaag.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#953
Het heeft even geduurd, de versterkers zijn in test fase beland. Eind deze week zal ik ze ontvangen. Alvast wat foto's.

Verder met de dac bezig geweest, oa volledige interne bekabeling veranderd naar de AMRG 24k 0.9mm kabel. Wat een top kabel is dit!! Deze gebruik ik nu ook als spdif kabel aangezien ik aan de pc een AN zilveren weerstand (75ohm) heb toegevoegd. Hier knapte het geluid erg van op, spdif signaal komt direct van "spdif out" pinnetjes van het moederbord dus het is de vraag of die wel precies 75ohm uitgeeft. Dat nu dus veranderd en opgelost.
Deze audio pc in een groter kast gestopt, het geheel werd wat te warm aangezien ik het in mijn audio meubel heb staan. Grotere kast is ook meteen ruimte voor 1 fan 120mm aan de voorkant, hier een noctua geplaatst. Super stil en alles blijft netjes onder 45 graden, waar het voorheen naar de 65/70 max ging.. De linieare voeding voor deze pc wordt deze maand ook gebouwd, we zijn bezig om een juiste case te vinden waar het spul in kan.

Ook in diezelfde dac ben ik bezig met een capacitor test. Ik gebruik miflex kpcu met een Cornell dubilier 940c bypass cap. Deze heb ik veranderd in een mundorf Evo silver gold oil aangezien ik deze nog had liggen (zowel in mn headphone amp als de dac gebruik ik 2x 0,47uf voor de 6sn7 buis en maakt dat je nog weleens kan wisselen). Hoe mooi dit in mijn headphone amp was toen ik er naar veranderde van een rifa cap, hoe verschrikkelijk in mijn dac.. Wat een soep zooitje werd het. Inspelen kan wat anders nog doen, maar dit zag ik niet meer goed komen. Toen via een bekende van hashimoto uit Japan gesproken en die kwam met de tip om toichi tone factory copper foil caps te proberen. Ik ken toichi aangezien ik hun tcap metalized gebruik als stroomfilter cap. De 47uf+47uf, dit is dezelfde cap die sun audio gebruikt voor zijn versterkers en dit dus bij toichi laat maken. Ze maken niet veel verschillende types, maar wat ze maken is erg goed. 1 groot nadeel ze exporteren niet of nauwelijks naar het buitenland. Via hem dus aan 2x0,5uf gekomen en zit er sinds vanmiddag in. Ik ben erg positief! Miflex kpcu vind ik al super goed, deze toichi cu cap is in hetzelfde rijtje als miflex alleen wat strakkere bass en ruimtelijker. Eens zien welke het uiteindelijk gaat worden.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#954
Het lijkt wel kerst! Super blij mee en het klinkt fantastisch. Kan er een heel verhaal over typen, maar de foto's spreken voor zichzelf. Ik heb nog zwarte rvs schroefjes besteld, hier en daar ga ik nog het hout wat behandelen met bijenwas om het effect wat beter te krijgen. Uiteraard ook nog volume knoppen, de finishing touch.. Eerst genieten!

Edit: owja en de koperen platen van de dac worden eind vd maand ook nog opnieuw gespoten. Is het 1 geheel.. Semi gloss nano treatment iets achtig.. Ik weet nu dat het super smooth is en er heel erg mooi uit ziet.
" no loss of fine detail "

brt

Prachtige set zo, Carl. Een lust voor het oog!

Ik kan het al wel raden, maar hoe klinkt het? Ben je er (veel) op vooruit gegaan nu je een aparte vv hebt?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Wat een prachtige set 👌🏻

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MarKath

Dat zijn een hoop design LED lampen bij elkaar ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Pinda13

#960
Quote from: brt on March 14, 2022, 20:12:33
Prachtige set zo, Carl. Een lust voor het oog!

Ik kan het al wel raden, maar hoe klinkt het? Ben je er (veel) op vooruit gegaan nu je een aparte vv hebt?

Thanks Bart! Ja natuurlijk gigantisch blij mee en qua technisch als optisch vind ik het geweldig. Echt een set om van te dromen in mijn geval. En het is gerealiseerd, super blij mee..

De vv tov de 2a3 geïntegreerde is niet een mega grote stap, ik zou het ook geen kleine willen noemen. Ik merk dat er gemak en rust bij is gekomen in de muziek, vooral met uithalen van zachter naar harder en ook juist andersom. Dus nog net "ff" meer die lagen tussen de instrumenten en stemmen. Een hele fijne smooth vooruitgang op wat het al was. Het maakt het wel af, en daar ben ik blij om.

Ik heb de eindbakken nog even nagekeken en daar zat (door de verzending waarschijnlijk) een soldeerpuntje wat los. Nou is de bouwer ook niet zo scheutig met soldeertin, ik snap liever iets te weinig dan zo'n "dikke dot" maar tja.. Even gerepareerd..

