Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: Pinda13 on January 27, 2021, 16:40:04
Oeh ken ik niet, de prijzen zijn meer dan schappelijk. Is het wat? Jij ooit eens gebruikt bijv of je kent iemand die ze heeft gebruikt?
Ja voor mijn TVC. Deze was dan wel op mijn specs gewikkeld, dus custom made.
Goed afgewerkt inderdaad en dito kwaliteit. Kan helaas niets zeggen over hun output trafo's, misschien zelf even rondneuzen op google.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Hoi,

Deze gasten maken zeer goede trafo's eventueel ook op specificatie.
http://www.monolithmagnetics.com

Pinda13

#802
Het 1ste onderdeel is binnen. Uit Polen netjes overgebracht met UPS..

De Khozmo attentuator 64 steps incl remote. https://khozmo.com/64_steps_relay_khozmo_attenuator.html met de duurdere amtrans AMRG resistors.

Wat heen en weer gemaild met Arek van Khozmo en alles moet makkelijk te monteren zijn. Dit scheelt weer.. Heeft alleen 5v/1a nodig aan de potmeter kant, de 16pin kabel doet de rest naar LED display en receiver van remote. simpel en effectief. Kan niet wachten om deze te testen! Remote is ook van alu en geen poespas verder, mooi..

Op naar de volgende, de hashimoto trafos..

Edit: Vraaagje, die led display is ws het mooiste om in de behuizing kleine gaatjes te laten boren en dan de led display er achter. Dus zoals ik gezien heb bij Hattor amps. Zie foto.. De behuizing wil ik van hout dus zal wel lastig worden eventueel. Iemand anders nog een leuk idee daarover misschien?

Fotos:
" no loss of fine detail "

Kingpin

Quote from: Pinda13 on February 24, 2021, 06:14:37
Edit: Vraaagje, die led display is ws het mooiste om in de behuizing kleine gaatjes te laten boren en dan de led display er achter. Dus zoals ik gezien heb bij Hattor amps. Zie foto.. De behuizing wil ik van hout dus zal wel lastig worden eventueel. Iemand anders nog een leuk idee daarover misschien?
Mooi project hoor.
Wat je ook zou kunnen doen is zwart glas (persplex) van bv 5mm nemen die licht doorschijnend is.
Als je dan het led-display erachter zet lijkt het alsof de cijfers in het glas zitten, heel mooi staat dat.

vb van mijn TVC:

Framewerk waar het display inzit en de rotary encoder:


Visueel:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

Quote from: Kingpin on February 24, 2021, 09:34:18
Mooi project hoor.
Wat je ook zou kunnen doen is zwart glas (persplex) van bv 5mm nemen die licht doorschijnend is.
Als je dan het led-display erachter zet lijkt het alsof de cijfers in het glas zitten, heel mooi staat dat.

vb van mijn TVC:

Framewerk waar het display inzit en de rotary encoder:


Visueel:


Oeh dit vind ik wel mooi ja, weet alleen niet of dit ook net zo mooi is met hout.. De combi alu en dit is wel erg mooi. Ga dit zeker meenemen in de opties. Kleine gaatjes boren is in hout ook niet stevig. En er moeten dan toch minimaal 35 gaatjes gemaakt worden. Zo zwevend in glas is wel mooi idd, het verschil met die van jouw is dat de mijne 35 led puntjes zijn ipv de led streepjes. Ik moet de pcb wel ergens aan vast maken, dus zou het sowieso een plaat voor het hout moeten komen. Anders zie je de schroefjes door frontpaneel heen. Dat is sowieso niet wat..
" no loss of fine detail "

Kwabbernoot


Pinda13

Quote from: Kwabbernoot on February 24, 2021, 10:45:15
Nixie IN12?

Deze snap ik niet. Nixie buisjes, 'n klok bouwen of op de manier van nixie bouwen? Maar het is led display.. Leg eens uit..
" no loss of fine detail "

Kwabbernoot


Pinda13

" no loss of fine detail "

i2Paq

Ik denk dat gaatjes in hout, zo dicht bij elkaar, een hele uitdaging wordt.