Vind de binnenkant net zo mooi als de buitenkant, netjes beide in spiegelbeeld
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: AudioEnZo on March 15, 2022, 09:16:39
Inderdaad schitterend zo  :inlove:

Bedankt,
Quote from: Xander32 on March 14, 2022, 20:35:37
Wat een prachtige set 👌🏻


Quote from: holco on March 15, 2022, 13:02:57
:inlove:

Bedankt mannen. Heel erg blij mee ook, en er komt nog 1 apparaat bij.  :angel: de voeding voor de pc. Ook uiteraard zitten hier weer buisjes in. Alleen die ga je niet zien haha, zijn maar lousy 6z4 oid..  :P.


" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: MarcelHLX on March 15, 2022, 13:41:19
Dat zijn een hoop design LED lampen bij elkaar ;D

Haha gelukkig niet zeg, dat led dat klinkt niet zo goed schijnt..  :P

Ik weet wel dat linlai erg blij is met mij waarschijnlijk. Alles is er namelijk van  :worship:
" no loss of fine detail "

MarKath

Quote from: Pinda13 on March 15, 2022, 16:10:42
Haha gelukkig niet zeg, dat led dat klinkt niet zo goed schijnt..  :P

Ik weet wel dat linlai erg blij is met mij waarschijnlijk. Alles is er namelijk van  :worship:

Prachtige set, heel mooi samengesteld en ik denk ook op elkaar afgestemd.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Pinda13

Quote from: MarcelHLX on March 15, 2022, 16:36:37
Prachtige set, heel mooi samengesteld en ik denk ook op elkaar afgestemd.

Groeten,
Marcel

Zeker, de vv kon pas goed ingesteld worden toen de monoblok ken klaar waren. This zo samengesteld dat zelfs het hout voor frame nog uit dezelfde stuk en kleur komen.. 
" no loss of fine detail "

Pinda13

#965
Wat leuke spulletjes gekocht. Covid is nog steeds gaande en de overheid houdt nog stevig vast aan dat verrekte zero tolerance beleid.. Maar hoe lang ze dat nog vol gaan houden..? Steeds meer mensen zijn banger aan het worden voor de maatregelen dan het virus zelf.  :blush:

Enfin,

Een leuke 2a3 amp kwam ik tegen, nou ja eerst een 6l6 amp, maar die was toch niet helemaal mijn smaak en match met de speakers die ik gebruik. Dus de 2a3 geprobeerd, super spul! Even wat gepimpt met een rca hier en een nieuwe gaofei terminals daar. Interne kabel iets anders.. En voila! Speelt heerlijk.

Voor de monoblokken heb ik 2 nieuwe stroomfilter caps gekocht, de 47+47uf met 10uf erbij. Deze 10uf gaat in combinatie bij de WE cap en die 47+47 zou het dichtste bij de black gate hearts of Muse WKZ cap komen. Die laatst is echt een snoepje(weleens gehoord), maar helaas is die zeldzaam aan het worden.. En als je ze al voorbij ziet komen vragen ze zulke bizar hoge bedragen voor een paartje (denk aan 600 euro ps bijv). Als ze nieuw zijn nog meer zelfs. Deze toichi ken ik goed, weliswaar de metalized cap. Dit is zoals eerder aangegeven dezelfde als SUN audio in hun versterkers gebruikt. Ze laten ze namelijk bij toichi maken en deze klinkt al erg goed. Wie weet.. Het wordt nog wel een puzzel om dit in mn amp te bevestigen, leuke uitdaging; vrij groot.

Verder setje e-101D buisjes gekocht als extra, stel ze zijn op of gaan kapot zit ik in ieder geval niet zonder.

In de preamp heb ik de vishay bc caps vervangen voor Audio note kaisei caps. Er is een minimum van 16v nodig in deze preamp en dat maakt dat je snel iets anders leuks kan kopen en proberen voor een relatief klein bedrag. De AN zijn echt een stap vooruit qua kwaliteit. Erg mooi! Muzikaler en wat grootser audio beeld. Tzt eens wat prutsen met weerstandjes, of dat nog wat doet..

Lekker genieten op deze manier.  :inlove:




" no loss of fine detail "

Pinda13

#966
Zo.. De dac ook verder hetzelfde gemaakt zoals de rest van de set. Dus de koperen platen laten behandelen. Het wordt niet gespoten, maar wat voor soort het wel is weet ik niet. Iets van nano treatment werd er gezegd.. Het zal wel.. Als er dus een vlek op komt kan ik dit makkelijk verwijderen met wasbenzine. Gek genoeg is die dan weer smooth en gaaf. Duidelijk geen verf oid dus..

Alleen hebben ze dit keer gloss gekozen ipv semi gloss haha oeps oeps, het grappipe hier is dat ik het zo goed vind uitpakken dat ik alles nu gloss wil  :tounge2: :inlove:.. Gaat wel een klusje worden, maar aan de andere kant het wordt echt perfect op deze manier.  :blush:


" no loss of fine detail "

JoWa

Test van je luidsprekers:


https://youtu.be/nKcfGAnGGqw


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Pinda13

Quote from: JoWa on April 17, 2022, 21:08:25
Test van je luidsprekers:


https://youtu.be/nKcfGAnGGqw


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ha! Lachen man, goed positief ook!
" no loss of fine detail "

Pinda13

#969
Lange tijd offline geweest. Niet stil gezeten qua setup. Leuk veel getest.

Ik ben bezig met de set verder te perfectioneren. Dat wil zeggen, testen welke buizen het meest muzikaal zijn en nog wat weerstanden/caps veranderd.

In de monoblokken heb ik de toichi metalized powerfilter condensators vervangen voor zijn grotere broer. Geweldige upgrade was dit! Waar de gewone 47+47 cap heerlijk muzikaal is, heeft zijn grotere broer dit ook, maar met een bepaalde openheid die het geheel realistischer maakt. Makkelijk om naar te luisteren. Het was wel even passen en meten.. Ze zijn ontzettend groot..
Ook heb de koppelcap vervangen van de rike audio qcap copper foil naar de duelund cast silver foil. Dure dingen, maar imo het echt waard. Wat een klank! Vrij neutrale klinkende caps, maar geven een ruimte aan de muziek, wat ontzettend mooi is. Aangezien mijn setup wat aan de warme kant was mocht dit ook wel.

In de dac ben ik bezig met silver mica caps voor de tda1540's te testen. Bepaalde plekken zijn gevoelig voor veranderingen. Dat wil zeggen dat je met deze plekken al veel kan veranderen aan de klank. Die silver mica zijn soms erg mooi. Hangt er wel vanaf welke, maar de NTK Japan of NTD vind ik het muzikaalst. Er zijn nog wat andere onderweg.. In de dac vond ik de WE274b buis trouwens mooier klinken dan de e274b van linlai. Dus deze erin gehouden.

Qua preamp, ben ik ook bezig met het testen van caps en weerstanden. De combi van panasonic FR caps met de elna cerafine vind ik fantastisch. Die Panasonic FR zijn dirt cheap maar hebben een hele mooi muzikale sound. En ik vind ze zelf beter dan de AN kaisei die ik ook heb geprobeerd. Leuk spul die AN, maar lang niet altijd even goed als je het gaat vergelijken tegen anderen. Heeft uiteraard ook met de match van je onderdelen te maken.



" no loss of fine detail "

Pinda13

#970
Zo de mono's zijn uit geupgrade. Schroefjes van de onderplaat kunnen erin, done... Zo is het uiteindelijk geworden(zie foto). Tijdje terug nog een vergelijking gedaan van rca interne kabel. De amrg 24k gold plated koperen 2x0,4mm vond ik het mooiste klinken. Aangezien ik de preamp en mono op elkaar heb afgestemd dmv 2 weerstandjes (gain) zijn deze ook erg bepalend voor de klank. De 0,25w van ditzelfde amrg bleken de beste match. 4 andere merken geprobeerd.

Set begint af te raken. Preamp af, nog verder borduren in de dac qua silver mica caps.

" no loss of fine detail "

Contour

Prachtige set! Met welke speakers draai je momenteel?

Pinda13

Quote from: Contour on June 24, 2022, 07:33:21
Prachtige set! Met welke speakers draai je momenteel?

Quote from: JoWa on April 17, 2022, 21:08:25
Test van je luidsprekers:


https://youtu.be/nKcfGAnGGqw


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


De beste die ik tot nu toe heb gehad. Lii audio Silver 10. Filterloos en laten heel goed horen wat je upgrade en kan je goed sturen qua onderdelen, wat koel of juist warme kant op.. Wat gevoelig voor plaatsing ivm het formaat, maar eenmaal goed (toe-in bijv heel belangrijk) is het fantastisch! Qua speakers tot nu toe nooit geen upgrade virus gehad dat zegt voor mij heel veel haha. In NL heb ik andere staan die aan het wachten zijn (Grand crescendo van musical affairs) deze krijgen dus een geduchte tegenstander tzt.
" no loss of fine detail "

AudioEnZo

Prachtige set zo, geniet ervan!

Tabcam

Quote from: Pinda13 on June 24, 2022, 07:39:51

De beste die ik tot nu toe heb gehad. Lii audio Silver 10. Filterloos en laten heel goed horen wat je upgrade en kan je goed sturen qua onderdelen, wat koel of juist warme kant op.. Wat gevoelig voor plaatsing ivm het formaat, maar eenmaal goed (toe-in bijv heel belangrijk) is het fantastisch! Qua speakers tot nu toe nooit geen upgrade virus gehad dat zegt voor mij heel veel haha. In NL heb ik andere staan die aan het wachten zijn (Grand crescendo van musical affairs) deze krijgen dus een geduchte tegenstander tzt.
Mooie update. De Grand Crescendo heeft een andere vorm maar is toch een vergelijkbaar concept? Ben zelf overgestapt van breedbanders naar een driewegsysteem. Mooi dat je geen upgraderitus hebt, ik zou dat graag meemaken  :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i