Vraag 2 is of het resultaat ook netjes is.

Ik zou voor optie plexiglas gaan.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pinda13

#810
Quote from: i2Paq on February 24, 2021, 15:04:23
Ik denk dat gaatjes in hout, zo dicht bij elkaar, een hele uitdaging wordt.

Vraag 2 is of het resultaat ook netjes is.

Ik zou voor optie plexiglas gaan.

Precies mijn twijfel inderdaad. Sowieso wordt de behuizing pas gebruikt als de bouwer en ik 100% tevreden zijn. Gelukkig wordt de behuizing op bestelling gemaakt met cnc frees/boor etc mogelijkheden. De boven en onderplaat worden van massief koper iig. De voorkant gaat denk ik wat test fronts worden, voordat we echt tevreden zijn. Mocht dat niets zijn dan zwart acryl plaat zeker een optie 2. Dit zal nog wel even op zich wachen, de hashimoto trafos hebben een levertijd van ongeveer 3 maanden (pff) dus genoeg tijd om dit grondig aan te pakken.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Wat leuke caps gekocht voor de dac. En dat is me toch een terechte upgrade! Audio note copper foil caps 2.2uf. Het past echt precies, had niet veel groter kunnen pakken. Ik dacht ook nog aan de Miflex kpcu caps, alleen waren die nog groter. En aangezien Miflex of rike audio qcap in mn 2a3 amp komen, wou ik de AN in de dac.. Mooie combinatie denk ik.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: Kingpin on February 24, 2021, 09:34:18
Mooi project hoor.
Wat je ook zou kunnen doen is zwart glas (persplex) van bv 5mm nemen die licht doorschijnend is.
Als je dan het led-display erachter zet lijkt het alsof de cijfers in het glas zitten, heel mooi staat dat.

vb van mijn TVC:

Framewerk waar het display inzit en de rotary encoder:


Visueel:


Grappig, mijn 2a3 amp bouwer kwam met precies hetzelfde idee van het donkere acrylplaat. Dus ws gaat dat het wel worden. Eerst wachten op de trafos... Altijd lastig, geduld..
" no loss of fine detail "

Contour

Mooi, ook nog een duelund bypass cap erop zo te zien?

Pinda13

#814
Quote from: Contour on March  6, 2021, 08:13:01
Mooi, ook nog een duelund bypass cap erop zo te zien?

Klopt, die had ik al een tijdje naast de vorige gewone mundorf cap. Deze duelund is de nieuwe silver foil jdm type. Maakt het allemaal net ff af. Eigenlijk weer eens weg doen om te kijken of ik verschil hoor.. Best dure dingetjes voor 0, 01uf
" no loss of fine detail "

Pinda13

#815
Er zijn in de afgelopen tijd goed wat spulletjes binnen gekomen. En de trafos, holy shit wat zijn die dingen zwaar! De pt-270 is zo al rond de 6kg.. Had ik niet verwacht, dit gaat 'n flinke amp toch wel worden. Ik wacht nog op de audio note u8x voetjes, die waren uitverkocht.

De bouwer is al op zoek gegaan naar NOS producten die we beide mooi vinden, dus moet je denken aan Western electric en tcc British made caps, maar ook wordt er gebruik gemaakt van nos kabel zoals de duelund tinned ofc.

Wat ik nu binnen heb zijn de trafos van hashimoto, audio note tantalum non magnetic 16 stuks zekeringen, de khozmo volume meter, pure rood koperen rca en terminals van gaofei, 2x audio note silver plated tube feet ux4 en de massief African blackwood voetjes voor de amp. Oh en furutech rhodium inlet iec met zekeringhouder.

Wordt vervolgd iig.

Fotos;
" no loss of fine detail "

Pinda13

#816
So it begins..

Alle onderdelen zijn binnen en verstuurd naar de bouwer. We zijn samen tot dit ontwerp gekomen en ik ben er erg tevreden over. Geen concessies doen, en genoeg ruimte moest het hebben, het audiomeubel is groot dus geen gezeur met te krap ruimte. Of bijv dat het moeilijk zou worden om andere type vormen buisjes te gebruiken.

Het chassis wordt massief african blackwood frame met als top en onder plaat van massief koper. Verder schroefjes zijn van 304 rvs zwart inbus, waar de schroef in hout verzonken zijn en de bevestiging bouten erop komen.
Verder onderdeel waar ik toch wel erg nieuwsgierig naar ben is de western electric D162003 4uf paper in oil cap. Ik had begrepen dat deze uit 1942 kan komen, vind ik toch wat bijzonder. Of je het gaat horen geen idee, de bouwer was iig erg gecharmeerd van deze.

De base koperen plaat wordt 49x27 cm groot. Dan zal er ongeveer 2 cm aan hout nog bij komen rondom, dus klein is hij zeker niet. Maar kan ook niet anders met die hashimoto trafos.

Wordt vervolgd iig!

Edit: voor het pcb led display van volume, daar doen we idd zoals besproken met kingpin een acryl licht doorlatende schermpje. We hebben 3 verschillende types, van wat lichter tot de wat donkere dus gaan we testen als chassis er is. Door deze volume meter wordt de amp ook best hoog, hout gedeelte wordt iig al 95mm. Verder zijn ze op deze tekening 2 gaatjes voor de Humm balance vergeten, die komen tussen de trafos en de 2a3.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Prachtig ontwerp. Ik blijf het volgen, wie weet wil ik er ook een....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

brt

Superbenieuwd naar het eindresultaat!

Prachtig project
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pinda13

Hij gaat lekker.. Houtwerk is gefreesd..
" no loss of fine detail "

Richi

Leuk om te volgen Carl! Gaaf project. Ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

#822
Quote from: Richi on April 25, 2021, 18:00:02
Leuk om te volgen Carl! Gaaf project. Ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.

Thanks Richard. Dit is toch wel een hele andere hoek dan die classe van toen.. Zo zie je maar, tijd gaat snel en upgraden soms nog sneller haha.. Ik wou nu mijn mooiste buizenamp maken wat haalbaar was. De 2a3 buis spreekt mij meer aan dan de 300b, alleen als je dito kwaliteit en componenten wil zit je algauw bij airtight, triode labs etc te kijken.. Daar worden soms prijzen gevraagd dat ver boven mijn budget gaat. Nu dus mooi om toch dmv zelfbouw dit te realiseren. Zou het net zoals de dac die ik nu heb, het eindstation zijn? Waarschijnlijk niet.. :D

Inmiddels heb ik 2 nucs nu als bron(1 in woonkamer en 1 slaapkamer), deze maken gebruik van een op maat gemaakte voeding. Hier ben ik nog steeds super content mee, wat een kwaliteit! Nu de nieuwe binnen is voor mijn nuc11, heb ik de oude voeding voor de nuc8 geupgrade met een duelund jdm cap ipv de standaard mundorf. Dit is een output filter cap en ik ben weer aangenaam verrast. Verder 2 nieuwe nano zekeringen erin. Happy

Edit: zoals je kan zien is d'r weinig tot geen ruimte meer na die duelund jdm. Was ietsje groter dan verwacht.. 😅 Voor de zekerheid wat blutack er tussen en het pastte net.. Owja en nog een probeersel van een dc connector gekocht. Normaal gebruik ik de oyaide dc versie die al erg goed is, maar misschien kan het met deze ATL beter. Met daarbij pure zilveren kabel vanuit voeding naar nuc. Hier komt nog rijstpapier en katoen omheen als mantel, zoals cees pel het ooit bedacht heeft.

Die dc connector is 4 layer plated hoe zou dit gaan klinken @frank2? :P :P

" no loss of fine detail "

Pinda13

Tsja.. Ik ben niet jarig, maar het voelt toch wel een beetje zo O0 O0

De foto's zeggen genoeg denk ik..

" no loss of fine detail "

Pinda13

..
" no loss of fine detail "